2016-12-04, 18:25
Medlem
felstavadds avatar
Har ni nåt tips på nåt nytt och stämningsfullt inför julen?

Typ nåt åt Mgla-, Ruins of Beverast-, Uada- (ja, jag vet, de anses vara rip-offs men jag tycker det är bra) och Schammasch-hållet.

Np: Drudkh, "Hos twenty-fourth spring"
Senast redigerad av felstavadd 2016-12-04 kl. 19:09.
Citera
2016-12-04, 19:37
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd

Typ nåt åt Mgla-, Ruins of Beverast-, Uada- (ja, jag vet, de anses vara rip-offs men jag tycker det är bra) och Schammasch-hållet.

Har lyssnat en hel jävla del Downfall of Nur - Umbras de Barbagia nu på senaste inte direkt ny men värd ett snurr inte du inte redan gjort det. Annars har jag lyssnat på en hel del Cobalt vilket inte är fel denna tid på året.

Angående Hos twenty-fourth spring är det jävla tråkigt hur dålig snaren låter på plattan man kan lätt få för sig att han slår på en plasthink.

np: Cobalt - Gin
Citera
2016-12-04, 21:47
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd

På vintern lyssnar man på Paysage d'Hiver, vilket jag antar att du redan vet om.

Det enda bandet som nosar på Beverasts höjder.
Citera
2016-12-08, 09:02
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
På vintern lyssnar man på Paysage d'Hiver, vilket jag antar att du redan vet om.

Det enda bandet som nosar på Beverasts höjder.

På vintern ja! Tyvärr så har ju vintrarna resignerat till ett regnigt lerhav, i alla fall här i Östergötland. Ett jävla piss är det. Det enda positiva är att det i alla fall sällan är soligt.

Lyssnat lite på ett norskt band jag aldrig hört innan vid namn Svartelder. Supersmooth och helt tandlöst, mycket dåligt. Fattar fan inte vad folk håller på med längre.....orkar inte.

Såg också att Dråpsnatt lagt av...när man inte trodde att saker kunde bli sämre. Ikväll blir det gravöl och genomlyssning av deras diskografi. Tycker att alla deras tre plattor håller rakt igenom och har faktiskt ganska svårt att välja vilken som är bäst/sämst. En stark enhet helt enkelt!
Citera
2016-12-08, 10:56
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
På vintern ja! Tyvärr så har ju vintrarna resignerat till ett regnigt lerhav, i alla fall här i Östergötland. Ett jävla piss är det. Det enda positiva är att det i alla fall sällan är soligt.

Lyssnat lite på ett norskt band jag aldrig hört innan vid namn Svartelder. Supersmooth och helt tandlöst, mycket dåligt. Fattar fan inte vad folk håller på med längre.....orkar inte.

Såg också att Dråpsnatt lagt av...när man inte trodde att saker kunde bli sämre. Ikväll blir det gravöl och genomlyssning av deras diskografi. Tycker att alla deras tre plattor håller rakt igenom och har faktiskt ganska svårt att välja vilken som är bäst/sämst. En stark enhet helt enkelt!

Ja allt är skit. Dråpsnatt skulle ju för helvete släppa ny skiva? Nu blir jag förbannad. Och allt nytt man laddar hem på chans är så jävla dåligt så man faktiskt vill söka upp bandmedlemmarna och avrätta dem.
Citera
2016-12-08, 15:00
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton

Va fan, satt helt ärligt och lyssnade på I denna skog när jag surfade in för kolla om något nytt fanns i denna tråd så läser man det här fy fan.
Citera
2016-12-08, 15:36
Medlem
swebarbs avatar
Zakaz - Myrkur og dauði från Island rekommenderas, jävla bra skiva med bra stämning.

Nya Racencult Force of Profanation från Grekland är också jävligt bra.
Citera
2016-12-09, 13:07
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Va fan, satt helt ärligt och lyssnade på I denna skog när jag surfade in för kolla om något nytt fanns i denna tråd så läser man det här fy fan.

Det är för jävligt. Symboliskt att du lyssnade på den plattan.

Antaeus - Condemnation (ljuder nu)
Citera
2016-12-11, 22:54
Medlem
Tristramns avatar
Vad är det med Azelisassath som får mig att inte kunna ogilla det?
https://www.youtube.com/watch?v=9tfCJSPqk2o
Citera
2016-12-12, 16:59
Medlem
In My Embrace - Killing Spree
https://open.spotify.com/track/46GuotE64YQSChrXcQKGga

\m/
Citera
2016-12-12, 20:09
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Vad är det med Azelisassath som får mig att inte kunna ogilla det?
https://www.youtube.com/watch?v=9tfCJSPqk2o

Avsaknad av ryggrad? Dålig smak?
Korkad? Transsexuell? Äter burksås hellre än redig mat?

Finns många anledningar till varför du inte ogillar det pinsamma jävla skitbandet.

Np: Dso - Synarchy..
Definitivt årets bästa skiva! Och nej Antaeus når inte upp.
Den var också bra givetvis, men Blood Libels var bättre.

Hejdå!!
Citera
2016-12-12, 20:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden

Dråpsnatt var väl aldrig särskilt bra egentligen? Väldigt generisk melodisk BM som lämnade mycket att önska.. minns dock att sista skivan hade sina ljusglimtar men på det stora hela är det ju bara ett band i mängden som inom några år kommer vara helt bortglömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in