2016-12-08, 02:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du verkar syfta på Mega, tjock, id-skydd, och ger det intrycket. Bengan hade ju en skön stil, han var ju inte pres för att var en sossig och lite mesig, det var däremot Mega.

Bengan hade lite stil och ett uns av pondus och mycket brudar, Mega hade liksom ingen egen stil, han var en stor fettsäck som vissa kallade den stora biffen bara att han var med i HA, och att Mega var sämst medlem är ju bevisat då han blev utkastad när han lämnade, vilket inte Bengan blev. Det var hans snubblande efterår som satte honom i sämre dager.

Sedan fattar jag inte varför han ljuger om meningslösa saker, att det bara är medlemmar som får visats i klubblokalen, när dessutom frågan löd- händer det att du umgås med dem på klubbområdet? Sedan säger han att det händer att han dock springer på dem, ibland, eftersom de bor i samma stad.

Det komiska är att just facket blev anledningen till att han lämnade då bolaget fick stora problem med dem pga att Bengan var med i HA. Så där kanske han fick konsekvenser för sitt poserande i byggnads, eller nåt.

Jaja, nu kanske man ska lämna Bengan så han får fortsätta jobba.

Mega vet jag inte vem det syftar på. Jag har inte hängt i bikerkretsar, är inte intresserad av bilar eller motorcyklar, blev bara nyfiken på om det var den "Bengan" som jag råkar känna till men inte från bikersammanhang.

Skön stil och trevlig... ja det passar väl bra om en fnaskar, men det är väl en vuxen sysselsättning (bättre än att skicka ut morsan på gatan i vart fall)...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-08 kl. 02:43.
Citera
2016-12-08, 02:41
Medlem
Citat:
Vi har alltså inte läst samma intervju. Då har vi alltså kommit fram till att det finns hela tre artiklar och intervjuer om honom. Minns du var du läste detta?

Nä, det var i någon av kvällstidningarna, kommer inte ihåg vilken men de hade som en artikelserie om diverse gäng. Det var väl ett par tre år sedan.
Citera
2016-12-08, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mega vet jag inte vem det syftar på. Jag har inte hängt i bikerkretsar, är inte intresserad av bilar eller motorcyklar, blev bara nyfiken på om det var den "Bengan" som jag råkar känna till men inte från bikersammanhang.

Skön stil och trevlig... ja det passar väl bra om en fnaskar, men det är väl en vuxen sysselsättning (bättre än att skicka ut morsan på gatan i vart fall)...
Vad menar du är mer klädsamt genemot sin omgivning än att vara trevlig, en viss karisma i sin stil, pondus och ett tydligt tsabilt självförtroende. Han är ju inte så himla lång men han var såpass auktoritär.

Du sa skyddad id, och det ser inte jag, det står inte heller i den där han själv pratar,

Citat:
Jag har inte råkat på honom sedan innan ens Dirty Dräggels blev "ackrediterade" , annat än när jag såg den där intervjun då.

Du har inte råkat på honom sedan innan DD blev blev först. Det betyder ju då att du inte sett honom på 20 år och missa hans glansdagar, när han skötte det korrekt. Du fick alltså intrycket av att var ite mesig, vilket är ganska kul, och sossig. Som 25-28 åring?

Det är inget som du utöver dessa saker, har någon kännedom om? Ni träffades kanske i unga år?
Citera
2016-12-08, 03:25
Medlem
Citat:
Nä, det var i någon av kvällstidningarna, kommer inte ihåg vilken men de hade som en artikelserie om diverse gäng. Det var väl ett par tre år sedan.
Han har ingen skyddad id, det kan han inte ha. han är inget man vill åt, mest out.

Du minns lite men du har kännedom om honom och sedan minns du den sistsa´sim inte handlade speciellt om honom.

Jaja, minns man inget om var och vad så blit det inte lätt. Typ
Citera
2016-12-08, 03:30
Medlem
Citat:
Han har ingen skyddad id, det kan han inte ha. han är inget man vill åt, mest out.

Du minns lite men du har kännedom om honom och sedan minns du den sistsa´sim inte handlade speciellt om honom.

Jaja, minns man inget om var och vad så blit det inte lätt. Typ

Varför skulle jag vara brydd om att något ska bli lätt?
Är det viktigt för dig att veta allt och exakt vad som skrivs om honom och var? För mig är det inte viktigt, härav inget behov att notera det för att lägga på minnet.
Jag har aldrig haft någon business med han och funderar inte på det heller, inte med någon övrig i HA eller före detta HA (eller annat gäng). Jag var bara nyfiken om det var honom ni surrade om.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-08 kl. 03:34.
Citera
2016-12-08, 04:01
Medlem
Citat:
Varför skulle jag vara brydd om att något ska bli lätt?
Är det viktigt för dig att veta allt och exakt vad som skrivs om honom och var? För mig är det inte viktigt, härav inget behov att notera det för att lägga på minnet.
Jag har aldrig haft någon business med han och funderar inte på det heller, inte med någon övrig i HA eller före detta HA (eller annat gäng). Jag var bara nyfiken om det var honom ni surrade om.
För att vara så distanserad som du beskriver dig och så lång tid som du såg honom, och sossig och nästan mesig, men ändå säger du att du, av alla, den mest ointresserade av oss al, har sett två artiklar med honom. Som du tydligen läste, och återberättade den ganska bara.

Och du kom ju in mitt i debatten ocyh frågade om det var just honom vi menade, och sedan blir du nästan defensiv när det ifrågasätts. Jag har inte sett att han har skydd-id och jag inte två, så du verkar paradoxal. Är du medveten om att du säger att ni intre setts på 20 år, och att det var väldigt gamnla bilder i media. Så du säger ju att du inte träffat honom under hans vuxna liv,
Citera
2016-12-08, 04:15
Medlem
Citat:
För att vara så distanserad som du beskriver dig och så lång tid som du såg honom, och sossig och nästan mesig, men ändå säger du att du, av alla, den mest ointresserade av oss al, har sett två artiklar med honom. Som du tydligen läste, och återberättade den ganska bara.

Och du kom ju in mitt i debatten ocyh frågade om det var just honom vi menade, och sedan blir du nästan defensiv när det ifrågasätts. Jag har inte sett att han har skydd-id och jag inte två, så du verkar paradoxal. Är du medveten om att du säger att ni intre setts på 20 år, och att det var väldigt gamnla bilder i media. Så du säger ju att du inte träffat honom under hans vuxna liv,

På vilket sätt är jag "defensiv"? Jag läste tråden blev nyfiken om det var han ni menade, vissa saker verkar obekant för mig att koppla ihop med personen, men folk kan ju känna till olika saker om folk beroende på sammanhang.

Jag har inte påstått att han var barn när jag träffat honom sist. Även om det är mycket länge sedan jag råkat på han.

Det var heller inte två artiklar med honom. En var med honom, där han medverkade som intervju vad det verkade i vart fall, därefter stod det om honom, inte enbart om honom där det kommenterades om problem som sådana som hoppat av eller uteslutits hade fått.
Och jag lade inte på minnet exakt tid och vilken tidning, det var bara att jag kände igen honom och tänkte att det var en jävla sak och vara i rikstidningen och flina för.
Citera
2016-12-08, 04:22
Medlem
Citat:
På vilket sätt är jag "defensiv"? Jag läste tråden blev nyfiken om det var han ni menade, vissa saker verkar obekant för mig att koppla ihop med personen, men folk kan ju känna till olika saker om folk beroende på sammanhang.

Jag har inte påstått att han var barn när jag träffat honom sist. Även om det är mycket länge sedan jag råkat på han.

Det var heller inte två artiklar med honom. En var med honom, där han medverkade som intervju vad det verkade i vart fall, därefter stod det om honom, inte enbart om honom där det kommenterades om problem som sådana som hoppat av eller uteslutits hade fått.
Och jag lade inte på minnet exakt tid och vilken tidning, det var bara att jag kände igen honom och tänkte att det var en jävla sak och vara i rikstidningen och flina för.

Du har ju sagt det andra skrivit innan dig, därför du ställde en retorisk fråga- "är det han som det var ett raportage om, sk Rondellmannen?"

Allt annat du sagt har inte stämt in på honom.
Citera
2016-12-08, 04:31
Medlem
Citat:
Du har ju sagt det andra skrivit innan dig, därför du ställde en retorisk fråga- "är det han som det var ett raportage om, sk Rondellmannen?"

Allt annat du sagt har inte stämt in på honom.

Det var ingen retorisk fråga, jag var osäker på om det var samma person som det skrivs om i tråden. Folk har väl olika uppfattning om honom. Vissa saker som andra skriver om honom känner jag inte igen, det betyder inte att jsg tror de hittar på.

Är det konstigt tycker du, att dels människor beter sig olika i olika situationer och omvänt att olika människor uppfattar andra på olika sätt? Ibland kommer man inte överens med någon utan att det för dens skull är något speciellt.
Citera
2016-12-08, 10:16
Medlem
Citat:
Det var ingen retorisk fråga, jag var osäker på om det var samma person som det skrivs om i tråden. Folk har väl olika uppfattning om honom. Vissa saker som andra skriver om honom känner jag inte igen, det betyder inte att jsg tror de hittar på.

Är det konstigt tycker du, att dels människor beter sig olika i olika situationer och omvänt att olika människor uppfattar andra på olika sätt? Ibland kommer man inte överens med någon utan att det för dens skull är något speciellt.
Jag vet inte, möjligt att jag gick på dig för hårt, du verka ha något vänligt bakom där. Men många här ger sig in i diskussionersom de inte vet ett jota om, och det är som jag tror du kan förstår inte så himla roligt.

Oavsett vad du vet eller ej så har väl den snubben och hans dyrbara artikel fått lite väl mycket plats i tråden. Å andra sidan så var han en karaktät när han var i sina bästa år som HA-medlem, plus att det som väckte ont blod i HA var just denna rtikel där han egentligen dfäår ganska enkla frågor men där han visar sitt rätta jag, just då, en egoistisk kille som hoppat av mestadels pga att hans medlemskap satte käppar i hjulet för honom och hans jävla ställningsbyggande. Men som anledning till varför han ville kliva av var nog inte det han presenterades för HA, aldrig att han sa att han sa att han vill kliva av för att jag är en knegare som inte kan vara medlem längre pga att det förstör möjligheterna för mitt företag. Det där är att skända klubben, typ nu vill jag slura rida på färgerna, nu vill jag tjäna pengar och då förlorar jag på att vara medlem. Därför lämnar jag nu.

Det är ingen acceptabel avgånganledning, det borde man delsveta långt innan, plus massa andra saker.

OAO
Citera
2016-12-08, 11:22
Medlem
Citat:
Vad menar du är mer klädsamt genemot sin omgivning än att vara trevlig, en viss karisma i sin stil, pondus och ett tydligt tsabilt självförtroende. Han är ju inte så himla lång men han var såpass auktoritär.

Du sa skyddad id, och det ser inte jag, det står inte heller i den där han själv pratar,

Du har inte råkat på honom sedan innan DD blev blev först. Det betyder ju då att du inte sett honom på 20 år och missa hans glansdagar, när han skötte det korrekt. Du fick alltså intrycket av att var ite mesig, vilket är ganska kul, och sossig. Som 25-28 åring?

Det är inget som du utöver dessa saker, har någon kännedom om? Ni träffades kanske i unga år?

Ja det är ju det jag säger, vissa saker som en del skriver känner inte jag igen som att de "stämmer" därför blev jag lur på att det som sägs i tråden kanske avsåg någon annan. Och därför frågade jag alltså.
Ja hade han "glansdagar" den perioden så har jag missat det. Hade han inte glansdagar så har jag missat det. Och vad för slags dagar han har nu och däremellan så missar jag det med.

Jag visste bara vem det var när jag såg honom i tidningen och blev lite konfunderad, jag visste inte ens att han varit med i något MC gäng men hade förvisso ingen anledning att veta.

Jag blev fundersam dels för det lilla jag kände honom fick jag svårt dels att föreställa mig honom i något gäng (inte för att han var just mesig, men jag föreställer mig att om man ska vara mer, tja kommunikativ..., fast det kanske han blev senare)? <rycker på axlarna>

Men dels också intervjun i sig där han var med på bild som något udda (jag kan på sätt och vis förstå "nyttan" av artikeln).

Och nä, jag är inte intresserad av vad han gjort eller inte gjort, det är inte nåt som angår mig, det är inte därför jag frågade.
Citera
2016-12-08, 18:09
Avslutad
Citat:
Bengan har ju för fan aldrig varit med i någon tidning som rödvit, inga rödvita, förutom TM och någon annan, ger några ingårende intervjuer. I regel, kan hända att Johan S kanske gav någon gällande Aik, jag minns inte, och man ser ju hur bra mediatränad han var Bengt som genom en simpel intervju visar att han inte fattar det allvarliga i det han säger.

1. Bengan poserar-rätt
2. Iförd väst-rätt
3.Mc syns på bilden-rätt
4. Men iom att han poserar så åker han inte på den utan han sitter på huk bredvid den, så ännu en gång blandar du ihop det.

Gå och ta din jävla medicin nu, för något fel är det ju på dig

På 90-talet var ju hela HBG och Malmö med i tv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in