2016-12-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är givetvis intressant med tanke på vad som sägs i det här citatet som jag har plockat från en annan postare, magazin24 citat;
"Den som ringt in till polisen meddelade nämligen att båten låg tom kvar ute på vattnet."
Nej, enligt citatet så låg båten inte mot stranden, den låg ute på vattnet, dessuto, såg låg den tom kvar ute på vattnet.
Kvar efter vadå, var skulle den annars ligga om inte i vattnet? Och kunde man se ner i hela båten från land, det bör man ha kunnat göra, annars kan man inte veta att båten är tom.
Avståndet till båten från land/bryggan är ytterst intressant.

Om båten ligger säg 20 meter ut från bryggan på lördagsmorgonen säger vindförhållandena som rådde den aktuella tidpunkten att den inte legat ute speciellt många minuter.
Om A*i fallit ur båten redan under fredagskvällen hade båten förmodligen hittats långt norr om sommarstugan. Det blåste nämligen sydliga vindar på fredagskvällen.
Här är för övrigt de vindförhållanden som gällde det aktuella dygnet (från SMHI): https://minfil.org/NcG4q6b2b5/vind__stra_Hj_lmaren_20150807_20150808.xls
Citera
2016-12-05, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Låg den ute på vattnet när polisen kom, trots pålandsvind, då var den ju "nyligen utknuffad",
dvs. av JM på morgonen, strax innan polisen kom.

Frågan är ju inte om JM mördade Aki. Frågan är ju exakt hur.

Med våra mindre än 14% uppklarade brott är det ju inte säkert att JM kommer att fällas ändå…
Utan IF hade ju mordet på Aki aldrig ens blivit utrett. Tack IF!

Så JM dränkte karln på kvällen intill bryggan och på morgonen fem innan hon ringde polis
gick hon ner till bryggan och skuffade ut båten ca 10-20 meter, nja börjar nog skena iväg detta.

Eller menar du i ditt inlägg att karln även dräknktes på morgonen i samma veva som båten
sparkades ut av JM ?

Hur tänkte JM här, karln ligger "nedanför" bryggan men vad fan tänker JM, stora starka
jag knuffar iväg båten en bra bit ifrån karln, detta verkar som det mest logiska tänker
damen i sin enfald....

Man kan inte bygga upp vilket scenario som helst för att ett mord prompt skall konstateras,
det funkar inte riktigt så tyvärr, det är inget en ÅK kan ägna sig åt, du kanhända men inte en
ÅK och ärligt talat börjar du halta mer och mer i tänket nu. Fria fantasier endast och det
för att inget läcker längre, knäpptyst. Och det enda vi verkligen hört är ifrån IF och anhöriga
till Aki. Polis är förtegna men vad som sagts av polis är att ett pussel läggs och det är en bra bit
till sannolika skäl.....

Får se om den polismannen kommer få rätt eller inte.....
Citera
2016-12-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarnerdig
Borde inte båten blåst all världens väg eller hade JM lagt grus i den också?

Fina bilder på hur en sommarkväll ser ut ovan, harru tipsat polisen?

Det blir inte svårt för en advokat att ge rimliga förklaringar till A*is frånfälle. Han har väl försökt "att angöra en brygga" (bra film från 65 som åskådliggör svårigheten även i berusat tillstånd) ställt den tomma burken på bryggan och på sina 1,36 promilleben gjort ett klassiskt kliv mot sin död. Och glömde därmed att ta ner flaggan.

Åklagaren skall kunna bevisa sitt händelseförlopp oavsett en felaktig ansökan om försäkring. GW är nog inte kallat som vittne, siddu.

Jag mår illa när jag läser din inlägg! är du släkt med MGM? eller vill du vara rolig?
... det Humor tråden passar dig bäst!
... i inlägg #9727 svarar du på LKVN inlägg bl.a. "Vi vet bättre som tagit del av den P7a.
och annat material det sjung ut med sanningen! troll...
... du har noll intelligens + noll tankeförmåga och förstånd! tycker jag
Det skriv inte mer skit i tråden. Tack!

Stor Tack! till lasternassumma och alla andra för bra inlägg!
Citera
2016-12-05, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarnerdig
Borde inte båten blåst all världens väg eller hade JM lagt grus i den också?

Fina bilder på hur en sommarkväll ser ut ovan, harru tipsat polisen?

Det blir inte svårt för en advokat att ge rimliga förklaringar till A*is frånfälle. Han har väl försökt "att angöra en brygga" (bra film från 65 som åskådliggör svårigheten även i berusat tillstånd) ställt den tomma burken på bryggan och på sina 1,36 promilleben gjort ett klassiskt kliv mot sin död. Och glömde därmed att ta ner flaggan.

Åklagaren skall kunna bevisa sitt händelseförlopp oavsett en felaktig ansökan om försäkring. GW är nog inte kallat som vittne, siddu.

Nej GW lär inte bli kallad siddu, ett som är säkert

Att få fram ett hållbart händelseförlopp här blir svårt, mycket svårt. Först och främst måste dom
väl ro i land bedrägeriet och få det bevisat för att ge styrka till "fallet" drunkningen, hur det går i
bedrägerifallet vet jag inte, tyst på den fronten har det dock varit en månad nu....
Citera
2016-12-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Om båten ligger säg 20 meter ut från bryggan på lördagsmorgonen säger vindförhållandena som rådde den aktuella tidpunkten att den inte legat ute speciellt många minuter.
Om A*i fallit ur båten redan under fredagskvällen hade båten förmodligen hittats långt norr om sommarstugan. Det blåste nämligen sydliga vindar på fredagskvällen.
Här är för övrigt de vindförhållanden som gällde det aktuella dygnet (från SMHI): https://minfil.org/NcG4q6b2b5/vind__stra_Hj_lmaren_20150807_20150808.xls

Nja. Det vore väldigt svårt att knuffa en plastbåt 20 m mot vinden. Om det hände på fredagskvällen skulle båten sannolikt hamna i vassen. Vilket den gjorde.
Citera
2016-12-06, 02:26
Medlem
lasternassummas avatar
Skräckhistorien fortsätter
Din "skräckhistoria" överträffar den värsta skräckfilm, men är ändå inte totalt osannolik.

Du väcker några tankar. Jag har några gånger tänkt "Eskilstunas Al Capone". Det finns ju en hel del likheter…

I din "skräckhistoria" så kommer Johana undan med att ha mördat maken för 2,5 miljoner och pappan för kanske 10 miljoner, om Anki inte överlever så länge. Om JM kommer ut är nog Ankis dagar räknade.

Finns det ett nästa steg i skräckhistorien? Efter att JM släppts och "avslutat jobbet" med Anki?

Om systern och hennes familj "försvinner" så kan det bli 15-20 miljoner från systern och ytterligare 8-10 för att Johanna slipper dela modersarvet.
Hur ska den familjen någonsin kunna sova om Johanna kommer ut?

Möjligt netto för Johanna: Kanske runt 40 miljoner. Det borde kunna dryga ut fickpengarna, så att hon inte behöver mörda för pengar på ett tag.

Det här med "drömmen om det perfekta brottet" förekommer ju ibland som fantasi. Jag trodde att ett av målen, för att det skulle vara perfekt, var att ingen skulle veta. Jag kanske har tänkt fel. Om alla vet att Johanna är en psykopatisk massmördare som inte drar sig för att ta någon av daga, så kanske det skapar ett övertag i förhandlingar. Både i affärer och inom politik. Det är kanske början av ett helt nytt samhälle ("JM-staten") som vi ser växa fram här? Gör som gudmodern säger eller dö!. Det kanske inte är så nytt?

Vilken plats finns det för en lögnaktig, manipulativ och mordbenägen psykopat? Som politiker i "JM-staten" har hon naturligtvis en given plats.

Rättvisan har sin gång
Det finns ju ett annat tänkbart scenario. Att Johanna döms och att Anki och systern med familj får sova utan ständiga mardrömmar. I alla fall 15 år framåt...

Den som lever får se…

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad kommer man att förknippa Eskilstuna främst med i framtiden?
Jo, man hade ett av Sveriges bästa rockband genom tiderna, Kent, och
så hade man J*hanna M*ller. The one and only of her kind.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-12-06 kl. 03:12.
Citera
2016-12-06, 10:17
Medlem
MeMajks avatar
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-misstanks-for-ytterligare-brott/

Kan man anta att detta ytterliga brott som hon misstänks för är mordförsök på Egyptensemestern ?
Citat:
Den "nya" brottet ska inte ha skett i Arboga, inte heller i direkt anslutning till själva drunkningen, enligt Johan Fahlander:

– Det är en bit före. Drunkningen skedde 7 eller 8 augusti, så det är väl några månader innan.
Citera
2016-12-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-misstanks-for-ytterligare-brott/

Kan man anta att detta ytterliga brott som hon misstänks för är mordförsök på Egyptensemestern ?
Det var min första tanke också: mordförsök i Egypten, utan citationstecken?
Man baxnar!
Citera
2016-12-06, 10:55
Medlem
TTF (Time to FUP) kommer att gå oändligt långsamt... 😧
Citera
2016-12-06, 11:48
Medlem
Reimers avatar
Nu börjar jag fan bli allvarligt oroad över det här fallet, ska jag bli blåst på min kvinnliga mördare?

Just nu känns det som om de letar efter precis tammefan allt som kan hålla henne inlåst, det här känns inte stabilt längre, Fahlander och compani verkar djävligt desperata, vad fan har de på henne egentligen.

Kommer de ingen vart med huvudåtalet eller vad fan är det som pågår?
Citera
2016-12-06, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu börjar jag fan bli allvarligt oroad över det här fallet, ska jag bli blåst på min kvinnliga mördare?

Just nu känns det som om de letar efter precis tammefan allt som kan hålla henne inlåst, det här känns inte stabilt längre, Fahlander och compani verkar djävligt desperata, vad fan har de på henne egentligen.

Kommer de ingen vart med huvudåtalet eller vad fan är det som pågår?

Ja du åklagarna jobbar verkligen så svetten lackar nu men kommer inte upp längre än
till skäligen trots all tid som gått, ca tre månader har man kämpat och på nu
med "olycksfallet". Göran känns bortglömd han, jakten på nya brott är vad som gäller
nu. Inom loppet av en månad har man plussat på tre nya fall, bedrägeri, mord på Aki
och nu ännu ett tredje brott, troligtvis klassas alla tre nya brott på den svagare
misstankegraden för direkt kaxig är inte Fahlander.

Tvärtom faktiskt Fahlander uttala sig väldigt ödmjukt åter igen i tidningsartikeln som länkades
idag, han tar inget för givet utan mera uttalanden av typen "vi får se hur det går".

Känns som åk håller på trasslar in sig själva nu i jakten på att hitta nya och nya brott
så japp, man undrar faktiskt hur långt man kommit i "anstiftan på GM", försöker dom åka
snålskjuts på andra diffusa "hittepåbrott" känns nog som en befogad fråga.

Något känns definitivt underligt här eller varför inte byta ut ordet underligt till desperat,
tamigfan så gör jag ändra ord till desperat för det är så det känns här och nu.....
Citera
2016-12-06, 13:08
Medlem
Helt tyst om de två fallen runt asylpojkarna. Lite märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in