2016-12-02, 02:27
  #61
Medlem
Alltså, ni är fel ute hela högen. För det första undrar jag vad av OECD definieras som jämställdhet, för det pratar ni inte ens om vad jag har sett.
Jag tror knappast att Sveriges skola är ojämställd om man med jämställdhet menar att alla ska ha samma möjligheter. Däremot är Sverige världens mest individualiserade land, vilket också märks i skolan. Man tvingas som individ tidigt till att bestämma sig för vad man vill göra med sitt liv, och utbildningen specialiseras. De könsnormer vi har i samhället resulterar helt enkelt i att många killar går yrkesförberedande program på gymnasiet medan den stora majoriteten av tjejerna går högskoleförberedande. Och eftersom killarna vet att det inte krävs lika höga antagningspoäng för en yrkesförberedande linje vet de att de inte "behöver" anstränga sig lika mycket på högstadiet. Sen fortsätter det ju bara så. Fler tjejer på högskoleförberedande linjer innebär fler tjejer med högskoleexamen osv, fler killar på yrkesförberedande innebär dåliga resultat i de ämnen som mäts av OECD och färre högskoleexamen. Det är inte så konstigt egentligen..
Och nej det beror inte på att tjejer får högre betyg av kvinnliga "feminazis" som är deras lärare, utan för att de vet om att de behöver högre betyg/utbildning än killarna för att få samma jobb/lön.
Citera
2016-12-02, 07:35
  #62
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du har fortfarande inte berättat hur kvinnor ska hjälpa män.

Varför läser du inte? Jag skrev att bestäm dig först om du är villig att vilja hjälpa män (utifrån vad män skjälva vill). Meddela mig när du har bestämt dig.
Citera
2016-12-02, 08:17
  #63
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skolan ger idag jenter och gutter ungefär lika möjligheter enligt mig. faktum är att det är gutter idag som får mest av lärarnas tid och inte jenter, tycker du att detta borde förskjutas ännu mer så att gutter ges kanske 80% och jenter bara 20%? Hade det känts bättre?
Ja, varför inte?

Det satsas särskilt på kvinnor inom alla möjliga områden trots att både jenter och gutter har tex EXAKT samma möjligheter att redigera Wikipedia eller starta företag. EXAKT samma möjligheter!

Citera
2016-12-02, 08:22
  #64
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
har du någon källa på denna statistik?

Och jo du har många jenter som inte får gå i skola idag.

"En majoritet av de barn som inte börjar skolan idag är flickor. Enbart var femte land har uppnått paritet mellan könen på grundskolenivå, det vill säga att det är lika många pojkar och flickor inskrivna. Av de som börjar skolan beräknas var fjärde hoppa av innan de avslutat grundskolan - varav de flesta är flickor."
Jaha. Flickor har det värst såklart, och mycket riktigt; Det satsas särskilt på flickors utbildning, men inte på pojkars.

Hur stor skillnad är det då? Enligt UNESCO så är det bara några procents skillnad:

http://www.uis.unesco.org/FactSheets/Documents/FS12_2011_OOSC_EN.pdf

Men det är förstås inte jämställt innan 100% av flickorna går i skolan, skit i pojkarna. Eller hur?
Citera
2016-12-02, 08:28
  #65
Medlem
Celenos avatar
Om svenska skolan har störst skillnad mellan pojkar och flickor så är den inte världens minst jämställda skola.

Det är världens MEST jämställda skola.

Jag skämtar inte.

I alla fall om man räknar som Gender Gap Report, den rapport som feminister gärna hänvisar till för att visa att Sverige minsann inte ligger på första plats utan på fjärde eller nåt.

Den rapporten rankar länder efter skillnad mellan könen, störst skillnad till mäns fördel kommer sist, störst skillnad till kvinnors fördel kommer först. Jag har skrivit om det många gånger förr.

För bara några dagar sedan så försvarade en av forumets feminister detta sätt att räkna med argument som "Är du verkligen så här blåst? Förstår du var begreppet jämställt står för?" etc.
Citera
2016-12-02, 10:25
  #66
Medlem
Som sagt var, skulle denna rapport visat på det motsats skulle resurser, utredningar tillsättas, PK media skulle uppmärksamma detta med en veckas serie o.s.v. och feminismen skulle köra ned denna rapport i halsen på antifeminister så fort de fick chansen.
Lustigt är att läsa att vissa anser att alla har lika möjligheter, men när det kommer till annat där vi vuxna har lika möjligheter (allt i Sverige egentligen)då är det gnällande över patriarkala strukturer , genus och blablabla (regering,företags styrelser, utbildningar o.s.v.)
Men det här är bara pojk barn det handlar om så skit samma....
Citera
2016-12-02, 10:48
  #67
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Som sagt var, skulle denna rapport visat på det motsats skulle resurser, utredningar tillsättas, PK media skulle uppmärksamma detta med en veckas serie o.s.v.
Exakt!

Ni kommer väl ihåg hur man reagerar när det unika händer:

http://www.bt.se/boras/tjejerna-drar-ned-betygen-i-boras/

Nu är det tjejerna som drar ner resultatet på skolorna med de sämsta betygen i Borås.

Är det en genushistoria? Tar pojkarna så mycket energi från lärarna att flickorna inte ens får någon undervisning?

Pojkarnas fel, givetvis!

Och när flickor inte är bättre än pojkar, vad ska man göra då? Jo:

Jag är också förfärad över siffrorna, säger Erikslundsskolans nytillträdde rektor Ulf Sjöberg. Vi måste jobba väldigt aktivt med en handlingsplan för att höja dem betydligt. Vi måste ta siffrorna på mycket, mycket stort allvar.
Citera
2016-12-02, 10:51
  #68
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsJeff
Och nej det beror inte på att tjejer får högre betyg av kvinnliga "feminazis" som är deras lärare, utan för att de vet om att de behöver högre betyg/utbildning än killarna för att få samma jobb/lön.
Vilket jävla dravel.

Om tjejer vet något idag så är det att de är prinsessor.
Citera
2016-12-02, 11:15
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Exakt!

Ni kommer väl ihåg hur man reagerar när det unika händer:

http://www.bt.se/boras/tjejerna-drar-ned-betygen-i-boras/

Nu är det tjejerna som drar ner resultatet på skolorna med de sämsta betygen i Borås.

Är det en genushistoria? Tar pojkarna så mycket energi från lärarna att flickorna inte ens får någon undervisning?

Pojkarnas fel, givetvis!

Och när flickor inte är bättre än pojkar, vad ska man göra då? Jo:

Jag är också förfärad över siffrorna, säger Erikslundsskolans nytillträdde rektor Ulf Sjöberg. Vi måste jobba väldigt aktivt med en handlingsplan för att höja dem betydligt. Vi måste ta siffrorna på mycket, mycket stort allvar.

Ja jösses, det där har jag missat.
Egentligen borde man gråta åt vansinnet men efter så många år av galna feminister i maktens korridorer så har man blivit så avtrubbat att man bara kan skratta åt det.

Men man måste beundra dessa galna feminister och deras ofattbara förmåga att få allt till vita män/pojkars fel, de hittar alltid en vinkling, det må vara historiskt eller långsökta förklaringar eller som i detta fall genushistoria ??? en fantastisk vinkling som inte går att bestrida.

Det är humor/parodi på hög nivå att läsa om dessa fantastiska kvinnokämpar.
Citera
2016-12-02, 12:44
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Ja jösses, det där har jag missat.
Egentligen borde man gråta åt vansinnet men efter så många år av galna feminister i maktens korridorer så har man blivit så avtrubbat att man bara kan skratta åt det.

Men man måste beundra dessa galna feminister och deras ofattbara förmåga att få allt till vita män/pojkars fel, de hittar alltid en vinkling, det må vara historiskt eller långsökta förklaringar eller som i detta fall genushistoria ??? en fantastisk vinkling som inte går att bestrida.

Det är humor/parodi på hög nivå att läsa om dessa fantastiska kvinnokämpar.

Män får väl studera till lärare och jobba för en skitlön, eller hjälpa sina söner med läxorna, eller engagera sig politiskt för att få en ändring på det.
Citera
2016-12-02, 12:48
  #71
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män får väl studera till lärare och jobba för en skitlön, eller hjälpa sina söner med läxorna, eller engagera sig politiskt för att få en ändring på det.
Varför ska inte män får stöd, hjälp och ekonomiskt bidrag för att kunna torka sig i röven?
Citera
2016-12-02, 12:50
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Varför ska inte män får stöd, hjälp och ekonomiskt bidrag för att kunna torka sig i röven?

Det finns säkert något parti som förespråkar det. Medborgarlön tror jag man kallar det.

Om man tar in en massa invandrare som får jobba för jordnötter och sen betala resten i skatt som går till bidrag till svenskar kan det säkert funka.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-02 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in