Jag provade PTR nya diablo1 i D3, och säga vad man vill så var helt underbart spela denna härliga nostalgi igen!!
Även om blizzard kopierat mycket av de befintliga mapsen som redan finns så spelade inte så stor roll. Jag var mer ute efter känslan och atomsfären, vilket jag tyckte att blizzard verkligen lyckats återskapa i denna remake av D1 in i D3. Spänningen höjdes kan jag lova er när man gick med försiktighet in mörka rum, på T13 på Hardcore, hörde mullrande ljud och otäcka skrik. Musiken och monsterna finns där ifrån gamla nostalgi spelet diablo1. De mörkt, dystert, och en känsla mystik, och svåra gåtor och återvändsgränder som inte leder någonstans. Diablo skall vara så här!. Synd att blizzard south valde Cartonish tonen i D3, de hade kunnat varit så mycket bättre hack slash game.
PTR räckte gott och väl för D3, jag provade några greater Rifts, då rycktes om förändring, körde par varv såg ingenting faktiskt, som vanligt. Kanske ren otur, vilket jag upplevde innan jag la ner D3. Jag tror inte att de blir något mer D3 även om remaken fick många nostalgi minnen tillbaks. Jag hoppas att eventet blir så populärt att blizzard förstår att "Mörka gothic tonen var den som gjorde diablospel så unikt och populärt.
Anledningen till att blizzard inte visar upp någon expansion eller D2 HD, var nog att de utvecklar ett nytt diablo bakom låsta dörrar. De har sökt utvecklare i flera områden inom speldesign som talar för att de har riktigt grym uppföljare som kommer få konkurrenter att tappa hakan =)..
Jag hoppas på ett Diablo4 annonsering blizzcon 2017