2016-12-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
hel fel, flickor har bäst resultat på de absolut flesta standardiserade prov.
Så rent BS.

http://www.skolverket.se/statistik-och-utvardering/nyhetsarkiv/nyheter-2014/flickor-lyckas-battre-an-pojkar-pa-nationella-prov-1.227420

Men synes ikke du at det er forkastelig at de snakker om jämsälldhet, så går det så dårlig med guttene. Til en slik grad at det trolig fører til at mange ikke oppnår essensielle deler av livet?
Citera
2016-12-01, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
hel fel, flickor har bäst resultat på de absolut flesta standardiserade prov.
Så rent BS.

http://www.skolverket.se/statistik-och-utvardering/nyhetsarkiv/nyheter-2014/flickor-lyckas-battre-an-pojkar-pa-nationella-prov-1.227420

Vad har du för fel i skallen egentligen? Ser du själv inte vilken fakta du får presenterad framför dig från denna norrman och OECD. Ändå blånekar du. Och du påstår att du bryr dig om män i Sverige. Vilket skämt! Skämmas är vad du borde göra.
Citera
2016-12-01, 21:39
Medlem
Vilken skola är det TS tänker på? Grund? gymnasie? Eftergymnasie?

När jag gick grundskolan ansågs det töntigt med bra betyg och på gymnasiet ansträngde sig killarna minimalt och satsade på de större proven om de inte redan hade ett jobb som väntade genom kontakter istället.

Vad tycker ts att man ska göra för att ändra på det? Ge spöstraff när man inte går på lektioner och lämnar in uppgifter? Kanske göra som de pratade om i USA, att ge elever betalt för att inte missköta skolan så de sen kan köpa dataspel för pengarna eller vad man nu vill investera i.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-01 kl. 22:18.
Citera
2016-12-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det förvånar mig inte. Med den vänsterförvridna syn som förgiftar delar av befolkningen så tror jag faktiskt det inte bara handlar om att pojkar presterar sämre utan att flickor delvis får bättre betyg på grund av lärarna.

Vi svenskar är glada för att ta på oss silkesvantar så fort det handlar om kvinnor eller minoriteter. En form av omvänd rasism/jämställdhet.

Nej det är vi inte, en kille måste missköta sig grovt innan de får en varning. Så är det inte för tjejer, för dem räcker det med att en annan tjej ska ha missköts sig för att bli bestraffade.

Att inte kunna gå emot chefens vilja verkar till exempel vara helt ofattbart för män, istället undrar de varför tjejer inte tar mer initiativ.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-01 kl. 21:47.
Citera
2016-12-01, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej det är vi inte, en kille måste missköta sig grovt innan de får en varning. Så är det inte för tjejer, för dem räcker det med att en annan tjej ska ha missköts sig för att bli bestraffade.

Att inte kunna gå emot chefens vilja verkar till exempel vara helt ofattbart för män, istället undrar de varför tjejer inte tar mer initiativ.

Snick-snack, killar blir diskriminerade i Sverige i alla möjliga former av sammanhang. Feminismen har spårat ut totalt. pewpew har helt rätt i det han skriver. Du sitter enbart och hittar på.
Citera
2016-12-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Snick-snack, killar blir diskriminerade i Sverige i alla möjliga former av sammanhang. Feminismen har spårat ut totalt. pewpew har helt rätt i det han skriver. Du sitter enbart och hittar på.

Ja det blir dem, de tvingas ju att gå i skolan, sköta skolan, sedan jobba och betala skatt. Utan några horor i kvarteret att spendera lönen på.

Stackars stackars män.

Nä, nu är jag trött på att tycka synd om män, så nu ska jag sätta mig och vänta på att F! knackar på och erbjuder mig ett jobb som vd. De borde vara här vilken minut som helst nu.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-01 kl. 22:47.
Citera
2016-12-01, 23:07
Avslutad
Citat:
Ja det blir dem, de tvingas ju att gå i skolan, sköta skolan, sedan jobba och betala skatt. Utan några horor i kvarteret att spendera lönen på.

Stackars stackars män.

Nä, nu är jag trött på att tycka synd om män, så nu ska jag sätta mig och vänta på att F! knackar på och erbjuder mig ett jobb som vd. De borde vara här vilken minut som helst nu.

Om det är din syn på samtliga män tycker jag att du ska gå till första bästa lärosäte och skriva in dig på en livstidsutbildning. Uppenbarligen har du studerat Gudrun Shymans feministmanifest i allt för stor utsträckning för att kunna ha någon som helst kunskap om den riktiga världen.

Tanken har aldrig slagit dig att män och kvinnor har olika förutsättningar för att lära sig saker. Detta pga. att våra hjärnor är olikt konstruerade. Varför ska då samhället anpassas enbart för att ligga i rätt linje med den kvinnliga hjärnan. Du har inte förstått att män kan lära sig saker på ett annorlunda sätt och då kunskapsinflödet inte är anpassat i enlighet med detta sätt blir det självklart svårare för män.

Det är märkligt att du kan vara trött på något som inte alls existerar i Sverige, dvs. att tycka synd om män. Ja, ja...inom kort så har världsordningen återställts till det normala och eftersom svenska kvinnor inte har brytt sig om att ta med sig män på resan, så vet vi män nu vilka spelregler som gäller - dvs. exkludering av kvinnor är att vänta. Så håll dig du till Gudrun. Du lär behöva ha ett väldigt stadigt tag.
Citera
2016-12-01, 23:09
Medlem
Citat:

Stackars stackars män.

Men hvorfor vil du ikke hjelpe ditt eget folks menn? Uten dem, vil jo ikke Sverige eksisterer lengre!
Citera
2016-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Vilken skola är det TS tänker på? Grund? gymnasie? Eftergymnasie?

När jag gick grundskolan ansågs det töntigt med bra betyg och på gymnasiet ansträngde sig killarna minimalt och satsade på de större proven om de inte redan hade ett jobb som väntade genom kontakter istället.

Vad tycker ts att man ska göra för att ändra på det? Ge spöstraff när man inte går på lektioner och lämnar in uppgifter? Kanske göra som de pratade om i USA, att ge elever betalt för att inte missköta skolan så de sen kan köpa dataspel för pengarna eller vad man nu vill investera i.

Jeg tror at mer disiplin er veien og gå, kanskje midnre teori og mer praksis hadde vert fint også.
Citera
2016-12-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Men synes ikke du at det er forkastelig at de snakker om jämsälldhet, så går det så dårlig med guttene. Til en slik grad at det trolig fører til at mange ikke oppnår essensielle deler av livet?

jag tycker att upp till en viss ålder runt 15-16, så har man vetenskapliga bevis för att flickors hjärnor ligger ca 1 år före i mognad, och flickor tenderar också vara överlägsna språkligt som barn, flickor bör alltså ha bättre resultat än pojkarna om vi bedömer dem lika, och de startar vid samma ålder, annars har vi faktiskt ett betygsystem som är orättvist, dvs bedömer pojkar bättre än flickor.

Så länge vi inte har något som fäller ett avgörande för resten av livet under denna tid, så tycker jag inte detta är något problem egentligen. Pojkarna kommer i fatt runt 16. Liksom inte hela världen att de blir utklassade av tjejerna innan dess, när de ändå kommer ifatt. Låt pojkar vara ifred.

Viktig är att 1) pojkar tränas i läsning, det är pojkars/ mäns sämsta område, och också absolut grundläggande för så mycket av annan undervisning och förmåga till kunskapsinhämtning.
Att vi har normer idag för att läsning är "tjejigt" och inte coolt för killar att pyssla med är alltså rätt allvarligt. Så hota upp läsning för småkillar och börja tidigt. 2) vi har en skola som uppfattas positivt av pojkar.

Så jag hade nog snarast taggat ner hela denna diskussion kring just pojkars dåliga resultat, och ev. om det behövs plöjt ner lite forskningsmedel på att studera vad pojkar kan tänkas behöva för typ av inlärning/ skola för att de ska trivas lite bättre, och sen ev. agerat därefter.
Citera
2016-12-01, 23:14
Medlem
Citat:
Men hvorfor vil du ikke hjelpe ditt eget folks menn? Uten dem, vil jo ikke Sverige eksisterer lengre!

De ser inget värde i min hjälp. På vilket sätt skulle jag hjälpa dem? Tjata på dem att göra sina läxor och bli en tjatkärring?
Citera
2016-12-01, 23:16
Avslutad
Citat:

Mycket relevant fråga. Det är dessa kr-k till kvinnor vi har i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in