Citat:
Ursprungligen postat av
ValeN
Jaha, då hände det. Igår kväll fick man ett meddelande om att hon vill göra slut. Jag tappar viljestyrkan och försöker ringa upp henne. Inget svar.
Vaknar upp idag och skriver ett meddelande om att jag vill diskutera om saken istället för att vi skiljs åt på det här sättet. Hon svarar med att hon inte vill prata med mig, då hon har gett upp hoppet att vi kan vara tillsammans, och ber mig gå vidare.
Nu när mörkret faller, börjar chocken lägga sig ner och sorgen stiger in. Varför kunde inte du ge oss en annan chans? Du skulle flytta in med mig. Min familj älskade dig. Vi skulle resa tillsammans. Vi skulle vara där för varandra. Nu är de bara drömmar som har krossats isär.
Jag kan inte gå förbi rummet som skulle ha varit ditt utan att se de grejerna min mamma hade gett dig: sminkbordet, bokhyllan, spegeln. Nu står de bara där, helt tomma.
Sitter nu helt ensam i huset. Förtvivlad och ledsen.
Orden om att jag skulle gå vidare fick jag också efter att hon själv hade gjort just det med en annan, detta var för två veckor sedan. Det blev oerhört tomt och man försökte tänka på annat som inte hade med henne att göra, vilket var i princip är omöjligt. I nuläget går det bättre men fortfarande är morgon, skola och träningspass lite jobbiga.
Jag kan skriva lite vad jag gjort som underlättat för mig. Mitt förhållande med exet var till skillnad från många andra här relativt oseriöst. Vi gillade varandra mycket, men inte mer än så egentligen (visste inte helt och hållet vad hon tyckte i slutet dock). Jag gjorde slut för att jag ville ha mer, men märkte istället efteråt vad jag hade förlorat efter att hon hade gått vidare.
Ta bort och BLOCKA henne från facebook, att gå in på hennes profil är en resetknapp, då dyker alla uppdateringar och nyheter om hur bra hon mår och hur hon har gått vidare med andra t.ex. Jag väntade första veckan på att hon skulle skriva på facebook men det försvann när jag blockade henne. Nu är det istället att jag ibland tänker mig att hon kommer att smsa, även om jag vet att hon inte kommer göra det.
Ta bort bilder, nummer och allt som påminner om henne, släng/göm sakerna och ta inte fram dem tills du har gått vidare. Möblera om!
Försök göra annat som du tidigare inte gjort, t.ex. gå på konserter eller liknande. Att planera framtiden är en riktigt game changer. Jag har t.ex. funderat på att flytta in hos en kompis nästa år, det gjorde en dag riktigt positiv.
Skriv ner vad du tänker och även en lista på negativa saker om henne och er relation (Denna är speciellt svår i början). Det kan finnas mycket som du vill ha sagt, men som inte går. Då är det bättre att skriva ner allt så att det inte endast sitter i huvudet.
Läs massa "how to get over your ex" och sånt, sök på google. De flesta säger i princip samma sak, men det hjälper en att se ljusare på framtiden. Denna tråd är bra den också när man läser om hur bra det gått för andra.
Umgås med vänner och uppskatta de som du tidigare inte tänkt på att de funnits där för dig.
Det är svårt i början, men det blir bättre med tiden om du sätter dig in i att gå vidare. Hon verkar heller inte ha något intresse i dig, så tortera inte dig själv med att hoppas på en framtid med henne. Du förtjänar bättre!