SVT rapporterar att SD:s partiledare Jimmie Åkesson auktionerar ut en middag med honom på auktionssajten Tradera.
Nu har sajten "Inte rasist men..." meddelat att de kommer att vara med i budgivningen och försöka vinna middagen med Jimmie Åkesson.
Kommer "Inte rasist men..." att vinna budgivningen?
Hur kommer Jimmie Åkesson i så fall att agera?
Nu har sajten "Inte rasist men..." meddelat att de kommer att vara med i budgivningen och försöka vinna middagen med Jimmie Åkesson.
Citat:
Budgivningen för att få en middag signerad Jimmie Åkesson är i full gång. Sajten Inte rasist men har startat en insamling för att få möta partiledaren under en måltid.
–Vi får äntligen en chans att ställa de många frågor till honom som han duckat i flera år, säger sajtens grundare Henrik Johansson.
–Vi får äntligen en chans att ställa de många frågor till honom som han duckat i flera år, säger sajtens grundare Henrik Johansson.
Citat:
– Vi i såg det som en win-win – pengarna för auktionen ska gå oavkortat till goda ändamål, det är inte oss emot. Och så får vi äntligen en chans att ställa de många frågor till honom som han duckat i flera år, säger Henrik Johansson som är grundare till sajten.
– Jag har dessutom ett väldigt litet kök, här inne kan han inte komma undan svåra frågor, fortsätter Johansson.
Om ”Inte rasist men inte” förlorar budgivningen så kommer pengarna att gå till ”IRM:s valrörelse där vi, tillsammans med er, kommer att bekämpa SD”.
– Jag har dessutom ett väldigt litet kök, här inne kan han inte komma undan svåra frågor, fortsätter Johansson.
Om ”Inte rasist men inte” förlorar budgivningen så kommer pengarna att gå till ”IRM:s valrörelse där vi, tillsammans med er, kommer att bekämpa SD”.
Citat:
Vad tycker ni om detta?
Om ni vinner: Vad tror du att han kommer laga?
– Om vi vinner tänker jag att vi ska låta våra följare välja. Då befarar jag att det blir kebabpizza, men jag hoppas på långkok.
Hur kommer det kännas att ha middag med Jimmie Åkesson?
– Suveränt! Han har under alla dessa år aldrig nämnt ”Inte rasist men..” vid namn.
Auktionen pågår fram till den 8 december.
– Om vi vinner tänker jag att vi ska låta våra följare välja. Då befarar jag att det blir kebabpizza, men jag hoppas på långkok.
Hur kommer det kännas att ha middag med Jimmie Åkesson?
– Suveränt! Han har under alla dessa år aldrig nämnt ”Inte rasist men..” vid namn.
Auktionen pågår fram till den 8 december.
Kommer "Inte rasist men..." att vinna budgivningen?
Hur kommer Jimmie Åkesson i så fall att agera?