2016-12-03, 23:05
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersg
Jag har druckit så mycket att det ofta inte är så roligt längre men med alprazolam blir det roligt igen.

Zombiemode aktiverad
Citera
2016-12-04, 07:24
Medlem
Hej, detta kanske är en dum fråga, men så här är fallet: Jag har av diverse anledningar tagit xanor 3 dagar i rad, 2-3mg/dag. Det jag nu undrar är om det är möjligt att jag får någon form av abstinens nu när jag slutar ta? Har hört att detta ska vara så jäkla beroendeframkallande, men 3 dagar kan väl inte vara tillräckligt, eller?

Tack på förhand.
Citera
2016-12-04, 09:00
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Hej, detta kanske är en dum fråga, men så här är fallet: Jag har av diverse anledningar tagit xanor 3 dagar i rad, 2-3mg/dag. Det jag nu undrar är om det är möjligt att jag får någon form av abstinens nu när jag slutar ta? Har hört att detta ska vara så jäkla beroendeframkallande, men 3 dagar kan väl inte vara tillräckligt, eller?

Tack på förhand.

Är du inkörd på någon annan bensodiazepin sedan tidigare?

Det är individuellt, men om svaret på ovanstående fråga är nej, så tror jag att du bör klara dig skonsamt undan. Det krävs längre tid än så för att börja utveckla ett beroende, enligt min erfarenhet. En läkare, som jag pratade med angående just Alprazolam, sa att gränsen för fysiskt beroende med tillhörande utsättningssymtom brukar ligga vid ungefär 14 dagars regelbundet bruk. Då talade h*n om en dagsdos på 1-2 mg.

Lite huvudvärk och ökad ångest kanske, om du är känslig. (Ta nu inte det här som en ursäkt för att fortsätta knapra eller köra på i längre perioder nästa gång.)
Citera
2016-12-04, 09:12
Medlem
Citat:

Tack på förhand.

Nej, du lär inte ha någon abstinens.
Citera
2016-12-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Det är individuellt, men om svaret på ovanstående fråga är nej, så tror jag att du bör klara dig skonsamt undan. Det krävs längre tid än så för att börja utveckla ett beroende, enligt min erfarenhet. En läkare, som jag pratade med angående just Alprazolam, sa att gränsen för fysiskt beroende med tillhörande utsättningssymtom brukar ligga vid ungefär 14 dagars regelbundet bruk. Då talade h*n om en dagsdos på 1-2 mg.

Lite huvudvärk och ökad ångest kanske, om du är känslig. (Ta nu inte det här som en ursäkt för att fortsätta knapra eller köra på i längre perioder nästa gång.)

Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Nej, du lär inte ha någon abstinens.

Allright, då bör jag klara mig. Tack för svaren.
Citera
2016-12-04, 14:20
Medlem
cerns avatar
Hur kommer det sig att man kan känna sig så klar i huvudet och avslappnad men i själva verket helt ur balans på alprazolam? sluddrar och flackar med blicken etc sen minnesluckor och allt det där..
Citera
2016-12-04, 15:41
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur kommer det sig att man kan känna sig så klar i huvudet och avslappnad men i själva verket helt ur balans på alprazolam? sluddrar och flackar med blicken etc sen minnesluckor och allt det där..

Testa en mindre dos, och vänta in effekten. Blir lätt hänt på högre doser. ^^
Citera
2016-12-05, 12:00
Bannlyst
Citat:

Tack på förhand.

Nej det kan jag lova att du slipper en abstinens.
Citera
2016-12-05, 13:17
Medlem
aliasjomens avatar
Fick tag på ksalol 1mg i fredags och har legat på 1mg/dagen men jag känner fortfarande en annalkande oro i bakgrunden. hade en jävla bender på ikto 2mg i oktober och jag misstänker att det kanske har ökat min tolerans. förstår att detta skiljer sig från person till person men om jag ökar till 2m/dag borde den här gnagande oron försvinna?
Citera
2016-12-05, 18:02
Medlem
Inhandla nyss en kart på 15st x. Ska pissa på onsdag sen jävlar ska jag må bra. =)
Citera
2016-12-06, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Alprazolam är rena rävgiftet och längtar tills mina vallar, bromaz kommer.
Varje gång jag slutar med alprazolam får jag EP anfall. Sist bröt jag ryggen.
Bara varnar er som inte är hockt på skiten att köra annan benzo eller sluta.
Jag behöver äta men kom bara över ksalol nu sist vilka suger. Så jävla ojämna en kan vara 0,4mg nästa så bam med alpra smak typ 1,3mg.
Citera
2016-12-06, 16:32
Medlem
Siempra1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapio6
När du testat kan du väll skriva om dom är rätt doserade?? Om inte köper jag 1mg frontin ist.

De VERKAR vara rätt doserade, dock väldigt svårt att få fram exakta känslan.
Lite flöddrig, tog 2st 2mg, men vet inte om de är bättre än de andra då dessa kom i lösvikt.

Ksalolen gör nog enligt mig ett finare påslag.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in