Om svenska skolan har störst skillnad mellan pojkar och flickor så är den inte världens minst jämställda skola.
Det är världens MEST jämställda skola.
Jag skämtar inte.
I alla fall om man räknar som Gender Gap Report, den rapport som feminister gärna hänvisar till för att visa att Sverige minsann inte ligger på första plats utan på fjärde eller nåt.
Den rapporten rankar länder efter skillnad mellan könen, störst skillnad till mäns fördel kommer sist, störst skillnad till kvinnors fördel kommer först. Jag har
skrivit om det många gånger förr.
För bara några dagar sedan så försvarade en av forumets feminister detta sätt att räkna med argument som
"Är du verkligen så här blåst? Förstår du var begreppet jämställt står för?" etc.