2016-11-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Man kanske ska satsa en slant på att Clark, 69, som aldrig mer ska till Sverige, inom ett år nöter bänk i ett svenskt häkte

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23918765.ab

Njae, det tror jag inte. Visst är han benägen att aterfalla, men rent aldersmässigt tror jag han faktiskt lägger av med brott. Han säger ju själv i intervjun, att han funderar om han nagon gang blir allvarligt sjuk o.s.v.
Citera
2016-11-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
På reporterns fråga om finansiering av livet i Belgien (lyxbostad enl. Olofsson)

- Om du bara visste vad jag har...

Hur mycket kan han ha stoppat undan? Knappast så mycket att han är ekonomiskt oberoende va? Nu är ju 70 en ganska hög ålder iofs.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23918765.ab

Han sägs ju ha tjänat väldigt mycket tidigare pa narkotikaaffärer. Och dessförinnan ran, m.m.

Kanske han är ute före jul i Belgien?
Citera
2016-11-15, 19:55
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Njae, det tror jag inte. Visst är han benägen att aterfalla, men rent aldersmässigt tror jag han faktiskt lägger av med brott. Han säger ju själv i intervjun, att han funderar om han nagon gang blir allvarligt sjuk o.s.v.

Är han utblottad (jag tvivlar på han gömt undan större summor) kommer han göra det enda han vet, kan och är bra på...nämligen smuggla tunga droger för snabba pengar och då lär han åka in igen förr eller senare.
Citera
2016-11-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Är han utblottad (jag tvivlar på han gömt undan större summor) kommer han göra det enda han vet, kan och är bra på...nämligen smuggla tunga droger för snabba pengar och då lär han åka in igen förr eller senare.

Vad far dig att tro att han är utblottad? Källa, tack!
Citera
2016-11-15, 20:40
Medlem
Kanske Clark aterfar sitt svenska medborgarskap? Intervju med advokaten i Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/clark-olofsson-lamnar-sverige--for-alltid/.
Citera
2016-11-15, 22:45
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Vad far dig att tro att han är utblottad? Källa, tack!

Källa på att han har pengar? Hade han inte en rik svärfar? Hur ligger det till med det?
Citera
2016-11-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Källa på att han har pengar? Hade han inte en rik svärfar? Hur ligger det till med det?

Källa? Har man blivit dömd till 10 + 14 + 14 ars fängelse för grova narkotikabrott, borde man rimligen ha pengar över. Men jag har absolut ingen insyn i hans planbok....

Svärfadern tror jag däremot knappast att Clark snyltar pa....
Citera
2016-11-15, 22:59
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Källa? Har man blivit dömd till 10 + 14 + 14 ars fängelse för grova narkotikabrott, borde man rimligen ha pengar över. Men jag har absolut ingen insyn i hans planbok....

Svärfadern tror jag däremot knappast att Clark snyltar pa....

Varför då? Är svärfadern alltså ute i bilden?
Citera
2016-11-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Varför då? Är svärfadern alltså ute i bilden?

För att dömas till maxstraff för grova narkotikabrott flera ggr om, maste man ha ansetts hanterat betydande mängder narkotika - och omsatt stora summor.

Svärfadern ute? JA, Clark har väl skilt sig för ett antal ar sedan fran Marijke med den rike svärfadern.
Citera
2016-11-29, 17:41
Medlem
Geggamojas avatar
Nu har det ju gått två veckor sedan överförandet till Belgien. Har han blivit släppt? Vad säger belgiska myndigheter?
Citera
2016-12-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Nu har det ju gått två veckor sedan överförandet till Belgien. Har han blivit släppt? Vad säger belgiska myndigheter?

Han har knappast frigetts. I sa fall hade svenska journalister fatt nys om det.
Citera
2016-12-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Men Knark Olofsson har ju aldrig förnekat att han rånat men alltid förnekat att han
hållit på med knark.

Har man suttit inne typnärmare hälften av sitt vuxna liv o då saknat intjäningsförmåga
har han nog inga nämnvärda pengar förutom de han skilt sig till eller indirekt ärvt.

O har han hållit på med knark - ja då har det bränts av en hel del när det gäller
beslagtagen knark

Om vi checkar av knark olofsson mellan 16 år till nu - hur många år har han varit ute?
Vi talar ju om 53 år på totalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in