Citat:
Ursprungligen postat av
hanspippi
Länka till "vårdens definition av ångest"......Lite snobbigt, eller? Du vill inte förstå, hellre ta det bokstavligt?
Jag anser att jag bidrog till trådens fortsatta överlevnad genom att ha tankar och frågeställningar om Appelberg och Rinaldo (vars namn jag då ej visste).
Dina frågor och påståenden om "uppmuntrade dotterns påstådda förälskelse" och "var det fel att föräldrarna ville se sin dotter" förstår jag inte. Utveckla, vad har jag sagt som är tokigt? Du har inte missuppfattat?
Det inavlade kan bestå i att du bara respekterar de etablerade i tråden som Skara, Pajosv, Raven och Crime och utestänger de övriga.
Jag är ingen vän av konflikter och jag har ingen lust att förstöra detta ämne, så jag lämnar hellre.
Jag tycker att du ska vara kvar i tråden.
I trådarna om försvunna personer och kriminalhistoria (ofta skapade av
Skaraborg2) så har debattklimatet varit riktigt, riktigt bra. Det förekommer inga påhopp eller hårda ord, även om vi ibland har helt olika uppfattningar om något, utan vi som deltar försöker efter bästa förmåga komma så nära lösningen vi kan när det gäller dessa fall.
I många andra trådar på Flashback så förekommer det hårda ord, rasism och förakt mot andra kulturer eller mot tråddeltagarna, men i de just nämnda "Skaraborg2-trådarna", så är i stort sett alla fokuserade på att komma närmare sanningen, bl.a. när det gäller Violas försvinnande. Jag är övertygad om att du också är det.
Det några kan ha retat upp sig på är just det att man inte läst tråden från början, där finns de flesta svaren man söker efter, det vill säga det som redan allmänt är känt. Ingen av oss lär kunna lösa "Viola-gåtan" på egen hand, utan det handlar om ett lagarbete och att man så gott det går motiverar den teori eller annat som man lanserar.
Det är flera i tråden som har lagt ner både tid och, även pengar, på att införskaffa så mycket information från böcker, tidningar och artiklar det är möjligt. Jag, med flera har gjort detta. Givetvis kan man inte kräva att samtliga tråddeltagare införskaffar alla dessa olika källor och läser igenom precis allt, men man kan åtminstone avsätta en timme, eller två, att "läsa in sig" på fallet så långt det går genom att läsa tråden från start.
Detta inlägg riktar sig inte mot just dig, utan till de som "tar en genväg" och tror att de kan få svar på allt genom att "slänga ut" en fråga som redan har avhandlats får några år sedan.
Jag hoppas att du är kvar i tråden och bidrar efter bästa förmåga. Det som avhandlas i tråden är trots allt Sveriges största kriminalgåta (förutom mordet på statsminister Olof Palme 1986).