Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-07, 18:03
Medlem
Han.Jelins avatar
Vilken jävla fitta Mitt Romney är. Han sa i en intervju av ren princip att han aldrig skulle kunna stödja eller rösta på någon som Donald Trump. Nu slickar han arsle för att bli Secretary of State. Han är redan ogillad av republikanska väljare; jag antar att det inte kommer att förändras. Donald Trump sa att han har en chans. Jag hoppas han bara försöker vara snäll och allvarligt inte överväger honom när han har talat illa om de kriminella familjerna: Bush, McCain och Romney.
2016-12-07, 18:06
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Vilken jävla fitta Mitt Romney är. Han sa i en intervju av ren princip att han aldrig skulle kunna stödja eller rösta på någon som Donald Trump. Nu slickar han arsle för att bli Secretary of State. Han är redan ogillad av republikanska väljare; jag antar att det inte kommer att förändras. Donald Trump sa att han har en chans. Jag hoppas han bara försöker vara snäll och allvarligt inte överväger honom när han har talat illa om de kriminella familjerna: Bush, McCain och Romney.

Är man en vit åldrad republikansk rik man har man alltid förtur i kön till Trumps party.

Allt detta med blodsfejder som blir BFF visar vilket fulspel allt är och Mr Donald "drain the swamp" Trump står mitt i smeten och styr. Hyckleri på bokstavligen högsta nivå.
2016-12-07, 18:30
Medlem
Det var massa fjollor, typ Kinaman och De Niro som lovade lämna USA om Trump vinner. Har de gjort detta? Eller DOLLAR LUKTAR INTE?
2016-12-07, 19:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Det var massa fjollor, typ Kinaman och De Niro som lovade lämna USA om Trump vinner. Har de gjort detta? Eller DOLLAR LUKTAR INTE?

De Niro kan vi nog se flytta till Italien då han dagen efter valet fick asylbekräftande av Italien ifall han skulle vilja fly från USA.
2016-12-07, 19:19
Medlem
Utsedd till "Person of the Year 2016" av TIME

http://time.com
2016-12-07, 19:21
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är man en vit åldrad republikansk rik man har man alltid förtur i kön till Trumps party.

Allt detta med blodsfejder som blir BFF visar vilket fulspel allt är och Mr Donald "drain the swamp" Trump står mitt i smeten och styr. Hyckleri på bokstavligen högsta nivå.

Donald Trump har aldrig påstått att han har en blodsfejd med någon. De var motståndare och Donald Trump vann, nu har han ett utsökt förhandlingsläge mot Mitt Romney om den stackaren har något av värde kvar.
2016-12-07, 19:44
Medlem
Av utnämningarna att döma så verkar Trump ha lyssnat på förnuftets röst i alla fall. Flertalet är ju gamla republikanska rävar som vet hur spelet skall spelas och hur man handskas med ryssen och kineserna. Visserligen är Trump lika oberäknelig som en virrig tonåring men med ett team av veteraner så lär Usa inte byta kurs hur som helst. Tror omvärlden får lära sig leva med Trumps övertramp och inse att det mesta är tomt prat och att det bakom honom trots allt finns respekterade och kunniga republikaner som kan styra upp när det går sjögång i Trumps tänkande och tyckande.
2016-12-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Av utnämningarna att döma så verkar Trump ha lyssnat på förnuftets röst i alla fall. Flertalet är ju gamla republikanska rävar som vet hur spelet skall spelas och hur man handskas med ryssen och kineserna. Visserligen är Trump lika oberäknelig som en virrig tonåring men med ett team av veteraner så lär Usa inte byta kurs hur som helst. Tror omvärlden får lära sig leva med Trumps övertramp och inse att det mesta är tomt prat och att det bakom honom trots allt finns respekterade och kunniga republikaner som kan styra upp när det går sjögång i Trumps tänkande och tyckande.

Kursbyte är precis vad det handlar om. Medierna i USA gråter blod för att Trump inte kryper för kommunistpartiet i Kina för tillfället.

Du skriver att omvärlden får lära sig leva med Trumps "övertramp". Jag skulle uttrycka det annorlunda. De får lära sig att bli trampade på av honom. Och lära sig acceptera det.
2016-12-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De Niro kan vi nog se flytta till Italien då han dagen efter valet fick asylbekräftande av Italien ifall han skulle vilja fly från USA.

Det säger en hel del om konceptet asyl.
2016-12-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Han är nog så illa tvungen att välja folk som kan bli godkända av Senaten där Republikanerna har majoritet.
2016-12-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Han är nog så illa tvungen att välja folk som kan bli godkända av Senaten där Republikanerna har majoritet.

Det kan också vara så att de han väljer är bra för det jobb ska tillsättas till. Lite tankegods åt dig där.
2016-12-07, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
James Mattis är problematisk. Enligt nuvarande lag har han inte rätt att bli försvarsminister eftersom han var militär för nyligen så republikanerna försöker få till en speciallag i kongressen och för säkerhets skull så slänger de in den som en paragraf i en budgetmotion för att den skall vara svårare att stoppa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in