2016-11-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Förstår inte varför man vill ha PvP i Diablo?
PvP var endgamet i Diablo 2, det kompletterade PvE delen av spelet. Farming blev roligt därför att man hade PvP att se fram emot, där kunde gearet verkligen sättas på prov och gubben bli utmanad. Någon sammanfattade det så här på d2jsp. Håller med detta till viss del.

''The simple fact is that PvM games are repetitive and offer no reason to grind away. Dueling gives you an endgame that doesn't get easily stale since its driven by other players.

Ska ett spel som Diablo förlita sig helt på PvE utan PvP måste det erbjuda betydligt mer att göra än bara Greater Rifts, annars stagnerar det efter bara några månader och folk tröttnar. Man hade åtminstone kunnat lägga till ett slags PvPPvE där två lag tävlar mot klockan eller vågor av monster.
Citera
2016-11-11, 06:09
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
PvP var endgamet i Diablo 2, det kompletterade PvE delen av spelet. Farming blev roligt därför att man hade PvP att se fram emot, där kunde gearet verkligen sättas på prov och gubben bli utmanad. Någon sammanfattade det så här på d2jsp. Håller med detta till viss del.

''The simple fact is that PvM games are repetitive and offer no reason to grind away. Dueling gives you an endgame that doesn't get easily stale since its driven by other players.

Ska ett spel som Diablo förlita sig helt på PvE utan PvP måste det erbjuda betydligt mer att göra än bara Greater Rifts, annars stagnerar det efter bara några månader och folk tröttnar. Man hade åtminstone kunnat lägga till ett slags PvPPvE där två lag tävlar mot klockan eller vågor av monster.

Det finns ju dock precis som i diablo 2 pvp på det enkla sättet att man bara dödar varandra? Istället för att gå utanför camp i act 1 o slåss där o dö o nån springer ut fort o tar allt ditt guld så kan du prata med snubben i act 1 i 3an o bli teleporterad till en brawl zone. O döda alla som är där.
Citera
2016-11-11, 09:05
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Det finns ju dock precis som i diablo 2 pvp på det enkla sättet att man bara dödar varandra? Istället för att gå utanför camp i act 1 o slåss där o dö o nån springer ut fort o tar allt ditt guld så kan du prata med snubben i act 1 i 3an o bli teleporterad till en brawl zone. O döda alla som är där.

Brawler systemet är ju helt jävla värdelöst, kan inte ens kalla de pvp.. Dom har inte balanserat nånting för att PvP ska kunna funka, det handlar bara om vem som får in första attacken så blir man 1shottad..
Citera
2016-11-11, 09:14
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Brawler systemet är ju helt jävla värdelöst, kan inte ens kalla de pvp.. Dom har inte balanserat nånting för att PvP ska kunna funka, det handlar bara om vem som får in första attacken så blir man 1shottad..
Ja men så var det ju i 2an med? Gå utanför camp oj assassin har lagt en massa traps. Eller så kommer en blixt javalin eller ett snabbt pilbågsskott. Eller en paladin som springer och sheild bashar dig. Ni springer emot varandra i 200Km/h den som slår först vinner med en 1 shot.

Visst om man vill ha ett bättre pvp system, men inte ska man jämföra pvp i diablo 3 med 2 och säga att 2 gjorde det bättre och att det var "endgame" när det är exakt samma sak i 3? Det som är poängen.
Folk lever på sin diablo 2 nostalgi och berättar gärna för en hur mkt bättre det är.
Senast redigerad av Kyoto 2016-11-11 kl. 09:37.
Citera
2016-11-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ja men så var det ju i 2an med? Gå utanför camp oj assassin har lagt en massa traps. Eller så kommer en blixt javalin eller ett snabbt pilbågsskott. Eller en paladin som springer och sheild bashar dig. Ni springer emot varandra i 200Km/h den som slår först vinner med en 1 shot.

Visst om man vill ha ett bättre pvp system, men inte ska man jämföra pvp i diablo 3 med 2 och säga att 2 gjorde det bättre och att det var "endgame" när det är exakt samma sak i 3? Det som är poängen.
Folk lever på sin diablo 2 nostalgi och berättar gärna för en hur mkt bättre det är.

I D2 kunde man ju pvpa i lvl 9,18,30,49 osv, vart sällan oneshottad i dom lvlarna om du var preparerad för pvp, sällan i högre lvls också för den delen!

I diablo 3 så kan man inte ens köra lld, för någon Ernst trodde det var en bra idé å få xp i brawler arenan!
Citera
2016-11-11, 14:19
Medlem
Citat:

D2 pvp har damage penalty. I D3 går 100% av skadan igenom vilket resulterar i trista 1-shots som Nemjung skrev. Sen så är skada i förhållande till hur mycket man tål mycket högre i D3 med absurda set bonusar, det är verkligen mycket sämre i D3. I D2 kan man som du skriver också bli 1-shotad men det beror mycket på den gubbe man spelar som, en bowazon dör på ett till tre slag mot nästan allt medan andra klasser/specs kan tåla betydligt mera än så.

I D2 finns också absorb gear, effektivare resistance och block som förhindrar upp emot 75% av alla fysiska attacker förutsatt att gubben inte springer(Enigma, walk). D2 har weapon switch vilket också bidrar till att gubbar överlever mera. Den betydligt större spelytan i D2 bidrar också till längre fighter med mer taktik och rörelsefrihet.

Det är verkligen inte exakt samma sak och har inget med nostalgi att göra(jag önskar verkligen att d3 pvp var bra och att folk spelade det). D2 pvp är utmärkt om man bortser från fusk items och griefers. D3 pvp är en fullständig katastrof och inte alls något roligt att spela, därför spelar ingen heller det medan pvp i d2 är full med aktivitet. Det skulle krävas massor av privata regler för att ens göra D3 pvp halvroligt men hela strukturen är ändå så usel genomförd, en väldigt liten snål spelyta, bara 4 spelare jämfört mot D2 8 spelare.
Senast redigerad av Imladris 2016-11-11 kl. 14:22.
Citera
2016-11-11, 17:24
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:

Både ja och nej, visst kunde du 1shotta i pvp i D2, men de berodde ju på vilket gear du hade.. I D2 var PvP endgame, du farma som tusan för att hitta bra gear för att sedan kunna pvpa. Fanns oftast olika games i d2 som du kunde joina beroende på vilket gear du hade. I d3 spelar det ingen roll vilket gear eller paragon lvl du har, handlar bara om vem som får in första slaget så vinner man.. I d2 hade du åtminstånde flera chanser etc.. Mer "pvpigt"
Citera
2016-11-12, 11:32
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag provade PTR nya diablo1 i D3, och säga vad man vill så var helt underbart spela denna härliga nostalgi igen!!

Även om blizzard kopierat mycket av de befintliga mapsen som redan finns så spelade inte så stor roll. Jag var mer ute efter känslan och atomsfären, vilket jag tyckte att blizzard verkligen lyckats återskapa i denna remake av D1 in i D3. Spänningen höjdes kan jag lova er när man gick med försiktighet in mörka rum, på T13 på Hardcore, hörde mullrande ljud och otäcka skrik. Musiken och monsterna finns där ifrån gamla nostalgi spelet diablo1. De mörkt, dystert, och en känsla mystik, och svåra gåtor och återvändsgränder som inte leder någonstans. Diablo skall vara så här!. Synd att blizzard south valde Cartonish tonen i D3, de hade kunnat varit så mycket bättre hack slash game.

PTR räckte gott och väl för D3, jag provade några greater Rifts, då rycktes om förändring, körde par varv såg ingenting faktiskt, som vanligt. Kanske ren otur, vilket jag upplevde innan jag la ner D3. Jag tror inte att de blir något mer D3 även om remaken fick många nostalgi minnen tillbaks. Jag hoppas att eventet blir så populärt att blizzard förstår att "Mörka gothic tonen var den som gjorde diablospel så unikt och populärt.

Anledningen till att blizzard inte visar upp någon expansion eller D2 HD, var nog att de utvecklar ett nytt diablo bakom låsta dörrar. De har sökt utvecklare i flera områden inom speldesign som talar för att de har riktigt grym uppföljare som kommer få konkurrenter att tappa hakan =)..

Jag hoppas på ett Diablo4 annonsering blizzcon 2017
Citera
2016-11-12, 17:50
Medlem
Nemjungs avatar
förstår inte varför dom tar fram vanilla content bara för en kort period... Borde kunna finnas som ett alternativ hela tiden, finns ju inte direkt mycke att göra annars, normal rifts å GR.. blir ju lite mosigt
Citera
2016-11-15, 21:08
Medlem
Kyotos avatar
Spawnar Rainbow goblins alltid en portal när man dödar dom?
Citera
2016-11-16, 15:39
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Spawnar Rainbow goblins alltid en portal när man dödar dom?

Ja, det är väl deras specifika funktion tror jag?

EDIT: denna wikin håller med mig iaf http://diablo.wikia.com/wiki/Rainbow_Goblin
Citera
2016-12-04, 20:15
Medlem
Går det att ta sig till bossarna i kampanjen på nåt snabbt vis? jag orkar inte kriga mig ner tre nivåer för att möta The Butcher tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in