2016-12-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Någon som minns någon annan som börjat argumentera med/mot
programledaren ? Han rannsakade ju ändå sig själv någorlunda bra
även om varken han eller någon annan är sanningsvittne.

Grundlig research måste det ha varit. Vore intressant att se vad som
kan ha klippts bort av konfrontationen i slutet.

Det var en duktig intervjuare som tacklade ett intervjuobjekt som ville styra programmet. Det blev inte så som Per Helknekt ville styra bilden av honom. Den bild som förmedlades ingick ute i planen!

Jag tycker inte det var något rannsakande från intervjuobjektet. Det som framkom var det opportuna i att fördöma alkoholmissbruk, men inte de skador alkoholen orsakat andra människor än honom själv.

När man förnekar 3 äktenskap, visar det på ett förakt för andra människors känslor, och allt negativt de blivit drabbade av när de inlåtit sig med honom.
Citera
2016-12-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var en duktig intervjuare som tacklade ett intervjuobjekt som ville styra programmet. Det blev inte så som Per Helknekt ville styra bilden av honom. Den bild som förmedlades ingick ute i planen!

Jag tycker inte det var något rannsakande från intervjuobjektet. Det som framkom var det opportuna i att fördöma alkoholmissbruk, men inte de skador alkoholen orsakat andra människor än honom själv.

Jag håller med om att hon inte lät honom ta över. Fast hur mycket kan ha klippts
bort. Tycker ändå att det är lite självrannsakan när man kan prata om onda saker
man gjort. Kan tänka mig intervjuoffer som är betydligt mer ovilliga att ens gå i
närheten av sådant.

Kunde väldigt lite om honom innan, men man undrar ju vad Lena Ph föll för ?

Och hemlösheten, t ex mellan vilka datum, har någon kollat det påståendet ?
Citera
2016-12-01, 14:53
Medlem
Citat:
Jag håller med om att hon inte lät honom ta över. Fast hur mycket kan ha klippts
bort. Tycker ändå att det är lite självrannsakan när man kan prata om onda saker
man gjort. Kan tänka mig intervjuoffer som är betydligt mer ovilliga att ens gå i
närheten av sådant.

Och hemlösheten, t ex mellan vilka datum, har någon kollat det påståendet ?

Det han pratade om som du kallar det "onda" var redan känt. Alla vet att karln inte kan hantera alkohol och skyller allt "ont" som händer i livet på alkoholen. Han uppmuntras ju att berätta om sina problem inför publik och har vanan inne att framföra negativa egenskaper som om de vore positiva. Nu gick det inte som det brukar då det var någon annan som styrde samtalet.

Lena Ph föll för det alla andra faller för, en syndare som kommer med bekännelser och lovar bot och bättring. Men någon Sankt Augustinus är han inte.
Citera
2016-12-01, 19:39
Avslutad
Såg bara slutet och det bekräftade min bild av honom . En synnerligen obehaglig och otrevlig människa. Han gick på offensiven direkt när han fick frågor han inte ville ha, dvs kritiska frågor som inte strök medhårs. Han är en riktig mobbartyp, gömd bakom ett förment mänskligt ansikte. Har tyckt illa om karln sen Big Brother och mina aningar bekräftades att han är likadan än. Fattar inte hur nån kan låta sig luras, det står psykopat och narcissist med stora bokstäver på karln. Det är bara enkelt folk som han lurar.
Citera
2016-12-01, 19:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Jag har personligen rätt svårt för Anna Hedenmo. Det är sällan som hon kan närma sig ett ämne eller en person som hon ska intervjua på ett objektivt sätt. Hon skötte dock den här intervjun rätt bra men Per är väldigt verbal och angelägen om att föra fram en viss bild av sig själv. Anna ifrågasatte en del av den bild han målat upp (gällande hemlösheten) vilket retade upp Per och fick honom att gå till motattack.
Här skymtade man även mannen bakom den tillrättalagda bilden... den mer krävande och jobbige Per. Det blir även väldigt ironiskt när Per i intervjun säger att "det finns inget ont i mig" när han under sin tid i Big Brother många gånger var rätt elak och ägnade sig åt något som faktiskt kan kallas mobbning av en annan deltagare.
Även här borde Per vara mer ärlig mot sig själv.

Citat:
Citat:
Lena Ph föll för det alla andra faller för, en syndare som kommer med bekännelser och lovar bot och bättring. Men någon Sankt Augustinus är han inte.
Kan också handla om att Per är intressant som person; känslig men samtidigt manlig, framgångsrik men problematisk osv. En utmaning helt enkelt. Han har dessutom lätt för att prata och uttrycka sina känslor. Dessutom verkar han ju närmast dyrka personen som han blir kär i, en intensitet som kanske många faller för. Har inte träffat honom i verkligheten men kan även tänka mig att han är karismatisk vilket också är attraktivt.
Citera
2016-12-01, 20:22
Medlem
Lostworlds avatar
Kan inte se att det har skrivits om det i tråden innan men apropå Pers kvinnor så hade han 2015 en kort sommarromans med en modefotograf vid namn Anna Lundell. Det hela höll bara i två månader.
Då sa han "Anna är fantastisk och jag är mycket mycket happy. Vore larvigt och ojuste att förneka."
http://stoppapressarna.se/svenskt/har-visar-holknekt-upp-nya-karleken

Sen tog det hela hastigt slut och kommentaren från Per var
"Jag vill inte prata om det. Jag vill inte prata om mitt privatliv."
http://www.hant.se/slut-mellan-per-holknekt-och-anna-lundell-efter-bara-tva-manader-jag-vill-inte-prata-om-det/

Vill inte prata om sitt privatliv? Snarare bara när det passar honom...

Man ser ju att det handlar om ett mönster, hur han blint går in i förälskelsen. Kvinnan tycks bli ett substitut för spriten så det verkar inte helt långsökt att han även är kärleks/sexmissbrukare.
Citera
2016-12-01, 20:55
Medlem
Vedklyvens avatar
Alkoholister är otroligt skickliga på att manipulera sin omgivning. De flesta som tittade på programmet kände nog sympati och medkänsla för Holknekt. Att han egocentriskt utnyttjat och förstört livet för åtskilliga i sin omgivning hamnade liksom i skym undan.

Visst, alkoholism är ju en sjukdom sägs det. Det är väl egoism också.
Citera
2016-12-01, 21:14
Medlem
Han vältrar sig i självömkan och hans ältande om alla svårigheter han har gått igenom får mig att tänka på Monty Pythons sketch om vem som hade värst barndom. Han blir parodisk och han får det att låta som om det bara han som vet vad det innebär att lida. Han har liksom ensamrätt på lidande.

Han borde göra upp med sitt förflutna en gång för alla och gå vidare med sitt liv. Han skulle må bra av att göra det.
Citera
2016-12-01, 21:16
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Holknekt hade en version av sina livskapitel, han tillät inte andra versioner. Det var inte okay för Hedenmo att ha en annan version eller nyansera. Det var ett varumärkesberättande som skulle ut.

Citat:
Intressant fråga. Finns det nåt bortklippt? Det var på gränsen till dålig stämning ett tag. Gick Hedenmo över gränsen nån gång kanske, nån del som valdes bort?

Edit:
Det finns en speciell sekvens i teveprogrammet, först fnissar Holknekt två gånger åt Skäringer-karaktärens uttryck "Odd Mollyfittor", sedan blir han jättearg. Förstår någon vändningen? Visst kan man ändra reaktion om man får fundera några sekunder, men detta rörde väl en händelse Holknekt känt till i flera år?
Senast redigerad av Schlesien 2016-12-01 kl. 22:07.
Citera
2016-12-02, 00:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
När man förnekar 3 äktenskap, visar det på ett förakt för andra människors känslor, och allt negativt de blivit drabbade av när de inlåtit sig med honom.
Instämmer. Dessutom ljuger han för sig själv och försöker försköna sin verklighet då han inte kan stå för att han har tre misslyckade äktenskap bakom sig. Misslyckanden som han med all sannolikhet till största delen själv får ta på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Såg bara slutet och det bekräftade min bild av honom . En synnerligen obehaglig och otrevlig människa. Han gick på offensiven direkt när han fick frågor han inte ville ha, dvs kritiska frågor som inte strök medhårs. Han är en riktig mobbartyp, gömd bakom ett förment mänskligt ansikte. Har tyckt illa om karln sen Big Brother och mina aningar bekräftades att han är likadan än. Fattar inte hur nån kan låta sig luras, det står psykopat och narcissist med stora bokstäver på karln. Det är bara enkelt folk som han lurar.
Många verkar ha glömt av hans agerande i Big Brother. Somliga av oss har dock inte glömt och som vi kunde se i intervjun, när han blev trängd, så kom "elake Per" tillbaka. Han finns där, under ytan.
Jag vet inte om han är psykopat men han har definitivt narcissistiska drag, även om han på ett motsägelsefullt sätt ägnar sig åt en slags spelad ödmjukhet. Det hela är väldigt paradoxalt att bevittna.

Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Han vältrar sig i självömkan och hans ältande om alla svårigheter han har gått igenom får mig att tänka på Monty Pythons sketch om vem som hade värst barndom. Han blir parodisk och han får det att låta som om det bara han som vet vad det innebär att lida. Han har liksom ensamrätt på lidande.

Han borde göra upp med sitt förflutna en gång för alla och gå vidare med sitt liv. Han skulle må bra av att göra det.
Problemet som jag ser det är att han ljuger för sig själv. Den där "lyckobubblan" som han alltid vill rasera är han i full gång med att bygga upp igen tycks det... Mönstret kommer att upprepa sig så länge som han inte är fullt ärlig mot sig själv.
Citera
2016-12-02, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.Lugo
Du får gärna tycka annorlunda än mig. Men jag har rätt.

Underhållningen, dvs Pers story, var ju inte speciellt skönmålande. Snarare tvärtom.

Men fortsätt du gärna och gnäll på flashback om företeelser och personer du inte förstår dig på. Om den typen av underhållning får dig att må bättre.

Tack, det sammanfattar din personlighet.

Helt korrekt så kommer jag fortsätta att anonymt kommentera kändiskåta personer som valt att vara officiella och har något negativt eller mörkt över sig.

.
Citera
2016-12-02, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Många verkar ha glömt av hans agerande i Big Brother. Somliga av oss har dock inte glömt och som vi kunde se i intervjun, när han blev trängd, så kom "elake Per" tillbaka. Han finns där, under ytan.

Jag vet inte om han är psykopat men han har definitivt narcissistiska drag, även om han på ett motsägelsefullt sätt ägnar sig åt en slags spelad ödmjukhet. Det hela är väldigt paradoxalt att bevittna.
Jag tycker han kan kryssas av på många av punkterna nedan:

För att vara psykopat eller sociopat bör en person ha tre eller fler av följande egenskaper som sägs beskriva en ”antisocial personlighetsstörning” (källa DSM):

1. Bryter eller tänjer ofta på lagen

2. Ljuger och bedrar andra konstant

3. Är impulsiv och planerar sällan eller aldrig i förväg

4. Bryr sig mycket lite om andras säkerhet eller välmående

5. Tenderar att ofta vara aggressiv, konfliktsökande och kan använda fysiskt våld

6. Oansvarig, tar till exempel inte ansvar för ekonomi eller allmän ordning och reda

7. Känner inte ånger eller skuld

Både sociopater och psykopater faller in på den här skalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in