2016-11-17, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Den efterlängtade julmusten är tillbaka på hyllan!

Lite tidigare än andra år kanske och jag bröt mot min egen tradition att inte dricka innan 1:a advent men det var sablans gott.

Själv anser jag julmusten vara gudarnas dryck, vad tycker ni och vad har ni att förtälja kring julmust?

Apotekarens julmust (stavning) den är ju magisk!
Citera
2016-11-18, 01:09
Medlem
Krexuss avatar
Zeunerts tycker jag är riktigt bra.
Citera
2016-11-30, 07:18
Medlem
1000001s avatar
Ett varningens finger för Nygårda Ekologiska, det är den äckligaste julmust jag har druckit, någonsin.
Nygårda lyckas dock väl med deras lagrade sorter.
Citera
2016-11-30, 09:40
Medlem
100ccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Ett varningens finger för Nygårda Ekologiska, det är den äckligaste julmust jag har druckit, någonsin.

Smakar avslagen glögg
Citera
2016-12-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Någon som vet var man kan köpa apotekarens julmust på 33 cl glasflaska? Helst i back. Jag menar inte dom som säljs just nu i en ny flaska för 11 kr st :/

Jag köpte en back julmust, glasflaskor i en Ica butik.
Citera
2016-12-06, 02:57
Medlem
Köpte två flaskor Zeunerts på ICA idag, aldrig provat tidigare och druckit en, tyckte det var O.K. måste dricka fler för att få en bättre känsla för den annars föredrar jag Apotekarnes alla dar i veckan!
Citera
2016-12-06, 10:46
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biznice
Köpte två flaskor Zeunerts på ICA idag, aldrig provat tidigare och druckit en, tyckte det var O.K. måste dricka fler för att få en bättre känsla för den annars föredrar jag Apotekarnes alla dar i veckan!

Zeunerts är den bästa tycker jag, inte alls så sötsliskig som t.ex. apotekarens, mer vuxen i smaken än barnmusten som annars bara finms.
Citera
2016-12-07, 19:28
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001

Ja fyfan.. Den var vidrig.

Köpte en Nygårda Lagrad Julmust (ekfat) samt en Lagrad Julmust på romfat.

Har bara smakat musten på ekfatet måste säga att den var föll mig i smaken. Har höga förväntningar på romfatet.
Citera
2016-12-07, 20:20
Medlem
Rasande-Roses avatar
zeunerts must står sig som mustigaste musten. nygårdas ekfatslagrade i 6 månader är dock riktigt bra, näst bästa musten. nyckelbrygeriers är okej, men inte bättre än apotekarnes billig-must på burk. jag vägrar dricka must på pet-flaska, så har inte testat icas eller coops.
Citera
2016-12-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Ja fyfan.. Den var vidrig.

Köpte en Nygårda Lagrad Julmust (ekfat) samt en Lagrad Julmust på romfat.

Har bara smakat musten på ekfatet måste säga att den var föll mig i smaken. Har höga förväntningar på romfatet.

Den romfatslagrade är min största favorit någonsin höjdpunkten när den kommer ut i butikerna på senhösten! Hoppas den smakade!
Citera
2016-12-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Den romfatslagrade är min största favorit någonsin höjdpunkten när den kommer ut i butikerna på senhösten! Hoppas den smakade!

Intressant. Kan man ana att det blir något fler julmustsmaker de kommande åren. Kolla bara vilken explosion det finns inom ölen med mängder nya ölsmaker. Det blir nog inte lika stort som ölen, men visst kan tillverkarna tillverka fler smaker, tex olika årsutgåvor med olika julmustsmaker som komplement till ordinarie sortiment. Sitter de stora stilla så kan de snabbt bli omsprungna av små uppstickare. En intressant smak hade varit att smaksätta en julmust med Falcons Julmumma.
Citera
2016-12-11, 21:33
Medlem
Zeunerts eller Nygårda Romfatslagrad är det som gäller här i hushållet, även barnen rankar Zeunerts i topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in