2016-12-02, 15:10
Bannlyst
Xanor eller Ksalol är det någon egentligen markant skillnad på dessa 2 ?
Citera
2016-12-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongoo
Xanor eller Ksalol är det någon egentligen markant skillnad på dessa 2 ?

Ksalolen slår fortare tycker jag, annars tycker inte jag att det är någon skillnad
Citera
2016-12-02, 16:24
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Jag drömmer knappt heller på benzo, och sover mindre (har jag börjat misstänka).

Ja, man sover ju bara så länge man har jämn tillförsel av benso i blodet, fan vad det är drygt.

Man får sämre sömnkvalité tror jag också. Ett annat sorts sömnmönster som inte är naturligt, därmed känner man sig mindre utvilad, jag gör i alla fall.
Citera
2016-12-02, 18:38
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
har känt samma flera gånger, kortvarig ångeststegring innan lugnet infaller, skönt att se att man inte är ensam om detta fenomen

Ja, det var ju skönt att veta att fler upplever det så. En kort ångeststegring innan allt blir lugn och (ibland) lätt eufori. Frid.

En grej till, som jag har tänkt på, är att om man tar Xanor i ångestdämpande syfte så är det viktigt att inte vänta för länge med tabletten. T. ex. om man har stark generaliserad ångest eller känner att en panikångestattack är på väg. Jag har haft en tendens att vänta tills man redan är i paniktillstånd innan jag tar tabletten och då är det redan försent. Det bästa är att ta tabletten när man känner att ångesten är på väg att bli för jobbig, då har den bättre effekt än om man tar den när paniken redan är ett faktum.
Citera
2016-12-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, man sover ju bara så länge man har jämn tillförsel av benso i blodet, fan vad det är drygt.

Man får sämre sömnkvalité tror jag också. Ett annat sorts sömnmönster som inte är naturligt, därmed känner man sig mindre utvilad, jag gör i alla fall.
Jag men och då tar jag ändå mest stec.. (Längre halveringstid, men ändå samma problem) därför vill jag sluta.
Citera
2016-12-02, 20:52
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Jag men och då tar jag ändå mest stec.. (Längre halveringstid, men ändå samma problem) därför vill jag sluta.

Jo, exakt.
Ska starta min egen sluta med medicintråd framöver, hehe. Men är inte helt där ännu. Man behöver ha lite mental styrka att ta av tror jag. Är man helt deprimerad blir det väldigt svårt.
Citera
2016-12-02, 23:25
Medlem
Citat:
Jo, exakt.
Ska starta min egen sluta med medicintråd framöver, hehe. Men är inte helt där ännu. Man behöver ha lite mental styrka att ta av tror jag. Är man helt deprimerad blir det väldigt svårt.
Du klarar det nog, om du kan kicka opi kan du nog kicka lyrica med och benzo (finns bra scheman), men hört lyrica är HEMSKT! (för vissa, finns också scheman)
Citera
2016-12-03, 02:30
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Du klarar det nog, om du kan kicka opi kan du nog kicka lyrica med och benzo (finns bra scheman), men hört lyrica är HEMSKT! (för vissa, finns också scheman)

Har gjort lyrica ett par gånger förut. Tycker nog opiater är lite värre, men lyrica är så långdraget psykiskt, grav ångest samt grundångesten man redan hade, svårt när det varar i månader.
Citera
2016-12-03, 09:09
Medlem
Citat:
Har gjort lyrica ett par gånger förut. Tycker nog opiater är lite värre, men lyrica är så långdraget psykiskt, grav ångest samt grundångesten man redan hade, svårt när det varar i månader.
Jag ska vara glad att min ångest inte är direkt förankrad till diverse situationer.
Jag får mest panikattacker, grundångest har jag mycket sällan, men panikattacker får jag "när som var som".
Då jag inte kan se ngt direkt mönster så undviker jag heller inga situationer..
Så på gott och ont, jag kan inte träna bort någon (med hjälp utav KBT) om jag inte vet "triggern", men då jag inte vet "triggern" så har jag inte börjat undvika social kontakt eller bussar,tåg,hissar,broar, etc..
Jag vill slippa köpa mina benzo svart, får du ditt utav läkaren, ÄVEN om du haft missbruksproblematik?
Citera
2016-12-03, 10:29
Medlem
wasabi84s avatar
Ungerska xanax-upjohn är de bra/dåliga? Van vid ksalol och frontin...
Citera
2016-12-03, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Ungerska xanax-upjohn är de bra/dåliga? Van vid ksalol och frontin...

Helt okej i min mening faktiskt. Kör på Ksalol liknar dessa.
Citera
2016-12-03, 19:02
Medlem
Jag har druckit så mycket att det ofta inte är så roligt längre men med alprazolam blir det roligt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in