2016-12-03, 11:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Schyffert ger mest ett tragiskt intryck. Hans ståndpunkter faller nog under otillräknelighet.

Det är inte som Reinfeldt. Ren, pur, medveten, iskall ondska.
2016-12-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Det är synd när Shyffert med flera kändisar känner att de nödvändigtvis måste komma ut som onyanserade vänstertomtar. Tar effektivt udden av deras tidigare kulturgärningar. Tyvärr!
Så sant,så sant!Jag kan inte ens le åt den "nye"Schyffert.
Jag ser inget roligt i hans politiska ställningstagande alls.Jag får bara en veckad panna och massa frågetecken i skallen???Varför??
Han va ju jättekul en gång i tiden.
Hur kunde han ta detta vilsna beslut att ödelägga sin resterande karriär?
Vad är det han försvarar för värden i samhället och vad vill han uppnå?
Ett mysterium i klass med den ryske yetin och Loch Ness odjuret.
2016-12-03, 11:49
Medlem
VassleProteins avatar
Ingen borde bry sig vad Schyffert har att säga till om något. Det han vill är bara provocera, för att få uppmärksamhet. Det är egentligen majoriteten av dagens s.k komiker, inte bara i Sverige, i ett nötskal, allt handlar om att provocera.
2016-12-03, 11:55
Bannlyst
Antalet bilkapningar har väl öka med 200% sedan Gustav Fridolin & co fick makt i Sverige. Fler och fler rån sker emot personer i hemmet, finns det då stora mängder pengar, så förstår man att ett panic room behövs.

Brott emot folk som har pengar ökar. Bor man då ute på Värmdö landet, då behöver man ett panik rum. .

Ett panik rum är utrymme där man kan gömma sej, med vatten, filtar, leksaker åt barnen och man kan därifrån larmar polisen. Kanske har någon system med dolda kameror i villan, där man kan övervaka närområdet.

Jag skulle personligen även ha en hagelbössa liggande i ett panik rum. Hagelbössa är ett perfekt vapen emot kriminella element.

Vi har en regering son har tappat förmågan att upprätta lag och ordning.
Senast redigerad av 53280 2016-12-03 kl. 12:01.
2016-12-03, 11:58
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Det är synd när Shyffert med flera kändisar känner att de nödvändigtvis måste komma ut som onyanserade vänstertomtar. Tar effektivt udden av deras tidigare kulturgärningar. Tyvärr!

Schyffert gled ju bara på Indes, Gustavssons och bitvis Rheborgs talang. Ingen förlust.
2016-12-03, 12:05
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Schyffert bör själv skaffa ett Panic Room.

När dagen D kommer är det många som kommer vilja honom illa.
Önsketänkande! Den dagen kommer givetvis aldrig komma. Du överskattar svensken å det grövsta. Sluta med att ställa ditt hopp till framtiden och att andra ska förverkliga din dröm.
2016-12-03, 12:08
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skall erkänna att jag inte exakt vet vad ett "panic-room" är för något.... ...men det är väl bra att Schyffert även om han hånar, antyder problemen.

Visst lindrar pengar ändå smärtan, man kan för en stund glömma smärtan över att se förfallet och den ännu mer markerade uppdelningen i fattiga och rika.

Sverige är som en tragisk dokussåpa. Jag har min uppfattning klar! Det är nationalism som var kittet, det höll ihop nationerna, nu är det rap (pat) och klart, började nedbrytningen redan 1968? eller var det 1975?

Hämnden blir att även etablissemanget skall få känna på stormen när den dagen kommer.

Kolla in filmen med samma namn med Jodie Foster. Vi här hemma har inte haft samma otrygghet som i staterna. Jag gissar att det här är första steget till riktiga gated community's. Panikrum är som storm shelters. I verkligheten ser det lite annorlunda ut då man inte ska skylta med panikrum. Som en länk ovan kan det handla om skottsäkra fönster, en snabblinje som kopplar en direkt till polisen, skyddsdörrar, kameror och dylikt.

Rekommenderar att ge sig in i skyddsbranschen
2016-12-03, 12:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag har inte hängt med i nyheterna så jag visste inte att Schyffert och Nour blivit ett par. Jag tror de både passar och förtjänar varandra.
http://www.expressen.se/noje/henrik-schyffert-om-sin-skilsmassa/

Citat:
Det största som hänt är att jag har skilt mig, säger Henrik Schyffert i podcasten.
Skilsmässan har också lett till att Henrik Schyffert har fått en bättre relation till sina barn, trots att de inte träffas lika ofta.
– Jag har blivit bättre kompis med ungarna. Jag älskar mina barn, säger Henrik Schyffert i podcastavsnittet.

Henrik Schyffert har tidigare skämtat om sin relation till Nour El Refai.
Under välgörenhetsgalan "Hela Sverige skramlar" i september 2015 sa han att han visst tagit hem syriska flyktingar till sig - komikerkollegan El Refai var inneboende hos honom sedan ett år tillbaka.
– Du ville bara duscha med mig, skämtade Nour El-Refai tillbaka.
– Får ni chansen ta in en jättesexig ung syrisk tjej, tyckte Henrik Schyffert på galan.
När Schyffert var med som programledare i Melodifestivalen i år skämtade han med populära Sigrid, 9, som gjorde comeback i programmet. När Sigrid inte tyckte att Schyffert gör något meningsfullt sa han:
– Det gör jag väl. Jag anordnar insamlingsgalor, sa han.
Men Sigrid hade svar på tal.
– Du träffade en snygg tjej från Syrien. Då helt plötsligt brinner du för flyktingfrågan, sa hon från scenen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
På tal om det här. Jag hörde att en av männen som äger Piteå Havsbad, och således fakturerar skattebetalarna 480 miljoner för att inhysa 1400 flyktingar delar av året, har fått installera det mest avancerade villalarmet som finns i Sverige.

Han lever tydligen under ständigt hot.

Ett villalarm kommer inte hjälpa den dagen någon verkligen har bestämt sig. Jag tror det är många som ligger illa till.

Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Schyffert har blivit ofantligt rik utan att anstränga sej nämnvärt och utan att ha någon särskild talang, det säger han själv i sin show som Fredrik Lindström skrev åt honom.

Det är klart att detta och en hel massa fritid får honom att fundera en del. Att han resonerar så här beror ju på att han sitter själv i en dyr lägenhet som är hans eget Panic Room.

Vi vanliga som måste gå upp halv sju och jobba hela dagarna är samtidigt föremål för förakt samtidigt som han vet att den dagen som han själv uppfattas som överklass är han slut.

Förr kallades dom salongskommunister, nu är det upphöjt till politisk korrekthet.

Salongsbolsjeviker var det egentligen. Börjar man sätta sig in i orden ser man att de hänger samman. Googla bolsjevik, politisk korrekthet, kulturmarxism, Frankfurtskolan, sionism, ryska revolutionen osv så kommer du snart tappa hakan. För mig tog det månader/år att riktigt ta in allt.
2016-12-03, 12:16
Medlem
BaraBiffens avatar
Henrik Schyffert är en komiker utan utbildning som måste höras och synas för att tjäna pengar, därav varför han kommer med massa kontroversiella texter/sketcher. Om vi konsumenter slutade att bry oss om hans utspel skulle han hamna i skymundan, vilket skulle leda till att ha skulle få färre sålda biljetter, färre bokningar, färre inbjudningar till Tv-soffor m.m.
2016-12-03, 12:20
Medlem
När ämnet panicroom förs på tal.
Brand är väl svårt att förebygga och skydda sig mot.
Svenska folket måste avla bort fegheten och inse att anfall är bästa försvar.
Förstår att betongfolket får svårt att skydda sig och de sina men i Sverige(landsbygden)så gäller det att slå ned sina bopålar på rätt kulle.Fienden ska få stora svårigheter att närma sig ditt revir med bibehållen livskvalitet !!
Sen gäller det att ha odlingsbar mark och tillgång till energi(ved)
Att tänka på är också avståndet till framtida nukleära nedslagsplatser(läs:storstadsområden)

Schyffert kommer säkert återgå till sitt tonårsmönster(sängvätning).
2016-12-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
tack för svar,

Med goda hatare avser jag pk-profiler i media..
Ansvarslöst att media släpper fram dessa.
Du får det att låta som att 1) media skulle vara ansvarsfulla och 2) stå på din sida, därtill!

Dags att omvärdera situationen?
2016-12-03, 12:33
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Henrik Schyffert är en komiker utan utbildning som måste höras och synas för att tjäna pengar, därav varför han kommer med massa kontroversiella texter/sketcher. Om vi konsumenter slutade att bry oss om hans utspel skulle han hamna i skymundan, vilket skulle leda till att ha skulle få färre sålda biljetter, färre bokningar, färre inbjudningar till Tv-soffor m.m.

Så är det. Den dan mångkulturen kryper nära Schyffert kommer han ta sina ihopmobbade miljoner och flytta till segregerade Schweiz, Canada eller liknande. Alternativt stanna inom ett Gated community på Djursholm.
Senast redigerad av another-devil 2016-12-03 kl. 12:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in