2016-12-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Vi svenskar/nordbor har ansetts som ett av de vackraste och mest lyckade folken i världen. Nej, jag tycker inte det är värt att offra oss och det är inte bara jag utan andra i andra länder som sagt samma sak (det är också en paradoxal grej, att på andra ställen vågar man öppet säga en sådan sak i större utsträckning än många av oss själva skulle våga här)

För handel, fattigdomsutrotning, världsfredens skull, alltså om man ska se det som mer än en hypotetisk fråga så får man ju konstatera att invandringen bevisligen inte löser något av det där, framför allt inte de två sistnämnda (tredjevärlden-folk hit leder uppenbart till spridning av deras problem hit, dvs bara fler problemområden i världen).

Därmed återstår vad jag kan se det bara mental rubbning eller starkt hat mot vita som skäl för att vilja offra folket.

Jag tror inte heller invandringen löser några världsproblem men kortsiktigt så finns det sådana som tjänar på det ekonomiskt, och det tror jag är den yttersta drivkraften. Men även om det vore så att det löste något problem så framstår det som mycket besynnerligt att man frivilligt ska offra sin enda verkliga identitet för det. Man kan då invända att alla kommer att blanda sig med alla och att man bara kommer att bli en enda ras på jorden men finns det någon som verkligen tror att alla andra skulle uppge sin identitet. Och även om de skulle det så kommer blandningen mellan de som har lyckats skapa något och de som inte gjort det bara att bli några som blir halvbra på att skapa.

Hur man än vrider och vänder på det så visar det sig alltså att det är en dålig idé att frivilligt offra sitt eget folk av någon anledning.
Citera
2016-12-07, 15:06
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Jag tror inte heller invandringen löser några världsproblem men kortsiktigt så finns det sådana som tjänar på det ekonomiskt, och det tror jag är den yttersta drivkraften. Men även om det vore så att det löste något problem så framstår det som mycket besynnerligt att man frivilligt ska offra sin enda verkliga identitet för det. Man kan då invända att alla kommer att blanda sig med alla och att man bara kommer att bli en enda ras på jorden men finns det någon som verkligen tror att alla andra skulle uppge sin identitet. Och även om de skulle det så kommer blandningen mellan de som har lyckats skapa något och de som inte gjort det bara att bli några som blir halvbra på att skapa.

Hur man än vrider och vänder på det så visar det sig alltså att det är en dålig idé att frivilligt offra sitt eget folk av någon anledning.
Egoism ja, får lägga till det till sista raden i mitt inlägg. Bert Karlsson och Reinfeldt-figurerna får börja spela på lotto istället för att spela tärning med svenskarnas framtid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in