2016-12-03, 13:45
Medlem
Clayton80s avatar
SVT rapporterar att SD:s partiledare Jimmie Åkesson auktionerar ut en middag med honom på auktionssajten Tradera.

Nu har sajten "Inte rasist men..." meddelat att de kommer att vara med i budgivningen och försöka vinna middagen med Jimmie Åkesson.

Citat:
Budgivningen för att få en middag signerad Jimmie Åkesson är i full gång. Sajten Inte rasist men har startat en insamling för att få möta partiledaren under en måltid.

–Vi får äntligen en chans att ställa de många frågor till honom som han duckat i flera år, säger sajtens grundare Henrik Johansson.
Citat:
– Vi i såg det som en win-win – pengarna för auktionen ska gå oavkortat till goda ändamål, det är inte oss emot. Och så får vi äntligen en chans att ställa de många frågor till honom som han duckat i flera år, säger Henrik Johansson som är grundare till sajten.

– Jag har dessutom ett väldigt litet kök, här inne kan han inte komma undan svåra frågor, fortsätter Johansson.

Om ”Inte rasist men inte” förlorar budgivningen så kommer pengarna att gå till ”IRM:s valrörelse där vi, tillsammans med er, kommer att bekämpa SD”.
Citat:
Om ni vinner: Vad tror du att han kommer laga?

– Om vi vinner tänker jag att vi ska låta våra följare välja. Då befarar jag att det blir kebabpizza, men jag hoppas på långkok.

Hur kommer det kännas att ha middag med Jimmie Åkesson?

– Suveränt! Han har under alla dessa år aldrig nämnt ”Inte rasist men..” vid namn.

Auktionen pågår fram till den 8 december.
Vad tycker ni om detta?
Kommer "Inte rasist men..." att vinna budgivningen?
Hur kommer Jimmie Åkesson i så fall att agera?
Citera
2016-12-03, 13:47
Medlem
Intressant.
Får se om dem lyckas, samtidigt vill nog Åkesson njuta av en trevlig middag utan att folk ställer massa frågor till honom.
Citera
2016-12-03, 13:49
Medlem
torrenttobbes avatar
Hoppas dom livestreamar när IRM blir verbalt våldsknullade i timmar.
Citera
2016-12-03, 13:54
Medlem
xXKNOXxs avatar
Hoppas verkligen dom vinner.Då får vi äntligen se IRM bli totalt överkörda.
Dom har ju inget att komma med.
Citera
2016-12-03, 13:57
Medlem
RedXs avatar
Är premissen att middagen filmas? Annars känns upptåget rätt så meningslöst.
Citera
2016-12-03, 13:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
SVT rapporterar att SD:s partiledare Jimmie Åkesson auktionerar ut en middag med honom på auktionssajten Tradera.

Nu har sajten "Inte rasist men..." meddelat att de kommer att vara med i budgivningen och försöka vinna middagen med Jimmie Åkesson.

Vad tycker ni om detta?

Han har ju gjort liknande saker tidigare. Golftur har jag för mig.

Jag tror han skulle gilla att sitta med någon SD-kritisk och verkligen få lyssna och prata över en middag. Oavsett vem som vinner lär ju SÄPO söka av lägenhet innan och bevaka hela middagen så det är ju riskfritt för JÅ rent fysiskt.

Personligen tror jag han har allt att vinna på detta. Man kan skrika anonymt på nätet eller på andra sidan polisen vid torgmöten men får man hem JÅ till sitt eget kök så får man ju uppföra sig och visa gästen respekt. Vänstern och liberalernas argument är ju obefintliga så vid ett samtal som varar mer än fyra inlägg vardera lär ju JÅ vinna alla gånger. Det erkände ju tom FR.
Citera
2016-12-03, 13:59
Medlem
hejalla68s avatar
kommer man kunna se middagen? Live eller efteråt?
Citera
2016-12-03, 14:01
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är premissen att middagen filmas? Annars känns upptåget rätt så meningslöst.
Eftersom middagen ska hållas i vinnarens bostad är det förstås fullt möjligt för innehavaren att filma vad som händer.
Citera
2016-12-03, 14:04
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sajten-inte-rasist-men-samlar-pengar-for-middag-med-akesson rapporterar att SD:s partiledare Jimmie Åkesson auktionerar ut en middag med honom på http://www.tradera.com/item/280404/270726333/jimmie-akesson-bjuder-pa-middag-.

Nu har sajten "Inte rasist men..." meddelat att de kommer att vara med i budgivningen och försöka vinna middagen med Jimmie Åkesson.Vad tycker ni om detta?

Bra som fan. Bekämpa detta fascistparti med näbbar och klor. Ställ JÅ mot väggen. Förslaget är ju helt underbart då pengarna oavsett går till bra ändamål ju. Heja IRM. Bjud med F! så JÅ får lite fakta medans dem avnjuter sin middag.
Senast redigerad av argaangelica 2016-12-03 kl. 14:12.
Citera
2016-12-03, 14:08
Medlem
Clayton80s avatar
Jag noterar att auktionens högsta bud i skrivande stund är 60900 kr.
Citera
2016-12-03, 14:09
Bannlyst
Citat:
Jag noterar att auktionens högsta bud i skrivande stund är 60900 kr.
Kanske borde SD sälja mer via tradera om dom får in så här mycket bara på en middag.
Citera
2016-12-03, 14:12
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Kanske borde SD sälja mer via tradera om dom får in så här mycket bara på en middag.
Det kan de absolut göra, särskilt med tanke på att det vinnande budet ska gå "oavkortat till organisationer som stödjer Sveriges fattigpensionärer, samt stiftelsen Hepatica för att hjälpa flyktingar i krisens närområde och bidra med matpaket till förföljda och utsatta kristna som sökt en fristad i Libanon", något som alltså även "Inte rasist men..." ställer sig bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in