2016-12-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Rebellerna försöker fly ut ur den nya fickan innan den sluts enligt Twitter, men frågan är om de hinner.

Är SAA så pass nära varandra är det frågan om de med vilje släpper rebellerna igenom för att slippa strida om de norra delarna, som de gjorde vid förra inneslutningen.

Känns som den smartaste lösningen
Citera
2016-12-04, 18:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Är SAA så pass nära varandra är det frågan om de med vilje släpper rebellerna igenom för att slippa strida om de norra delarna, som de gjorde vid förra inneslutningen.

Känns som den smartaste lösningen

Kanske, kanske inte. Inneslutna rebeller kan lägga ner vapnen om de inser att läget är hopplöst. Hinner de å andra sidan fly söderut innan fickan stängs kan de fortsätta att kämpa ett tag till.
Citera
2016-12-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske, kanske inte. Inneslutna rebeller kan lägga ner vapnen om de inser att läget är hopplöst. Hinner de å andra sidan fly söderut innan fickan stängs kan de fortsätta att kämpa ett tag till.

Mjo, är svårt det där. Antingen ger de upp eller så strider de till döden :/

Får hoppas på det första alternativet och att det isf följs av kvarvarande som är i den södra delen
Citera
2016-12-04, 18:44
Medlem
humanlifes avatar
Fickan tycks vara ca 4 * 6 km nu.
http://syria.liveuamap.com/en/2016/4-december-saa-activist-in-the-city-says-saa-storming-qaterji
Citera
2016-12-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Den stora skillnaden mellan våra teorier om Syrien är dock att du tror att Erdogan är drivande i detta. Jag har inte sett någon annan tro det och jag tror istället han mer har varit USAs nickedocka och gått USAs ärenden. Och därför är försoningen mellan erdogan och Putin och deras gemensamma försök att stoppa kriget ett stort bakslag för USA.

Ja, Erdogan har varit drivande i hela MÖ-konfliken de senaste åren och egentligen från dag ett. D v s det som västmedia myntade den "arabiska våren". Vill du att jag ska visa dig bilder från Misrata, Libyen 2011 där de spikade upp människor på väggar? Misrata, Libyen staden som turkiskt blod flyter igenom och som är en liten DNA-enklav. De fick de bästa vapnen. Det var där allt började och Erdogan satte reglerna. Så om jag säger/skriver att Erdogan borde skjutas i huvudet, gör det mig till en dålig person? Snarare är jag en ängel personifierad.
Citera
2016-12-04, 19:57
Medlem
Cannabisministerns avatar
Senaste kartan för Aleppo.

https://i.imgur.com/LLwaPwc.jpg
Citera
2016-12-04, 20:01
Medlem
#Syria #Aleppo Reports coming out claiming the Old Transportation Building in #Shaaer Sha'ar District is under #SAA #SyrianArmy Control

https://twitter.com/IvanSidorenko1/status/805483625697386496
Citera
2016-12-04, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Senaste kartan för Aleppo.

https://i.imgur.com/LLwaPwc.jpg

Dom lär väl ge upp snart säkert och frågar om amnesti. Om dom vill leva

Over 2,500 Syrian militants granted amnesty over past week – Reconciliation Center

https://www.rt.com/news/369142-syria-militants-granted-amnesty/
Citera
2016-12-04, 20:21
Medlem
falsk_mekanikers avatar
En fråga som gnager i mitt huvud är hur folket i stadsdelar som tas över av regeringen behandlas/sorteras? Bara för att någon inte har en ak 47 hänganden runt midjan när saa kommer så kan ju denne ändå vara en terrorist ( varg i fårakläder ).

Det måste helt klart vara ett stort problem. Saa och assads intresse är ju helt klart att inte skjuta/ gripa oskyldiga civila, samtidigt som man på samma gång måste hitta och straffa de som ställt till med allt detta.

Tyvärr lär många terrorister slinka igenom som civila.
Citera
2016-12-04, 21:11
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
En fråga som gnager i mitt huvud är hur folket i stadsdelar som tas över av regeringen behandlas/sorteras? Bara för att någon inte har en ak 47 hänganden runt midjan när saa kommer så kan ju denne ändå vara en terrorist ( varg i fårakläder ).

Det måste helt klart vara ett stort problem. Saa och assads intresse är ju helt klart att inte skjuta/ gripa oskyldiga civila, samtidigt som man på samma gång måste hitta och straffa de som ställt till med allt detta.

Det är nog inte lätt men det går då många av terroristerna dels är utlänningar och att deras språk röjer dem, de pratar inte språket som en äkta syrier, sedan har vi dialekter, de vet varifrån Syrien som de flesta terroristerna kommer och på det åldern, är du i mellan 20 och 45 och leker civil..hur kom det sig att du inte är med oss? Informatörer o vittnen som pekar ut, en o annan terrorist slinker ut men de flesta går sitt öde till mötes.

Jag glömde bort att de där terroristerna dessutom är indoktrinerade till att vara på ett visst sätt och prata på ett visst sätt, det finns nog sätt att få dem att falla på eget grepp.
Citera
2016-12-04, 21:19
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker

Många har ju också varit duktiga på att publicera sig själva på sociala medier så den syriska underrättelsetjänsten har nog mycket bildmaterial att jämföra med. Hittas en person som före kriget bodde i Raqqa men som nu befinner sig i östra Aleppo kan det vara lite misstänkt.
Citera
2016-12-04, 22:14
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är nog inte lätt men det går då många av terroristerna dels är utlänningar och att deras språk röjer dem, de pratar inte språket som en äkta syrier, sedan har vi dialekter, de vet varifrån Syrien som de flesta terroristerna kommer och på det åldern, är du i mellan 20 och 45 och leker civil..hur kom det sig att du inte är med oss? Informatörer o vittnen som pekar ut, en o annan terrorist slinker ut men de flesta går sitt öde till mötes.

Jag glömde bort att de där terroristerna dessutom är indoktrinerade till att vara på ett visst sätt och prata på ett visst sätt, det finns nog sätt att få dem att falla på eget grepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Många har ju också varit duktiga på att publicera sig själva på sociala medier så den syriska underrättelsetjänsten har nog mycket bildmaterial att jämföra med. Hittas en person som före kriget bodde i Raqqa men som nu befinner sig i östra Aleppo kan det vara lite misstänkt.

Vi får hoppas att det går att spåra så många som möjligt genom dessa metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in