2016-12-04, 13:54
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Är det inte Åhléns du pratar om här då? Man förbjuder pepparkaksgubbar ...??

Det är väl uppenbart vad jag menar.
Citera
2016-12-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är väl uppenbart vad jag menar.

Nej det är det inte. Vilka "man" är det som förbjudit pepparkaksgubbar och vad har det med Åhléns annons att göra?

Vilka är det som hycklar menar du?
Citera
2016-12-04, 13:56
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Naturligtvis. Läs det jag skrivit tidigare i denna tråd. Mycket osäkert om denna person någonsin levt och i så fall är säkert historien omarbetad ett antal gånger.
Att vi i sekulära Sverige "hyllar" ett katolskt helgon är rena snurren. Pinsamt faktiskt.

Du har missförstått grejen med Lucia tror jag. Det är så att hon är en bringare av ljus. Det kan ju behövas i ett mörkt kallt helvete som Sverige är på vintern. Det gör en mörk Hencia än mer provocerande.

Citat:
Nej det är det inte. Vilka "man" är det som förbjudit pepparkaksgubbar och vad har det med Åhléns annons att göra?

Vilka är det som hycklar menar du?

Du kanske inte vet att pepparkaksgubbar brukade vara en del av Luciatåget? Stackars ungar av idag.
Senast redigerad av Mad monk 2016-12-04 kl. 13:59.
Citera
2016-12-04, 13:57
Medlem
Citat:
Kan du utveckla vad det vidriga och sjuka är?

För dig din byfåne? skulle du ändå inte förstå! Du gillar olika det gör inte jag och jag är redig Svensk, de är inte du. Gå du och och handla på Hallahlens det slutade jag precis med.
Citera
2016-12-04, 14:00
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Är Åhléns vänstern? Hur då?
Vänstern = HBTQ-aktivism = statsfeminismen, var det något mer du inte förstod?
Citera
2016-12-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det finns en femhundra år gammal italiensk målning där Lucia är vit så varför man plötsligt ska göra henne svart förstår jag inte.

Måste alla svenska traditioner förvanskas och förstöras bara för att vi de senaste tio åren haft massinvandring av folk från helt främmande kulturer?

Att sätta en negerpojke som Lucia måste vara en galen idé från överbetalda vita reklammakare
För fem hundra år sedan så fick kvinnor inte vara läkare, slaveri var tillåtet och Sverige var katolskt. Samhället och traditioner förändras.

Om en så här harmlös förändring kan bidra till bättre integration och ökad gemenskap mellan svenskar av alla former och färger så är det en positiv förändring. Särskilt när det inte finns någon som förlorar på förändringen.
Citera
2016-12-04, 14:08
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
För fem hundra år sedan så fick kvinnor inte vara läkare, slaveri var tillåtet och Sverige var katolskt. Samhället och traditioner förändras.

Om en så här harmlös förändring kan bidra till bättre integration och ökad gemenskap mellan svenskar av alla former och färger så är det en positiv förändring. Särskilt när det inte finns någon som förlorar på förändringen.

Om du tror att den här medvetet provocerande identitetspolitiken är till för att ena människor är du inte lite naiv.

Hade man valt en 17-årig Beyonce hade kritiken varit nära noll.
Citera
2016-12-04, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Undrar barnet på bilden hade något att säga till om det här eller blev han /hon ett offer för mammas /pappas vilja över att vara PK att dom sket i om deras unge blev offrad på köpet
Man undrar också om barnet bor med sina biologiska föräldrar eller om det är någon statusjägare som köpt barnet för att visa upp.
Citera
2016-12-04, 14:10
Medlem
Är väl ett pr-trick?

Och precis som med justin bieber matas de av hatet.

Uppenbarligen är det kontroversielt men jag hade trott att det redan var utspelat med att spela på hudfärg.

Har redan sett det så många gånger om och vill minnas att det vara samma sak förra året.

Jag menar, Sverige blev ju inte mångkulturellt iom senaste flyktingkrisen och invandring har vart ett starkt inslag i många, många år
Citera
2016-12-04, 14:14
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Särskilt när det inte finns någon som förlorar på förändringen.
Förklara gärna vad det innebär för skattebetalarna, vård, skola, omsorg, pensionärer och nedmonterad välfärd?
Citera
2016-12-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Om du tror att den här medvetet provocerande identitetspolitiken är till för att ena människor är du inte lite naiv.

Hade man valt en 17-årig Beyonce hade kritiken varit nära noll.
Reklamen (mer om det nedan) alienerar kanske dig och dina kompisar som bara kryper ut från under stenarna när ni har en chans att hetsa rasism mot småbarn. Men för de flesta andra svenskarna är detta positivt, både nya och gamla svenskar. I Aftonbladet-artikeln säger pojkens pappa ungefär "Alla säger att vi ska integreras och ta till oss av svenska traditioner, men när vi väl gör det så reagerar folk såhär." Hur ska pojken och hans familj göra för att hålla dig nöjd?

Sen ska vi inte glömma att Åhlens är ett vinstdrivande företag och de gör inte något som de inte tror genererar klirr i kassan. Det är helt upp till dem själva att bestämma vem som syns, och hur, i sin reklam. Så den "medvetet provocerande identitetspolitiken" är inte någon medvetet provocerande identitetspolitik, det är reklam.
Citera
2016-12-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Förklara gärna vad det innebär för skattebetalarna, vård, skola, omsorg, pensionärer och nedmonterad välfärd?
För det första så är din fråga väldigt OT.
För det andra så är det inte så debatt fungerar, om du vill påstå något så är det du som får argumentera för det och har bevisbördan.
För det tredje så är det Åhlens, ett privat företag, som gjort denna reklam så detta har ingen påverkan på det du skriver.
För det fjärde så hade det inte haft någon påverkan på det du skriver ens om det varit staten som haft en mörkhyad ung pojke som lucia.
För det femte så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in