2016-12-06, 16:31
Medlem
Det kommer hela tiden upp att det är bra med invandring och utarmning av det svenska utav det eller det skälet men finns det egentligen något som det är värt att offra sitt eget folk för. Är det värt att offra sitt eget folk för handeln, arbetsmarknaden, vetenskapen, fattigdomsutrotningen eller världsfreden. Finns det någon annan varelse än den vita som offrar spridandet av gener som liknar ens egna för något annat, och är det en framgångsrik strategi på lång sikt?
Citera
2016-12-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Det kommer hela tiden upp att det är bra med invandring och utarmning av det svenska utav det eller det skälet men finns det egentligen något som det är värt att offra sitt eget folk för. Är det värt att offra sitt eget folk för handeln, arbetsmarknaden, vetenskapen, fattigdomsutrotningen eller världsfreden. Finns det någon annan varelse än den vita som offrar spridandet av gener som liknar ens egna för något annat, och är det en framgångsrik strategi på lång sikt?

Det är en framgångsrik strategi för andra att få oss att tro att det är det rätta att göra.
Citera
2016-12-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Det är en framgångsrik strategi för andra att få oss att tro att det är det rätta att göra.

Ja, fast frågan är om det på lång sikt är en så bra strategi. Vår förmåga att se bortom oss själva kommer nog att behövas i framtiden och om vi försvinner så kan man fråga sig hur det går för de andra.

Man kan också undra om somalierna skulle vara villiga att offra sig själva för att få den somaliska arbetsmarknaden att fungera bättre eller om israelerna skulle vara villiga att offra det judiska för freden i Mellanöstern.
Citera
2016-12-06, 20:53
Medlem
EbolaTillAllas avatar
En väldigt komplicerad fråga. Det beror helt på om subjektet t ex är en enskild gen som naturligtvis förökar sig bäst om dess värddjur håller sig till de sina så att det inte kommer in främmande varianter av genen och konkurrerar ut den.

Är subjektet istället du själv som består av en kombination av gener i en viss uppsättning så kan du lika gärna"leva vidare" i en ny blandavkomma. Du parar dig med en snygg tjej från Iran och dina barn blir snygga och smarta och får fler barn i sin tur. Dina barn saknar ju varken den svenska rasen eller den persiska rasen eftersom de tillhör en ny och överlägsen ras. När du och alla andra vita och alla perser är borta är det ingen kvar som gråter över det.

Livets största uppfinning är döden som gör att individer och raser kommer och går och ersätts av nya och förhoppningsvis bättre anpassade individer och raser.
Citera
2016-12-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Livets största uppfinning är döden som gör att individer och raser kommer och går och ersätts av nya och förhoppningsvis bättre anpassade individer och raser.

Hur länge har kineser varit kineser. Hur länge har nordbor varit nordbor. Hur länge har afrikaner varit afrikaner. Kineser och afrikaner är stolta över sin ras men nordbor är bara nåt jävla experiment uppe i norr som gick fel och nu ska vi på 50 år ställa allt till rätta igen. Måste vara svaga jävla individer här uppe i norr som överlevt tusentals år i detta klimat och nu till slut skapat lite välfärd och hyggliga levnadsförhållanden. Men då är det dags att ersättas av nya och förhoppningsvis bättre anpassade individer.
Lycka till!
Citera
2016-12-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
En väldigt komplicerad fråga. Det beror helt på om subjektet t ex är en enskild gen som naturligtvis förökar sig bäst om dess värddjur håller sig till de sina så att det inte kommer in främmande varianter av genen och konkurrerar ut den.

Är subjektet istället du själv som består av en kombination av gener i en viss uppsättning så kan du lika gärna"leva vidare" i en ny blandavkomma. Du parar dig med en snygg tjej från Iran och dina barn blir snygga och smarta och får fler barn i sin tur. Dina barn saknar ju varken den svenska rasen eller den persiska rasen eftersom de tillhör en ny och överlägsen ras. När du och alla andra vita och alla perser är borta är det ingen kvar som gråter över det.

Men är det då inte lite ironiskt att det är just den ras som har skapat den ojämförligt största högkulturen (den västerländska högkulturen, som den kanske en gång kommer att kallas) är den som ska chansa på att offra sig själv för att det då kanske ska komma någon bättre ras ut av det. Och är det inte troligare att en blandning med någon mindre framgångsrik ras bara blir något halvbra.
Citera
2016-12-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zone37
Hur länge har kineser varit kineser. Hur länge har nordbor varit nordbor. Hur länge har afrikaner varit afrikaner. Kineser och afrikaner är stolta över sin ras men nordbor är bara nåt jävla experiment uppe i norr som gick fel och nu ska vi på 50 år ställa allt till rätta igen. Måste vara svaga jävla individer här uppe i norr som överlevt tusentals år i detta klimat och nu till slut skapat lite välfärd och hyggliga levnadsförhållanden. Men då är det dags att ersättas av nya och förhoppningsvis bättre anpassade individer.
Lycka till!

nåt som gått allvarligt snett här uppe.
Inga prövningar, inga krig.
Propagandan slår igenom fullt ut.
Folk kryper till myndigheter för hjälp.
Det är tyvärr ej sunt.
Citera
2016-12-06, 21:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Käre vän. Du befinner dig i en utveckling du inte kan stóppa.
Rasblandningen blir det som du kommer att se blir mer och mer förekommande.
Det finns inga krafter som kommer att kunna stoppa detta.
Å det där med "eget folk" fattar jag inte alls.
Jag behöver i alla fall inte något "eget folk"
Va skall jag ha det till?
Jag behöver bra folk.
Vad är du för eget folk själv förresten?
Citera
2016-12-06, 23:58
Medlem
Folkblandning har pågått så länge det funnits människor, det är inget nytt, det mest blanfade folket är alla som bor i mellersta Europa där har folk blandats i 2000 år med olika grupper från vitt spridda håll och dwet har ju gett ett starkt och tåligt folk.

Något värt att lägga på minnet, vi är ättlingarna till alla dem som överlevt olika pandemier under 2000 år, det var de starka som överlevde och förökade sig och resultatet är oss alla som bor och lever här och nu.
Citera
2016-12-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Käre vän. Du befinner dig i en utveckling du inte kan stóppa.
Rasblandningen blir det som du kommer att se blir mer och mer förekommande.
Det finns inga krafter som kommer att kunna stoppa detta.

Det är väl möjligt att det inte går att stoppa men vad har det med saken att göra. Får man inte lov att påpeka utvecklingar som man inte kan göra något åt. Om de folk som jag tillhör ska dö ut så kan man väl åtminstone få vara medveten om det.

Citat:
Å det där med "eget folk" fattar jag inte alls.
Jag behöver i alla fall inte något "eget folk"
Va skall jag ha det till?
Jag behöver bra folk.

Du är alltså villig att offra ditt eget folk - jag utgår här ifrån att du är etnisk svensk - för att få "bra folk". Bra då är du ett exempel på det som tråden handlar om. Du har alltså någon sorts abstrakt idé som du är villig att offra tusentals år av evolutionär utveckling för.

Citat:
Vad är du för eget folk själv förresten?

Jag är svensk men visst, jag vet att svenskar inte bara har växt upp ur den svenska myllan utan att vi har invandrat ytterst från Afrika, men det som har en betydelse är den evolutionära utveckling som detta har medfört. Denna har då exempelvis inte Somalier genomgått, vilket då gör att de inte, som folk, kan hantera den teknologi som de mera utvecklade har skapat.
Citera
2016-12-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Folkblandning har pågått så länge det funnits människor, det är inget nytt, det mest blanfade folket är alla som bor i mellersta Europa där har folk blandats i 2000 år med olika grupper från vitt spridda håll och dwet har ju gett ett starkt och tåligt folk.

Något värt att lägga på minnet, vi är ättlingarna till alla dem som överlevt olika pandemier under 2000 år, det var de starka som överlevde och förökade sig och resultatet är oss alla som bor och lever här och nu.

Ändå är det bara vissa kloka vita som har insett att raser inte finns. Inte ens judarna med sin höga intelligens tycks riktigt ha förstått detta. Även alla andra folk på jorden tycks leva i denna villfarelse plus då förstås alla de svenska rasisterna.

Är det inte lite rasistiskt att se vissa kloka vita som så totalt intellektuellt överlägsna alla andra?
Citera
2016-12-07, 13:53
Medlem
psaks avatar
Vi svenskar/nordbor har ansetts som ett av de vackraste och mest lyckade folken i världen. Nej, jag tycker inte det är värt att offra oss och det är inte bara jag utan andra i andra länder som sagt samma sak (det är också en paradoxal grej, att på andra ställen vågar man öppet säga en sådan sak i större utsträckning än många av oss själva skulle våga här)

För handel, fattigdomsutrotning, världsfredens skull, alltså om man ska se det som mer än en hypotetisk fråga så får man ju konstatera att invandringen bevisligen inte löser något av det där, framför allt inte de två sistnämnda (tredjevärlden-folk hit leder uppenbart till spridning av deras problem hit, dvs bara fler problemområden i världen).

Därmed återstår vad jag kan se det bara ointelligens eller starkt hat mot vita som skäl för att vilja offra folket.
Senast redigerad av psak 2016-12-07 kl. 14:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in