2016-12-05, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberry666
Fifa 17 sög

När kom fifa 17 ut haha har missat, det på pc?
Citera
2016-12-05, 02:26
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
https://www.futbin.com/17/squad/531151

Spelar sådär nu. Kör stanna uppe på Draxler och stanna hemma på övriga CM men tycker det känns som att det passar bättre med offensiva CM på yttre CM. Så vill ändra så jag kör en defensiv i mitten och två offensiva som yttre CM.

Hur skulle ni ändra?

Slängde ihop detta snabbt https://www.futbin.com/17/squad/560853 men dyrt och passar Lahm som ytterback?
Citera
2016-12-05, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tugboatbob
Gör ni ofta mål på hörnor? I början när spelet släpptes och första weekend league-månaden så knoppade man in ett hörnmål då och då, och ungefär lika många fick man i baken. Men nu har jag inte gjort ett enda hörnmål på 200+ matcher och har inte heller släppt in speciellt många(6-7 kanske). Har hörnorna patchats om på något sätt eller har jag bara tappat tekniken helt?

Gjorde en del i början också. Sedan patchen så gjorde jag nog mitt första "rena" hörnmål igår, Salah nicka in den av alla spelare. Annars gjort en handfull mål på situationer i samband med hörna, lite tilltrasslade situationer. Har nog bara släppt in 3-4 mål på hörnor sedan start. Med tanke på hur mycket hörnor man får med och emot sig så är det sjuuukt lite...
Citera
2016-12-05, 07:52
Medlem
NilssooonSs avatar
Någon som har koll på vilken/vilka veckodagar in forms från aktuella TOTW vanligen är som lägst?
Citera
2016-12-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilssooonS
Någon som har koll på vilken/vilka veckodagar in forms från aktuella TOTW vanligen är som lägst?

Jag har fått för mig att det varit söndagar/måndagar förr. Men känns lite som om det varit mitt under helgen nu. På startsidan på www.futbin.com finns nuvarande TOTW. Kollar man prisgraferna där så har Godin/Hummels gått upp ca 30k sedan i lördags. Marquinhos och Sigurdsson har gått upp ca 5k. Sedan ett gäng i 20k-klassen har legat på typ samma.

Vet inte hur det brukar ligga nu för tiden. Går ju att följa priskurvorna där, borde stämma ok? Finns nog en del andra som är mer insatta i IF-grejen. Jag skall ge mig in i det nu under december. Försöka hitta några kort att investera hårt i.
Citera
2016-12-05, 09:19
Medlem
Hur får man tag på Forsberg SIF egentligen? Finns inga ute på marknaden.
Citera
2016-12-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hur får man tag på Forsberg SIF egentligen? Finns inga ute på marknaden.

Bara söka söka söka och hoppas att det dyker upp en, försöka hinna med o köpa det. Tror dock många sitter och håller på sina och väntar på att priceranges ändras så man kan tjäna lite på det. Jag sitter själv på ett som jag hoppas göra lite vinst på.

Annars får du vänta till priceranges ändras och köpa en då.
Citera
2016-12-05, 09:38
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag har fått för mig att det varit söndagar/måndagar förr. Men känns lite som om det varit mitt under helgen nu. På startsidan på www.futbin.com finns nuvarande TOTW. Kollar man prisgraferna där så har Godin/Hummels gått upp ca 30k sedan i lördags. Marquinhos och Sigurdsson har gått upp ca 5k. Sedan ett gäng i 20k-klassen har legat på typ samma.

Vet inte hur det brukar ligga nu för tiden. Går ju att följa priskurvorna där, borde stämma ok? Finns nog en del andra som är mer insatta i IF-grejen. Jag skall ge mig in i det nu under december. Försöka hitta några kort att investera hårt i.
Tack!
Ja precis, känns mer oberäkneligt detta året vad gäller lägst priser.
Har kört IF en del i år också men funkar lite sämre så tänkte jag skulle försöka köpa när de är som lägst.
Citera
2016-12-05, 10:16
Medlem
Tänkte göra mitt första försök till att kvala in till FUT Champions. Ser ut som om kraven från och med onsdag morgon är max 1 nationalitet i kvalet? Inne här och kollar: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5arguo/fut_champions_schedule_requirements_rewards/

Det är 4 matcher om man skall gå hela vägen va? Behöver man tänka på fitness i kvalet och ett eventuellt FUT Champions? Lättast köra med squad fitness då än att ha två lag.

Tänkte köra detta i kvalet: https://www.futbin.com/17/squad/563088
Sedan kan jag köra mitt ordinarie lag till FUT Champions: https://www.futbin.com/17/squad/488411

Tvekar dock på att jag klarar det, då jag har max 2 försök på mig på onsdag kväll. Läst om att en del här har försökt så jävla många ggr.
Citera
2016-12-05, 10:55
Medlem
Vallasands avatar
Älskar verkligen konceptet bakom FUT (och även HUT, äger dock bara en PC så kan ej lira NHL tyvärr. Snälla, EA. Snälla, ge oss tillbaka NHL till PC). Att sätta ihop ett enbart svenskt lag med berg och Hysén på topp, Jonas Olsson och Granqvist som mittbackspar mot lag med forwards som neymar, levandowski och diago costa... Älskar det!

Men, jag älskar statistik så jag håller koll på tex hur många mål Durmaz gör från sin högerkant eller hur många framspelningar Forsberg har från sin vänsterkant. Men jag tycker att hur många mål, framspelningar, gula och röda kort spelaren har är på tok för lite! Speciellt när det kommer till målvakter, där borde man ju i alla fall få se hur många hållna nollor och vilken räddningsprocent målisen har!

Så mitt förslag till EA är de gör så man får se en genomsnittlig rating alla spelare har (för i fotboll handlar inte allt om hur många poäng du gör som det gör i hockeyn), samt räddningsprocent och hållna nollor. För nu vet jag inte om jag ska spela Alvbåge eller min andra målvakt då jag inte vet vem som presterat bäst!
Senast redigerad av Vallasand 2016-12-05 kl. 11:02.
Citera
2016-12-05, 12:38
Medlem
Läste på mig häromdan att en spelare som blir inbytt INTE tar över befintlig kemi, som jag trott. Jag startar ju med Firminho för att få full kemi på alla, för att sedan byta in Diego Costa direkt vid avspark.

Läste att en avbytare hoppar in med ett värde på 50 i kemi och får sedan 25% av lagets totala kemi. Har laget 100 i kemi blir det alltså +12,5 och totalt 62,5 av totalt 100.

Om jag förstår det rätt så borde det vara bättre att starta med Diego Costa på 7 eller 8 i kemi?

Lagets kemi (100) x 0,25 = 25.
Spelarens kemi (7) x 10 = 70. Sedan 70 x 0,75 = 52,5
Kemi på startspelare med 7 i kemi: 25 + 52,5 = 77,5 av totalt 100. Alltså 15 kemi mer än om jag byter in Costa efter matchstart.

Förstår jag rätt? Räknat rätt? Allt enligt formler som EA själva har gått med: https://www.easports.com/se/fifa/ultimate-team/tips-and-tricks/how-chemistry-works-in-fut-17

Utdrag från sidan:
Varje spelare i startelvan påverkas till 25 % av lagkemi och 75 % av sin individuella spelarkemi.
Varje avbytare som hoppar in i matchen påverkas till 25 % av lagkemi och 75 % av en statisk individuell spelarkemi på 5.

En spelare i startelvan med 100 i lagkemi och 10 i spelarkemi
(Lagkemi*0,25) + ((spelarkemi*10)*0,75)
(100*0,25) + ((10*10)*0,75)
= 25 + 75
= 100 (99)

En avbytare med 100 i lagkemi
(Lagkemi*0,25) + ((spelarkemi*10)*0,75)
(100*0,25) + ((5*10)*0,75)
= 25 + 37,5
= 62,5
Citera
2016-12-05, 12:59
Medlem
Kan någon förklara skillnaden på SIF och IF kort? Ser SIF annorlunda ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in