2016-12-07, 07:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
dr.nwo, vet man vem det är?

NWO vet ju alla konspirationsteoretiker vad det betyder. Märkligt att någon kallar sig dr.nwo.

Har man funnit kopplingar till personer utanför USA, till exempel svenska politiker?

Vore det inte bra att försöka hitta åtminstone en antydan till bevis i USA innan man börjar kolla om någon känner någon annan utomlands? Snart har ni väl beskyllt halva världen för pedofili utan att vi ens sett ett enda barn som råkat illa ut eller ett enda bevis på någonting utöver att det går att tolka vad som helst hur som helst bara man vill. Nu springer det runt idioter och hotar restaurangägare och personal tack vare dessa grundlösa påståenden. Ett par inlägg ovanför är det ju nåt geni som anser att GB (och alla Unilevers andra glassbolag över hela världen med samma logo) tydligen är pedofiler pga att deras logo är ett hjärta. Det är väl bara en tidsfråga innan nån dåre stövlar in med ett vapen på Arla och skjuter nån gör att de levererar pedofilmjölk till pedofilGB-glass..
Citera
2016-12-07, 07:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vore det inte bra att försöka hitta åtminstone en antydan till bevis i USA innan man börjar kolla om någon känner någon annan utomlands? Snart har ni väl beskyllt halva världen för pedofili utan att vi ens sett ett enda barn som råkat illa ut eller ett enda bevis på någonting utöver att det går att tolka vad som helst hur som helst bara man vill. Nu springer det runt idioter och hotar restaurangägare och personal tack vare dessa grundlösa påståenden. Ett par inlägg ovanför är det ju nåt geni som anser att GB (och alla Unilevers andra glassbolag över hela världen med samma logo) tydligen är pedofiler pga att deras logo är ett hjärta. Det är väl bara en tidsfråga innan nån dåre stövlar in med ett vapen på Arla och skjuter nån gör att de levererar pedofilmjölk till pedofilGB-glass..

Du behöver inte kalla mig för ni, om du inte har noterat det så är jag av samma skeptiska ådra som du, och som manar till sans och besinning. Det hindrar mig dock inte från att göra egna efterforskningar genom att ställa frågor. Intressant att se hur det klipps och klistras, och hur en teori byggs upp.

Det där med Unilevers(GB) logga är intressant, för den är identisk med den symbol som FBI påstår har en koppling till pedofiler. Jag undrar därför, kan det vara så att GB var först med symbolen och att pedofilerna har lånat symbolen. I så fall tar det spåret slut just där och MT på GB kan förskonas från förföljelse som annars sannolikt står för dörren.
Senast redigerad av OY 2016-12-07 kl. 08:42.
Citera
2016-12-07, 08:12
Medlem
Citat:
Du behöver inte kalla mig för ni, om du inte har noterat det så är jag av samma skeptiska ådra som du, och som manar till sans och besinning. Det hindrar mig dock inte från att göra egna efterforskningar genom att ställa frågor. Intressant att se hur det klipps och klistras, och hur en teori byggs upp.

Det där med Unilevers(GB) logga är intressant, för den är identisk med den symbol som FBI påstår ha en koppling till pedofiler. Jag undrar därför, kan det vara så att GB var först med symbolen och att pedofilerna har lånat symbolen. I så fall tar det spåret slut just där och MT på GB kan förskonas från förföljelse som annars sannolikt står för dörren.

Angående dubbelhjärtesymbolen så är det ju inte endast GB som har det utan SAMTLIGA glasslogotyper som ägs av Unilever och de är ganska jäkla många, men det kanske du redan visste.
Citera
2016-12-07, 08:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det där med Unilevers(GB) logga är intressant, för den är identisk med den symbol som FBI påstår ha en koppling till pedofiler. Jag undrar därför, kan det vara så att GB var först med symbolen och att pedofilerna har lånat symbolen. I så fall tar det spåret slut just där och MT på GB kan förskonas från förföljelse som annars sannolikt står för dörren.

Sorry - inte min mening att beskylla dig!
Unilevers "heartbrand" är från 1998 - ingen aning om hur gammal den påstådda pedofillogon är dock men FBI-dokumentet är från 2007. Och unilever-logon är väl spegelvänd mot den påstådda pedofillogon så det går väl bra att hävda att den är "anti-pedo" om man ska sitta och gissa som de flesta här i tråden ändå gör...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-12-07 kl. 08:45.
Citera
2016-12-07, 08:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Angående dubbelhjärtesymbolen så är det ju inte endast GB som har det utan SAMTLIGA glasslogotyper som ägs av Unilever och de är ganska jäkla många, men det kanske du redan visste.

Ja det visste jag, så saken handlar inte om GB vilket jag satte inom parentes, utan om Unilever och styrelsen i bolaget.

Frågan kvarstår, har pedofiler låntat symbolen av Unilever eller är det en uråldrig symbol som bara råkat hamna i två vitt skilda sammanhang?

I det aktuella fallet så har konspirationsteoretiker hittat kopplingar och samband på de mest uppfinningsrika sätt, så att Unilever skulle kunna hamna i soppan är ingen vild gissning, därför är jag intresserad av att reda ut om symbolen endast är en pedofilangelägenhet. Är den inte det så kan samma sak gälla alla andra symboler som har pekats ut i den här härvan.
Citera
2016-12-07, 10:56
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Eftersom att Comet Ping Pong är det centrala stället där övergreppen sägs begå tar har jag tagit mig en liten titt på ägaren, James Alefantis. Hans instagram, som numera är raderad tror jag, är en lång rad med väldigt störda bilder. Hade det varit en eller två bilder som gått i detta stuk hade jag inte lyft på ögonbrynet men att det är så många bilder där barn är i utsatta positioner + ackompanjerande obehagliga hashtags till. Varför har de inte en enda bild på ett barn som faktiskt ler och ser lycklig ut istället för barn med säljskyltar, barn med penga-sedlar i munnen, barn med fasttejpade händer osv.

Detta är givetvis inget konkret bevis för att det skulle försiggå olagligheter i denna pizzera men jag skulle definitivt säga att i James Alefantis är en mentalt sjuk person.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo har också försökt pussla ihop lite efter man nu läste om snubben som greps med pistol. Det är minst sagt mycket här som då med denna person från hans namn bara (James Alefantis (J'aime les enfants = I love children french). Alla dessa skumma bilder och taggningar på Instagram. Dessa symboler som nu ändrats. Tidigare avslöjanden. Att nu de ska ha alla dessa affärer på samma lilla gata där nu man delar tvivelaktiga symboler och konst.

Jag har inte pallat gå igenom allt och delar av det jag har gåttt igenom är uppenbart uppförstorat och kan enkelt förklaras på annat sätt. Men jag håller med om att Alefantis ger riktigt obehagliga vibbar. En väldig massa indicier som tillsammans ger en bild av en gravt störd individ. Och att denne pizzeria-ägare skulle ha blivit den 49:e mäktigaste i Washington verkar helt galet.

Podesta ger creep-vibbar också förresten och det där snacket om Pizza i de läckta emailen är uppenbart kod för något. Det behöver inte vara kod för peddo-grejer men det är fan inte pizza det handlar om.
Citera
2016-12-07, 11:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag har inte pallat gå igenom allt och delar av det jag har gåttt igenom är uppenbart uppförstorat och kan enkelt förklaras på annat sätt. Men jag håller med om att Alefantis ger riktigt obehagliga vibbar. En väldig massa indicier som tillsammans ger en bild av en gravt störd individ. Och att denne pizzeria-ägare skulle ha blivit den 49:e mäktigaste i Washington verkar helt galet.

Podesta ger creep-vibbar också förresten och det där snacket om Pizza i de läckta emailen är uppenbart kod för något. Det behöver inte vara kod för peddo-grejer men det är fan inte pizza det handlar om.

Vad har John Podesta skrivit om pizza som ger creep-vibbar?
Citera
2016-12-07, 11:56
Moderator
OYs avatar
När man tittar på materialet som ligger till grund för konspirationsteorin så slår det mig att ingen verkar ifrågasätta att en sån här ljusskygg verksamhet har pågått i det offentliga, bilder, filmer, instagram, flyers, reklamskyltar och annat. Inblandade emailar dessutom med namn och adresser som vilken usel buggare som helst kan sätta i samband med person.

Alla har de deltagit i verksamheten på ett eller annat vis, och de har gjort det relativt öppet, Obama kan inte ha haft särskilt höga tankar om FBI:s kompetens och förmåga.

Vad är det för mening med att tala i kod i mejl som sannolikt inte hade kommit fram i ljuset när all annan kommunikation sker helt öppet genom symbolik och snuskiga kommentarer på till exempel Instagram?

Jag kan hålla med om att det kommuniceras med kodspråk, men vad saken handlar om är knappast uppenbar i nuläget.
Citera
2016-12-07, 13:13
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Unilever kan vara ett spår. CEO Paul Polman har en koppling till Andrew Kline (Besta Pizza) via Concordia, vilket är en nonprofit organisation som bla. jobbar mot slaveri/trafficking i Asien. Concordia har också en koppling till Beyond Borders.
http://www.concordia.net/community/paul-polman
http://www.concordia.net/community/andrew-kline
http://www.concordia.net/the-summit-2016/the-concordia-awards

2015 donerade Unilever's nederländske CEO Paul Polman $10 miljoner (ca. 98 miljoner SEK i dagens kurs) till Clinton Global Initiative (CGI) vilket är det samma som Clinton Foundation.
https://www.unilever.com/news/press-releases/2015/15-02-10-10-million-Clinton-Global-Initiative-Commitment-to-support-smallholder-farmers.html

1985 sålde Arla GB Glace till Unilever och 1998 bytte de logga till det nuvarande pedofilhjärtat då "The Heartbrand" lanserades. Denna logga finns idag i 40 länder.
Citera
2016-12-07, 14:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Unilever kan vara ett spår. CEO Paul Polman har en koppling till Andrew Kline (Besta Pizza) via Concordia, vilket är en nonprofit organisation som bla. jobbar mot slaveri/trafficking i Asien. Concordia har också en koppling till Beyond Borders.
http://www.concordia.net/community/paul-polman
http://www.concordia.net/community/andrew-kline
http://www.concordia.net/the-summit-2016/the-concordia-awards

2015 donerade Unilever's nederländske CEO Paul Polman $10 miljoner (ca. 98 miljoner SEK i dagens kurs) till Clinton Global Initiative (CGI) vilket är det samma som Clinton Foundation.
https://www.unilever.com/news/press-releases/2015/15-02-10-10-million-Clinton-Global-Initiative-Commitment-to-support-smallholder-farmers.html

1985 sålde Arla GB Glace till Unilever och 1998 bytte de logga till det nuvarande pedofilhjärtat då "The Heartbrand" lanserades. Denna logga finns idag i 40 länder.

Paul Polman blev vd för Unilever först 2009 - innan dess var han på deras konkurrenter P&G och Nestlé så han har absolut ingen som helst anknytning till glass-logon...
Citera
2016-12-07, 15:48
Medlem
Trolltestets avatar
Nä, nu har den här logo-farsen fått pågå alldeles för länge!

Ni har alla FEL om pedo-loggan.

Pedologgan ni diskuterar dök upp första gången i slutet på 90-talet på en sida som heter "Boylinks" och bestod först av ett blått band (blue ribbon). Detta förändrades efter ett par år till att bli en "snurrad pyramid": http://boylinks.org/logo2.gif eftersom "blue ribbon" användes av så många andra grupper runt om i världen vilket bäddade för pinsamma situationer.

Denna symbol är den symbol som pojkälskande pedofiler allt sedan därefter har använt som sin egen.

Jag vet inte var FBI har fått sitt "snurrade hjärta" ifrån, men personligen har jag ALDRIG sett det i samband med pedofili, och jag har ändå penetrerat så långt in i pedofilträsket som man över huvud taget kan komma under mina 27 år av INTENSIVA studier på området.
Citera
2016-12-07, 16:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nä, nu har den här logo-farsen fått pågå alldeles för länge!

Ni har alla FEL om pedo-loggan.

Pedologgan ni diskuterar dök upp första gången i slutet på 90-talet på en sida som heter "Boylinks" och bestod först av ett blått band (blue ribbon). Detta förändrades efter ett par år till att bli en "snurrad pyramid": http://boylinks.org/logo2.gif eftersom "blue ribbon" användes av så många andra grupper runt om i världen vilket bäddade för pinsamma situationer.

Denna symbol är den symbol som pojkälskande pedofiler allt sedan därefter har använt som sin egen.

Jag vet inte var FBI har fått sitt "snurrade hjärta" ifrån, men personligen har jag ALDRIG sett det i samband med pedofili, och jag har ändå penetrerat så långt in i pedofilträsket som man över huvud taget kan komma under mina 27 år av INTENSIVA studier på området.

Eftersom du säger dig vara insatt, vad används av flickälskande pedofiler? Det verkar knappast troligt att det saknas en symbol för detta.

Känner du till andra pedofilsymboler?

Vad är din uppfattning om Pizzagate?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in