Jag har inte hängt med i nyheterna så jag visste inte att Schyffert och Nour blivit ett par. Jag tror de både passar och förtjänar varandra.
http://www.expressen.se/noje/henrik-schyffert-om-sin-skilsmassa/
Citat:
Det största som hänt är att jag har skilt mig, säger Henrik Schyffert i podcasten.
Skilsmässan har också lett till att Henrik Schyffert har fått en bättre relation till sina barn, trots att de inte träffas lika ofta.
– Jag har blivit bättre kompis med ungarna. Jag älskar mina barn, säger Henrik Schyffert i podcastavsnittet.
Henrik Schyffert har tidigare skämtat om sin relation till Nour El Refai.
Under välgörenhetsgalan "Hela Sverige skramlar" i september 2015 sa han att han visst tagit hem syriska flyktingar till sig - komikerkollegan El Refai var inneboende hos honom sedan ett år tillbaka.
– Du ville bara duscha med mig, skämtade Nour El-Refai tillbaka.
– Får ni chansen ta in en jättesexig ung syrisk tjej, tyckte Henrik Schyffert på galan.
När Schyffert var med som programledare i Melodifestivalen i år skämtade han med populära Sigrid, 9, som gjorde comeback i programmet. När Sigrid inte tyckte att Schyffert gör något meningsfullt sa han:
– Det gör jag väl. Jag anordnar insamlingsgalor, sa han.
Men Sigrid hade svar på tal.
– Du träffade en snygg tjej från Syrien. Då helt plötsligt brinner du för flyktingfrågan, sa hon från scenen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kennethkvarting
På tal om det här. Jag hörde att en av männen som äger Piteå Havsbad, och således fakturerar skattebetalarna 480 miljoner för att inhysa 1400 flyktingar delar av året, har fått installera det mest avancerade villalarmet som finns i Sverige.
Han lever tydligen under ständigt hot.
Ett villalarm kommer inte hjälpa den dagen någon verkligen har bestämt sig. Jag tror det är många som ligger illa till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stakeholder
Schyffert har blivit ofantligt rik utan att anstränga sej nämnvärt och utan att ha någon särskild talang, det säger han själv i sin show som Fredrik Lindström skrev åt honom.
Det är klart att detta och en hel massa fritid får honom att fundera en del. Att han resonerar så här beror ju på att han sitter själv i en dyr lägenhet som är hans eget Panic Room.
Vi vanliga som måste gå upp halv sju och jobba hela dagarna är samtidigt föremål för förakt samtidigt som han vet att den dagen som han själv uppfattas som överklass är han slut.
Förr kallades dom salongskommunister, nu är det upphöjt till politisk korrekthet.
Salongsbolsjeviker var det egentligen. Börjar man sätta sig in i orden ser man att de hänger samman. Googla bolsjevik, politisk korrekthet, kulturmarxism, Frankfurtskolan, sionism, ryska revolutionen osv så kommer du snart tappa hakan. För mig tog det månader/år att riktigt ta in allt.