2016-12-06, 16:29
Medlem
Alla Kiruna-polisens enheter skickade till Jokkmokk..
Orkade inte ens skaparna titta på kartan ??
Citera
2016-12-06, 19:46
Medlem
JanTalibans avatar
Tänk en liknande storyline, fast där producenterna har fokuserat på att knyta an till en verklighet som faktiskt finns på riktigt och som folk kan känns igen sig i. Det hade jävlarimej blivit spännande.

När var och varannan grej som skildras står helt i strid med vad man själv har upplevt så är det ju hopplöst svårt att låta sig ryckas med i handlingen eller att bry sig om karaktärerna.

Förresten, när nu serien både utspelar sig och är inspelad i Kiruna så hade man väl hemskt gärna kunnat pilla in lite snygga bilder på stadsliv, folkliv, mm. Istället för den där jävla utlokaliserade fjällstugan.
Citera
2016-12-06, 20:07
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Tänk en liknande storyline, fast där producenterna har fokuserat på att knyta an till en verklighet som faktiskt finns på riktigt och som folk kan känns igen sig i. Det hade jävlarimej blivit spännande.

När var och varannan grej som skildras står helt i strid med vad man själv har upplevt så är det ju hopplöst svårt att låta sig ryckas med i handlingen eller att bry sig om karaktärerna.

Förresten, när nu serien både utspelar sig och är inspelad i Kiruna så hade man väl hemskt gärna kunnat pilla in lite snygga bilder på stadsliv, folkliv, mm. Istället för den där jävla utlokaliserade fjällstugan.

Håller helt med. När man avbildar något som ska förställa Sverige idag och inte liknar det mer än vad Midgård eller Nangijala gör blir det ju omöjligt att engagera sig. Dessutom mördas det så mycket i den här serien, att det blir fars mer än kusligt.
Citera
2016-12-06, 22:56
Medlem
anteri17s avatar
Sjukt många likheter med boken 40 dagar utan skugga. Patetisk kopiering om inte förfatraren givit sitt tillstånd.

Boken var förövrigt väldigt mycket bättre än serien.
Citera
2016-12-07, 08:34
Medlem
Retsinas avatar
Han den där märkliga fransosen som verkar jobba för någon sorts underättelsetjänst:

Citera
2016-12-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han den där märkliga fransosen som verkar jobba för någon sorts underättelsetjänst:

Han är ju verkligen galet märklig, känns väldigt oseriöst att han bara skulle komma från frankrike helt själv o jobba själv som agent, tar man inte med sig någon att samarbeta och prata med.?
Citera
2016-12-07, 17:01
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Han är ju verkligen galet märklig, känns väldigt oseriöst att han bara skulle komma från frankrike helt själv o jobba själv som agent, tar man inte med sig någon att samarbeta och prata med.?

Kahinas chef vet ju att han är där, och sade till henne att samarbeta med honom, så det är inget eget projekt. Fast vem bryr sig? Jag kan inte se en enda anledning till att se sista avsnittet. Allting är ju i princip avslöjat.
Citera
2016-12-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Kahinas chef vet ju att han är där, och sade till henne att samarbeta med honom, så det är inget eget projekt. Fast vem bryr sig? Jag kan inte se en enda anledning till att se sista avsnittet. Allting är ju i princip avslöjat.
Ja kanske e så man jobbar då. sista avsnittet ser man väll bara för att se om dom överlever eller inte..
Citera
2016-12-07, 19:41
Medlem
Somnar ifrån slutet på alla avsnitt men det jag främst stör mig på är att "Chefsåklagare" springer omkring på fältet och utreder mord. Det är ju helt obegripligt varför man väljer att göra en åklagare till huvudperson snarare än en kriminalinspektör eller kriminalkommissarie.
Citera
2016-12-07, 21:15
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Somnar ifrån slutet på alla avsnitt men det jag främst stör mig på är att "Chefsåklagare" springer omkring på fältet och utreder mord. Det är ju helt obegripligt varför man väljer att göra en åklagare till huvudperson snarare än en kriminalinspektör eller kriminalkommissarie.

Han Thorndahl eller vad han heter var ju på honom om det, och försökte förklara de olika rollerna de har. Sedan är han ju besatt av allt som har med samer att göra också, och var beredd att kladda på dockan i senaste avsnittet.

Nej allt är skräp med serien och vem bryr sig om barnen överlever? Dottern är mest en plåga för pappan och Kahina var aldrig någon riktig mamma. Spräng gruvan rejält och se till att alla dör!
Citera
2016-12-07, 21:22
Bannlyst
Jag tyckte att Harnesk var mycket trovärdig i rollen som bedragen fikus.
Citera
2016-12-08, 07:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Stämmer in kören. Serien är så usel att det blir komiskt. Det finns hur mycket som helst att gnälla på.

Mitt bidrag: Alltid perfekt mobiltäckning på kalfjället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in