Citat:
Ursprungligen postat av
Caseual
Känner att jag behöver skriva av mig lite
Tog slut mellan min sambo och mig för två månader sedan. Jag flyttade ut och hon skaffade en ny veckan efteråt, en person hon träffat veckan innan.
Har spenderat dessa två månader med att inbilla mig själv att jag är "fri", tagit upp gamla kontaker, supit mig redlös varannan dag och verkligen agerat ut.
Det är inte förrens nu jag fattar vad jag har gått miste om och jag skulle göra allt, verkligen ALLT för att få tillbaka henne igen. Men hon sitter väl där och är lycklig med den där tjommen. Känner mig så jävla utbytt och det är inte förrens nu alla känslor bara väller över mig.
Försöker gymma, gå i skola och må bra men kvällarna är ett helvete. Hon är den enda jag tänker på. Vi har ingen kontakt överhuvudtaget och även om jag skulle ta modet till att skriva en novell hur jag verkligen känner skulle hon nog rata mig, hon har ju någon annan nu att dämpa sina känslor med.
Fyfan, en relation på 3 år har jag slängt åt helvete.
Först, ett stort kram till dig! Drick inte för mkt, det kanske hjälper för stunden att sudda ut tankar o känslor, men det kommer inte göra något nytta för dig. Tänk på att 2 månader är ändå väldigt kort tid och du överanalyserar en hel del, vilket är helt normalt i din situation. Jag förstår att du känner dig utbytt, men tänk på att ni var tillsammans 3 år och även om det är slut mellan er 2 så var du (kanske är fortfarande) en viktig del av hennes liv!
Vi vet inte hur lycklig hon är med den andra killen, det kanske är bara en sån period där man ser bara positivt i början och sedan faller saker ihop. Men det kan också vara hennes drömkille. Faktum just nu är att det är slut mellan er två.
Det jag skulle rekommendera är att skriv ner allt du vill säga till henne, skriv ner allt du känner, skriv ner alla funderingar du får. mår du skit- skriv ner det också. Du behöver inte ge det skrivna till henne, men det kan vara nyttigt och hjälper dig att bearbeta det hela. nu vet jag ju inte varför ni gjorde slut, men därifrån kan du ju också reflektera över och lära dig från detta. Tänk också på nuet istället för vad det var. just nu är det svårt att se, men du kanske kommer fram till att nähää det här var inte alls så bra som du tyckte i början..
just hang in there, arbeta med dig själv, det tar tid att komma över nån. Ni kanske hittar tillbaka till varandra? du kanske hittar någon ny och bättre? ni kanske har många gemensamma vänner och det finns risk att ni en dag behöver vara i samma rum och umgås med varandra? -i vilket fall som helst är det ett plus om du jobbat med dig själv , kommit över det här och blickar framåt.