Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-20, 23:01
Medlem
Terrorgrupper som Isis kommer inte få det lätt med Donald Trump. Den 20 januari är det slutet med daltandet
2016-12-20, 23:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu vet jag inte om det var jag som var otydlig eller om du missförstod mig, det jag ifrågasätter är de som slår sig på bröstet över att man ska sluta säga "Happy Holidays" och istället endast skall säga "Merry Christmas" och att Trump skall införa det.

Det kommer alltid att finnas de som vill tvinga på folk att säga vissa fraser osv, hur de har planerat att implementera det är en helt annan femma som jag ärligt talat inte kan svara på då jag inte är emot yttrandefrihet.
Alltså kolla nu:
Yttrandefrihet är grunden.
Vill du bränna flaggan får du det, så länge du köper flaggan själv.
Äganderätten är viktig.

Du får välja att inte säga God Jul och du får ha en affär utan julpynt. Du får t.o.m. ha en affär som firar Ramadan om du så vill.

Men att bli upprörd över att folk stör sig på affärskedjor som väljer att ta AVSTÅND från julhandel...

För mig är det bara ett uttryck för identitetspolitik och inget annat.

Vad fan? Ska vi kunna fira lite ramadan här och där med våra muslimska vänner och lite channuka med våra judiska och lite julafton med svenskar och lite nacimentation med katoliker och så vidare, får vi nog alla jobba på det.

Kanske segregation blir den naturliga utvägen.

Eliten har sannerligen svikit.
Senast redigerad av Japhy 2016-12-20 kl. 23:08.
2016-12-20, 23:08
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Att han är businessman handlar väl inte så mycket om att tänka på att skapa jobb? Eller?

Att hindra illegal invandring är ju vettigt men hur tror du att Trump kommer att göra detta?

Och ditt sista svar så undrar jag vilken elit som var emot honom? Generalerna eller vem?

För mig så tror jag att han är en stor skjuts för vänstern. För när Trump har klantat sig ordentligt eftersom han saknar förstånd och inte har någon insikt om politiska och diplomatiska frågor så blir ju bakslaget så stort. Fast förhoppningsvis så kommer i stället en sansad politik där man värderar människors värde på ett sätt långsiktigt och klokt sätt. Trump är ju mest intresserad av sig själv och sitt eftermäle. Och det kommer nog inte att bli så bra som han tänkt sig. Om han kommer att märka detta så kommer han ju att lägga sig som ett barn på marken och twittra hatiskt. Om sex tape och skit eller något annat sinnesrubbat.

Varför skulle det inte behöva vara en del av det?

Som sagt, genom att bygga muren, se till att illegala deporteras så fort som möjligt och att genom lagstiftning göra deras liv så svårt som möjligt i USA.

Ja, han skulle mycket väl kunna klanta sig, men det vet vi inte om han kommer göra. Både vänsterfolket och Trumpsupportrarna får helt enkelt ge honom en chans med öppet sinne och bedöma därefter. En sak som är säker är att det kommer bli en förändring framöver.

Citat:
4. Så därför skall man tvinga folk att önska folk en trevlig jul. Gäller samma frihet om någon annan vill önska en trevlig X för att det stämmer överens med deras religion eller rakt av tillhör en religion som inte tror på julafton för att det är en hednisk helg från början?

Vad är felet med att säga merry christmas, så som det ska vara? Kommer muslimer begå självmord om de får höra det eller?

Tycker du att det är dubbelmoral att säga happy holidays vid jul och undvika merry christmas men samtidigt dra till med happy ramadan vid ramadan?
2016-12-20, 23:27
Medlem
heiss avatar
Citat:
Fast det gör det ju inte, det handlar om konsumenter som anser att deras religion står över företagets rätt att välja om de vill inkludera eller exkludera en specifik helg skärpning nu.
Tänker du ifall en kassörska skulle säga Happy christmas och konsumenten p.g.a det skulle ta illa upp??? Happy christmas kan man väl säga, om man ser någon Sikh eller med uppenbart en annan religion, ändå?

Kassörskan: Happy/Merry Christmas
Abdullahi Abdi Hashi Guled : Ursäkta mig men jag er faktiskt praktiserande och djupt troende muslim, jag kom hit för nästan 10 år sedan för att jag ville bo här, och jag är också på fritiden aktivist och satanist-globalist samt engagerad i Mujahideen överallt, och jag firar inte jol!
Kassörskan: Happy/Merry Christmas anyway.

Sök på Happy christmas och herregud vilket bevis till diskussionen. En film som heter Happy Christmas, gissa vem som har en av huvudrollerna?? Lena Dunhamn, djupt rotad soros/satanist/globalist, och gissa vad fan de vill porträtterar julen som?!??!?
http://www.imdb.com/title/tt2955096/ kolla trailern
Senast redigerad av heis 2016-12-20 kl. 23:58.
2016-12-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franklinpierce
Terrorgrupper som Isis kommer inte få det lätt med Donald Trump. Den 20 januari är det slutet med daltandet

På vilket sätt kommer ISIS att få det svårt? Vad ska Trump göra åt dem enligt dig?
2016-12-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Tänker du ifall en kassörska skulle säga Happy christmas och konsumenten p.g.a det skulle ta illa upp??? Happy christmas kan man väl säga, om man ser någon Sikh eller med uppenbart en annan religion, ändå?

Kassörskan: Happy/Merry Christmas christmas!
Abdullahi Abdi Hashi Guled : Ursäkta mig men jag er faktiskt praktiserande och djupt troende muslim, jag kom hit för nästan 10 år sedan för att jag ville bo här, och jag är också på fritiden aktivist och satanist-globalist samt engagerad i Mujahideen överallt, och jag firar inte jol!
Kassörskan: Happy/Merry Christmas anyway.

Sök på Happy christmas och herregud vilket bevis till diskussionen. En film som heter Happy Christmas, gissa vem som har en av huvudrollerna?? Lena Dunhamn, djupt rotad soros/satanist/globalist, och gissa vad fan de vill porträtterar julen som?!??!?
http://www.imdb.com/title/tt2955096/ kolla trailern

Abdullahi Abdi Hashi Guled kan ju berätta för kassörskan om han vill. Varför skulle han inte få säga detta?
2016-12-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Varför skulle det inte behöva vara en del av det?

Som sagt, genom att bygga muren, se till att illegala deporteras så fort som möjligt och att genom lagstiftning göra deras liv så svårt som möjligt i USA.

Ja, han skulle mycket väl kunna klanta sig, men det vet vi inte om han kommer göra. Både vänsterfolket och Trumpsupportrarna får helt enkelt ge honom en chans med öppet sinne och bedöma därefter. En sak som är säker är att det kommer bli en förändring framöver.

Vad är felet med att säga merry christmas, så som det ska vara? Kommer muslimer begå självmord om de får höra det eller?

Tycker du att det är dubbelmoral att säga happy holidays vid jul och undvika merry christmas men samtidigt dra till med happy ramadan vid ramadan?

Men nu frågade ju jag hur detta skulle gå till?

Hur ska muren vara byggd? Och finansieras hur?

Hur ska man försvåra livet för illegala i landet? Ska man skjuta dem i huvudet?
2016-12-21, 00:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Alltså kolla nu:
Yttrandefrihet är grunden.
Vill du bränna flaggan får du det, så länge du köper flaggan själv.
Äganderätten är viktig.

Du får välja att inte säga God Jul och du får ha en affär utan julpynt. Du får t.o.m. ha en affär som firar Ramadan om du så vill.

Men att bli upprörd över att folk stör sig på affärskedjor som väljer att ta AVSTÅND från julhandel...

För mig är det bara ett uttryck för identitetspolitik och inget annat.

Vad fan? Ska vi kunna fira lite ramadan här och där med våra muslimska vänner och lite channuka med våra judiska och lite julafton med svenskar och lite nacimentation med katoliker och så vidare, får vi nog alla jobba på det.

Kanske segregation blir den naturliga utvägen.

Eliten har sannerligen svikit.

Du missar min poäng och jag vet inte om det rör sig om otydlighet eller med flit, det jag pratar om är de som tror att Trump tänker införa något sorts förbud mot Happy Holidays eller att man ändrar färgen på själva koppen du dricker ditt kaffe ur och inget annat.

Det är dessa individer som jag inte förstår hur de tänker och skulle vilja få ett svar på hur och varför de tänker så som de gör just för att yttrandefrihet är så pass viktigt (även om pressfrihet i USA riskerar att inte få den lyxen men det är en helt annan diskussion)
2016-12-21, 00:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Nej det handlar om att en individ skall ha rätten att slippa säga "Merry Christmas" om den verkligen inte vill säga det det handlar om respekt åt bägge hållen precis som någon inte skall förbjudas från att säga "Merry Christmas" så skall man inte heller tvinga någon att säga det precis som med mycket annat speciellt religion, folk får tro på vad de vill men så länge ingen tvingar på någon annan sin religion så är det inte heller något problem samma sak gäller för icke troende de skall inte tvinga på sin egna åsikt om religioner på en troende.

Det hänger nämligen lite ihop med att jag anser att i ett sekulärt land så bör aktivt konvertering vara strängeligen förbjuden, vill man lära sig om en religion eller konvertera så får man söka upp den religionen och slippa att folk likt en dörrförsäljare söker upp dig för att tvinga på dig den.

Helt enkelt, tvinga inte på någon något men samtidigt så ska man respektera bägge personerna, men vill du säga God Jul (orkar inte skriva det engelska ordet speciellt då det finns ett liknande tjafs här i Sverige tydligen) så har du all rätt att göra det men du har inte rätten att tvinga någon annan att säga det om denne inte vill säga det precis som denne inte kan tvinga dig att sluta säga God Jul.

Citat:

Absolut, anser man att ett företag inte skall fira någon religiös högtid så är det absolut dubbelmoral sen undrar jag (inte sarkastiskt eller något sånt utan genuint undrar) om man verkligen säger "happy Ramadan" eller om det bara var ett random exempel från din sida?
2016-12-21, 00:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis

Du missar helt och hålet målet, det är just jul delen som det finns folk som absolut inte firar speciellt många kristna grenar firar inte jul eller halloween just för att de egentligen inte är kristna högtider.

Du ska inte kunna tvinga någon att säga "Merry Christmas" precis som ingen skall kunna tvinga dig att sluta säga det, det finns helt enkelt inte något krig mot julen och det kommer aldrig att finnas något seriöst krig mot julen då det idag till stor del endast är en konsumenthögtid likt Black Friday eller alla hjärtans dag.
2016-12-21, 00:25
Medlem
Ganska intressant vad Obama försöker göra nu så att Trump ska se ut som en fiende:

Han har gjort så att man inte kan borra efter olja i Alaska och New England.

Samt att han utökat sanktionerna mot Ryssland nu.

Båda som Trump med 100% kommer riva efter nyår, går inte att lita på Obama 1% Trump borde avbryta samtalen med honom direkt.
2016-12-21, 00:56
Medlem
heiss avatar
Citat:
Menar du att en film är ett bevis för att det aktivt begås ett krig för att banlysa julen?
Att det aktivt pågår ett krig mot julen, ja. Förnekar du det eller? Vad tycker du om det? Varför ställer du mig en ny fråga om att bannlysa julen?

Citat:
det finns helt enkelt inte något krig mot julen och det kommer aldrig att finnas något seriöst krig mot julen då det idag till stor del endast är en konsumenthögtid likt Black Friday eller alla hjärtans dag.
Du har fel, och du vet det. Sen ljuger du att julen skulle vara nån jävla konsumentkampanjs-dag i slutet av november som black friday.... wow. Vad fan är det för fel på dig??? Kan du inte bara svara ärligt, varför gör man såhär? Något som gick fel uppväxten eller vart kommer självhatet ifrån?

Du är ond, soros är ond, lena dunhamn är ond. Dunhamn har sagt att hon vill utplåna alla vita män, du och soros vill väl också det antar jag.. Marxister allihopa... Judar också???
Vad händer här, eller vad har hänt rättare sagt med dessa missfoster? Var är roten till denna hat och ondska, så att vi kan döda den/det?

Hon gillar sexuella övergrepp också, iaf mot sin lillasyster. http://www.truthrevolt.org/news/lena-dunham-describes-sexually-abusing-her-toddler-sister
Soros blev nästan deporterad till Auschwitz när han var 13 år, familj och vänner dog i gaskammaren. Har något hemskt hänt dig ondahamstern eller har du utsatt någon annan för något hemskt?? Vad är den gemensamma nämnaren? Alla hatar sig själva? Hjälp oss förstå.
Senast redigerad av heis 2016-12-21 kl. 01:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in