Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Det är lite roande att du indirekt försöker framstå som en genuin överklass genom ditt diskreta sätt att uttrycka dig. Men på en punkt fallerar du rejält, du hade aldrig förespråkat kungafamiljen som något primärt framstående om du varit genuin, överklassen är noggrann med självständighet och/eller maktposition.
Jag försöker inte framstå som någonting, det är du som formulerar den slutsatsen och inte heller har jag försökt framhålla eller försköna kungafamiljen. Du frågade om jag hade uppfattningen att kungafamiljen tillhörde överklassen, och jag svarade ja på den frågan. -Det var allt!
F.ö. gör du fel igen. Kungafamiljen är och har alltid varit central i förhållande till den svenska adeln, vilket demonstreras tydligt om du tittar på vem t ex kungabarnen umgås med och har gått i skolan tillsammans med.
Så, återigen gör du samma fel, gång, efter gång, efter gång. Du gör dåliga antaganden, baserade på ingen, eller väldigt bristfällig kunskap. Som sagt, undanber jag mig gärna inblandning i dina svaga analyser.