2016-12-03, 00:00
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
För det första förstår jag inte varför du valde att citera mig, jag tror ju inte ens att Åkesson är gay. För det andra är 1 av 100 en rejäl underdrift. För det tredje så handlar tråden om att Åkesson blivit angripen, tråden hade skapats även om det var på mcdonalds detta skedde. Trådstarten spekulerar inte i Åkessons läggning, det kanske inte är OT att göra det i och med att detta ligger i "kändisskvaller, men tråden handlar överhuvudtaget inte om vilken läggning han har utan just den här incidenten.

Det är ju kanske extra aktuellt i och med de problem andra SD-toppar haft i nattlivet. Men från vad jag vet utan att läsa några länkar så verkar inte Jimmie gjort något fel, till skillnad från Ekroth.

När det gäller Åkessons besök på en homosex-bar så tror jag man ska se det hela i ett större perspektiv. Det hela handlar om att skapa förvirring. Putin har experimenterat lite med denna strategi. Trump är duktig, nej väldigt duktig, på att skapa förvirring. Och nu hakar Åkesson på. Att skapa förvirring är det "nya", det är det "senaste", inom politiken.
Senast redigerad av Verkisto 2016-12-03 kl. 00:17.
Citera
2016-12-03, 00:03
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Problemet är att det är placerat i en annons i sig som är ofrivilligt rolig, vilket gör att känsla för nyanser går förlorat, även om du tror något annat. Ta till exempel bilden i annonsen, är den menad att vara rolig är den otroligt korkad att ha till en seriös annons. Allt känns off, det känns overkligt. Väldigt roligt, men konstigt val för en seriöst annons. Sen kan du gör antaganden om vilka människor som saknar humor, men i sanningens namn känner inte du mig och har ingen idé om vad jag finner roligt.
Men, lycka till med att tillskriva andra hur mycket humor de besitter, säkert uppskattat bland dina vänner. Själv ska jag återgå till att skratta åt annonsen med mina.
Tolkar du den inledande meningen "Sveriges bästa partiledare är kanske även Sveriges bästa kock" som allvarligt menad? Om inte, hur kan du då missa ironin med tacos, dalahäst och popcorn?
Citera
2016-12-03, 00:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Var står det att detta är en bögklubb?! Skall ju vara ett ställe som de själva skriver vara;

Citat:
The Secret Garden är det senaste tillskottet i Stockholms öppensinnade krogvärld. Vi är belägna mitt i Stockholms hjärta, Gamla Stan.

Vad med den "öppensinnade" inställningen nu?

http://www.secretgardensthlm.se/
Citera
2016-12-03, 00:20
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Nu har Aftonbladet ändrat sig från gayklubb till nattklubb, kanske var det ett misstag.
Citera
2016-12-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
När det gäller Åkessons besök på en homosex-bar så tror jag man ska se det hela i ett större perspektiv. Det hela handlar om att skapa förvirring. Putin har experimenterat lite med denna strategi. Trump är duktig, nej väldigt duktig, på att skapa förvirring. Och nu hakar Åkesson på. Att skapa förvirring är det "nya", det är det "senaste", inom politiken.
Care to utveckla det där med "förvirring"?

Vad gör en partiledare ute på klubb mitt i natten en vardag? Har det något med spelmissbruket att göra eller handlar det bara om att supa sig full?

Vad ger det för förtroende när en partiledare är ute och ränner på Stureplan mitt i natten om du får gissa?
Citera
2016-12-03, 00:36
Medlem
Stones avatar
Han var väl där med en polare som är homosexuell. Jag betvivlar att Åkesson är gay men vem vet?
Citera
2016-12-03, 00:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Var står det att detta är en bögklubb?! Skall ju vara ett ställe som de själva skriver vara;

Vad med den "öppensinnade" inställningen nu?

http://www.secretgardensthlm.se/

Tja, deras facebooksida är ju inte direkt något man missar om man nu ska citera och diskutera vad för slags klubb detta är som får så celebert besök som SD ledaren.

Citat:
Puss secret garden familjen ❤️ #secretgardensthlm #gay #gayboy #gaygirl #gayworld #truelove #livet #love #villkorslöskärlek #pride #sthlm #kärlek #nattklubb #restaurang #gayklubb #qx
https://www.facebook.com/pg/anor1650/photos/?ref=page_internal

Han provocerar väl kanske om sin inställning till homosexuella, så vad gör han på just den här klubben om han nu står för andra värderingar?

Citat:
Det betyder inte nödvändigtvis att jag, som representant för den så förhatliga heteronormen, någonsin kommer att förstå mig på homosexuell kärlek. Det är nog inte meningen att jag ska göra det och det är heller inte nödvändigt för att jag ska hysa samma mänskliga respekt för homosexuella som för andra. Det betyder inte heller att jag uppskattar Jonas Gardells billiga böghumor. Tvärtom, hade jag varit homosexuell hade jag förmodligen aldrig tillåtit en sådan typ agera självutnämnd representant för mig. Snarare hade han och det han representerar hållit mig kvar i den berömda garderoben livet ut
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jimmie-akessons-angrepp-pa-gardell/
Senast redigerad av Moosky 2016-12-03 kl. 00:49.
Citera
2016-12-03, 00:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Nu till den stora frågan... vad gjorde Åkesson på en gaybar? Tröttnat på frugan? Rekrytera homosexuella SD sympatisörer?

Kan vara så att Åkesson kanske vill veta mer om hur vanliga "bögar" tänker och tycker. Då många i denna grupp är stora och högljuda.SD motståndare.

Eller så har han bsra hakat på några polare. Att vara Gay är trots allt inte ovanligt i Stockholm. Få höjer på ögonbrynen åt det.
Citera
2016-12-03, 01:04
Medlem
Syeks avatar
Vad har Jimmie Åkesson sagt mot HBTQ personer? Förstår ingeting varför han inte skulle få vara där..
Citera
2016-12-03, 01:05
Medlem
Fan vad patetiska folk här inne är.
1. Jag och många med mig har varit på gaybarer utan att vara gay.
2. Vad har ni ens emot homosexuella? Rädd för att kontakt med dem ska väcka sidor hos er själva ni försökt förtränga? Jag säger: mer tjejer åt mig!
2. Homosexuella torde vara en väldigt viktig målgrupp för SD eftersom att de har allt att vinna på att stenålderskulturen islam inte får större inflytande än vad det redan har i Sverige.
Citera
2016-12-03, 01:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, deras facebooksida är ju inte direkt något man missar om man nu ska citera och diskutera vad för slags klubb detta är som får så celebert besök som SD ledaren.

https://www.facebook.com/pg/anor1650/photos/?ref=page_internal

Han provocerar väl kanske om sin inställning till homosexuella, så vad gör han på just den här klubben om han nu står för andra värderingar?

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jimmie-akessons-angrepp-pa-gardell/

Tja, han kanske ville testa den sk. "öppensinnigheten", en smula - något ni frifräsare så ofta vurmar för - så länge det gäller de ni själva tycker omhuldar er normativa föreställning, så klart...
Citera
2016-12-03, 01:07
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Care to utveckla det där med "förvirring"?

Vad gör en partiledare ute på klubb mitt i natten en vardag? Har det något med spelmissbruket att göra eller handlar det bara om att supa sig full?

Vad ger det för förtroende när en partiledare är ute och ränner på Stureplan mitt i natten om du får gissa?

Ja, frågorna är många. Men detta öppnar också upp för en vidare tolkning av vem denne Åkesson faktisk är?

Kanske har Åkesson någon slags alkoholproblem, eller är han rent av bi-sexuell?

Efter kvällens, eller nattens, äventyr så lämnas vi i lite större osäkerhet. Vilket gör att fler osäkra väljare kan tänka tanken att ge sin röst till SD 2018.

Vilket är precis vad SD vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in