Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
1. "
We found that criminalising sex workers’ clients does not reduce sex work or trafficking". Är det många länder i tredje världen som har kriminaliserat klienterna?
2. Din halmgubbar är så otroligt tröttsamma. Så fort du inte kan blanda ihop sexarbete med trafficking så har du inga argument så du måste ständigt hitta på något annat att argumentera emot. Titta här:
- Jag: "Det är ingen säger att det arbetet skall motsvara ett städjobb på samma sätt som strippa inte motsvarar ett städjobb trots att det är lagligt"
I ditt svar skriver du då: - Du: "Finns ingen annan i världen än du och co som tycker att sälja sex är ett jämförbart arbete som städning"
Förstår du att det är meningslöst att diskutera med dig när du inte ens kan läsa något i klartext och förstå dess innebörd? Om du skriver "Man skall inte slå små barn" och jag skriver "Det är bara du och co som tycker man skall slå små barn" så blir det ganska meningslöst att diskutera vidare.
1.JAAA jösses ja…de allra flesta länder i världen har kriminaliserat båda parterna. Dock fungerar ju lagar, rättsväsende och polis lite si och så i många länder.
att ex. legalisera sexköp i Bangladesh ex. gör nog inte ett skit till eller ifrån eftersom dessa lagar nog redan fungerar skit i praktiken, i vart fall om det handlar om sexköpare.
Fatta att den svenska varianten är otroligt begränsad, och heller inte våra förhållanden i denna lilla del av världen som ligger i större traffickingorganisationers blickfång.
2. Är väl dina halmgubbar som är desto mer tröttsamma. Så fort du inte kan blanda ihop sexköp med sexsäljaren så faller dina argument. Är en evig gyttja av ignorering kring vilken grupp som sexköpslagen verkligen riktas emot…nämligen KÖPARNA inte säljarna.
jag har väl suttit nu säkert 3000 gånger och påpekat detta.
Och vad fan, är ju DU och inte jag som ständigt gör dessa jämförelser.
"Det finns rätt få som gillar att städa åt andra också, långtifrån att täcka efterfrågan"
Städning är en absolut nödvändigt arbete, utan allmän städning lite överallt där människor vistas så slutar faktiskt stora delar av samhället att fungera, det utförs av i princip alla, och de som jobbar med detta mot betalning är inte speciellt stigmatiserade för fem öre, inte heller är de speciellt våldsutsatta, får AIDS på kuppen, lider av PTSD, mördas speciellt eller traffickas över halva klotet i samma omfattning som prostituerade…Jämförelsen faller därför på i princip alla punkter.