2016-12-05, 13:24
Medlem
KaptenKralls avatar
https://www.futbin.com/17/squad/542308

Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Vilka kan du tänka dig att byta ut? Är du på Xbox och har ekonomin för det så är det ju lätt aty fixa med en eller två legends.

Kör på ps4 så legends är tyvärr inget alternativ. Kan tänka mig att byta ut allt förutom front trion (Griezman, IF gameiro, de bruyne.)

Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Byt plats på dina mittbackar och byt ut Manolas mot Alderweireld eller Vertonghen. Dembele CDM och valfri VB från PL så har du full chem

Hmm skulle funka, men att dembele är så förfärligt dålig är anledningen till att överväger att byta till detta lag.

Har dessa 2 just nu:
https://www.futbin.com/17/squad/500953
https://www.futbin.com/17/squad/501419

Och inget av dom känns helt fulländat. Mittfältet känns lite stabbigt i båda lagen.

Någon mer än jag som struntade i wl denna vecka? Extremt skönt
Citera
2016-12-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Kan någon förklara skillnaden på SIF och IF kort? Ser SIF annorlunda ut?
IF = Det första informed-kortet.
SIF = Det andra informed-kortet.
TIF = Det tredje informed-kortet.

För att ta ett exempel: Alexis Snachez har ännu fått 2 st IF. Hans vanliga kort är 87 rated. Hans IF är 88 och hans SIF 89. Han gjorde ju hattrick i helgen så till 99% chans kommer han få en TIF på onsdag och då blir den rated 90.
Citera
2016-12-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Kan någon förklara skillnaden på SIF och IF kort? Ser SIF annorlunda ut?
Det har högre stats, och möjligtvis en annan position. Annars är designen på kortet likadant.

Satte ihop ett snabbt lag i kvalet till WL, har gått som på räls ända fram till finalen där jag självklart åkte på torsk på straffar. Brände två öppna mål med Giovanni Dos Santos under matchens gång också, så jäkla frustrerande
Citera
2016-12-05, 14:41
Medlem
Hej! Har en fråga:
Kommer OTW-korten få samma rating som TOTY- kortet om det är en spelare från OTW som får TOTY? Eller de får endast från TOTW?
Citera
2016-12-05, 15:53
Medlem
KaptenKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoBenny
Hej! Har en fråga:
Kommer OTW-korten få samma rating som TOTY- kortet om det är en spelare från OTW som får TOTY? Eller de får endast från TOTW?

TOTW!

Någon som testat både Buffon och Ll?oris? Vem är bäst?
Citera
2016-12-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrall
TOTW!

Någon som testat både Buffon och Ll?oris? Vem är bäst?
Lloris, lätt. Enligt mig iaf.

Någon som vill länka sitt lag värderat till 2 miljoner på ps? Behöver inspiration
Jäkligt sugen på KDB igen, hans långskott var otroliga!
Kör med Bale och Neymar på kanterna just nu å har inga planer på o byta ut dem, så frågan är hur man får in KDB i laget!
Citera
2016-12-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cazzette
Lloris, lätt. Enligt mig iaf.

Någon som vill länka sitt lag värderat till 2 miljoner på ps? Behöver inspiration
Jäkligt sugen på KDB igen, hans långskott var otroliga!
Kör med Bale och Neymar på kanterna just nu å har inga planer på o byta ut dem, så frågan är hur man får in KDB i laget!

Var ganska lätt få ihop. Kostnad 2 mille. Finns säkert en del ändringar att göra: https://www.futbin.com/17/squad/566617
Citera
2016-12-05, 16:39
Medlem
Hur går det för folk i FUT weekend ligan ? Jag var rätt kass 20 vinster fick jag till på 40 spelade matcher.

Men iaf tillräckligt för o kvala in nästa helg.
Citera
2016-12-05, 17:25
Medlem
KaptenKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backdoordonkey
Hur går det för folk i FUT weekend ligan ? Jag var rätt kass 20 vinster fick jag till på 40 spelade matcher.

Men iaf tillräckligt för o kvala in nästa helg.

Spelade bara 10 matcher i helgen så slutade på 7 vinster men brukar liga på runt 18-7. 40 Matcher är alldeles för mycket fifa på 3 dagar för mig just nu.

Funderar på att bygga ett helt Roma lag och slänga IF med tiden Roma spelare får ett.
Vilken uppställing skulle ni använda? Någon som testat 4-2-3-1?

https://www.futbin.com/17/squad/567328
Citera
2016-12-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tugboatbob
Gör ni ofta mål på hörnor? I början när spelet släpptes och första weekend league-månaden så knoppade man in ett hörnmål då och då, och ungefär lika många fick man i baken. Men nu har jag inte gjort ett enda hörnmål på 200+ matcher och har inte heller släppt in speciellt många(6-7 kanske). Har hörnorna patchats om på något sätt eller har jag bara tappat tekniken helt?

Har ett lag med IF Dzyuba som är ett monster när det kommer till nickar och hönor allmänt och gör ganska så ofta hörnmål med han, near-post och mycket kraft så plockar han dom 8/10 gånger och skapar lägen, mål blir det inte varje gång men åtminstonde en nick på mål. Handlar väl om att hitta starka och långa strikers att skicka bollen till, samma gäller när jag tjongar upp den till honom, han plockar ner den 9/10 och skapar farliga kontringar.
Citera
2016-12-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calcia
Det är helt enkelt attributer som gör din spelare bättre. Säg att du sätter ett "skugg" kort på Rooney.. vi leker med tanken att Rooney har 75 i pace, då får han 85 i pace tack vare dom 'tre' blipparna på pace som kommer ifrån kemi-kortet.

Fast alltså, finns inte en chans att det här stämmer.
Det här tror jag är EAs största bluff.

Att köpa ett "+6 all attributes" kort hjälper på riktigt, ja. Men dessa kort... Tror inte ett skit på dem. Aldrig märkt av någon skillnad.
Citera
2016-12-05, 19:20
Medlem
Fan vad dum man känner sig när man kvalade in till WE league och sen glömmer att spela den

Visst hade fullt upp i helgen, men spelade ju ändå lite FIFA och istället så spelar man seasons för att öva på lite grejer istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in