Citat:
Jag tror också att Pudelfrillans teori stämmer bra med vad som hände. Jag tror inte att man behöver blanda in någon bil alls här. Det där med bilkörning är nog bara något som man sedan hakade på i programmet för att kunna göra en spännande rekonstruktion utifrån P:s egna uppgifter. Det troligaste är väl att han gick gångvägen ner till Kramm, och sedan gick tillbaka efter ett par timmar och hämtade cykeln. Frågan är förstås vilken cykel det var, och vart den tog vägen sedan. Tror inte det var Evas mammas cykel. Även den idén kommer antagligen ur behovet av att komma med nya spännande uppgifter i TV-programmet.
Din teori verkar trolig och kan stämma, men jag har några invändningar, P vet att ett vittne, hundföraren har sett honom, så jag är inte så säker på att han dyker upp på Kramm i samma kläder som han burit vid mordet. Att han syns dyngblöt verkar ju peka på att han faktiskt gjort det, men går blod bort så lätt?
Frågade polisen de två vittnena på krogen om vilken klädsel P hade? Går de två att lita på, de var ju trots allt Ps vänner verkar det som.
Ett annat scenario är att P gått direkt hem efter mordet och bytt kläder och sedan kört med bil till Kramm, det verkar mer logiskt, bilen behöver han för att senare köra bort cykeln och slänga mordvapnet, men det som motsäger detta är ju att han är dyngblöt. Närheten till de olika platserna kanske gav utredarna huvudbry, på något sätt lyckades P få ihop sin historia och göra sig av med bevisningen.
Frågade polisen de två vittnena på krogen om vilken klädsel P hade? Går de två att lita på, de var ju trots allt Ps vänner verkar det som.
Ett annat scenario är att P gått direkt hem efter mordet och bytt kläder och sedan kört med bil till Kramm, det verkar mer logiskt, bilen behöver han för att senare köra bort cykeln och slänga mordvapnet, men det som motsäger detta är ju att han är dyngblöt. Närheten till de olika platserna kanske gav utredarna huvudbry, på något sätt lyckades P få ihop sin historia och göra sig av med bevisningen.