2016-11-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.Lugo
Vad har du för koll på vad de flesta människor tänker och tycker?

Jag har inte sagt att jag tycker det är inspirerande och inte heller att jag är röd eller PK.

Jag tycker att det handlar om underhållning.

Många människor vågor inte vara öppna med sina fel och brister. När då kända människor är det, oavsett om det handlar om alkoholism, mobbning, ADHD, dyslexi etc så är det kittlande. Intressant. Inspirerande.

Jag skulle inte heller bli förvånad om Per återfaller. Det är ju det naturliga för en alkoholist. Jag skulle inte heller bli förvånad om han reser sig igen. Och då har han en ny inspirationsberättelse

Men fortsätt du att knyt din näve i din ficka. Gå till ditt 9-5. Håll dig innanför ramarna. Se till att du aldrig faller för sånna som dig reser sig aldrig. Skriv av dig då och då på Flashback så det känns lite bättre. Så du känner dig lite rebellisk utan att du uppnår ett skit. Stackars lilla dig som inte också får gråta ut i TV.

För övrigt tror jag Per har bidragit till samhället och betalat bra mycket mer skatt än vad du någonsin kommer att göra under din livstid.

Oj då, mina kommentarer var visst ett känsligt ämne för dig.

Vi skiljer oss diametralt om vad som är bra underhållning i media. En gråtande alkolist som kommer falla tillbaka igen roar uppenbarligen dig och SVT som lyssnar på muppen.

Jag har inget att säga om hans framgångar som affärsman och skattebetalare mer än där har han varit framgångsrik. Självklart har han varit mer framgångsrik än mig i det avseendet. Känns det skönt att få säga det?

Min poäng är att jag inte gillar det politiskt korrekta i att lyssna på Per och låta han gråta ut i tv. Svt kunde lägga sin energi på sådant som är riktigt illa i samhället istället. Det som du kallar underhållning kallar jag för WT.
Citera
2016-11-28, 11:30
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Oj då, mina kommentarer var visst ett känsligt ämne för dig.

Vi skiljer oss diametralt om vad som är bra underhållning i media. En gråtande alkolist som kommer falla tillbaka igen roar uppenbarligen dig och SVT som lyssnar på muppen.

Jag har inget att säga om hans framgångar som affärsman och skattebetalare mer än där har han varit framgångsrik. Självklart har han varit mer framgångsrik än mig i det avseendet. Känns det skönt att få säga det?

Min poäng är att jag inte gillar det politiskt korrekta i att lyssna på Per och låta han gråta ut i tv. Svt kunde lägga sin energi på sådant som är riktigt illa i samhället istället. Det som du kallar underhållning kallar jag för WT.

Jag har inte sagt att jag tycker det är bra underhållning. Bara underhållning.

Min poäng är att det inte har något med pk att göra att han får gråta ut. Det är för att det är intressant, kittlande, fascinerande med människor som inte är som alla andra. Det skapar bland annat debatt. Den debatt vi har nu är ett exempel.

Så du är en del av varför detta sänds.

Jag tror att det förakt du känner kommer ifrån att du i grund och botten inte gillar dig själv.

Kanske är du wt?

Kanske är det därför du inte tycker om dig själv?

Skulle ingen bry sig så skulle det inte sändas. Det skulle inte finnas något underhållningsvärde.

Men det kanske är en för enkel förklaring för dig?
Citera
2016-11-28, 12:26
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att jag tycker det är bra underhållning. Bara underhållning.

Min poäng är att det inte har något med pk att göra att han får gråta ut. Det är för att det är intressant, kittlande, fascinerande med människor som inte är som alla andra. Det skapar bland annat debatt. Den debatt vi har nu är ett exempel.

Så du är en del av varför detta sänds.

Jag tror att det förakt du känner kommer ifrån att du i grund och botten inte gillar dig själv.

Kanske är du wt?

Kanske är det därför du inte tycker om dig själv?

Skulle ingen bry sig så skulle det inte sändas. Det skulle inte finnas något underhållningsvärde.

Men det kanske är en för enkel förklaring för dig?

Jag trivs med mig själv, kanske rent av gillar det jag ser i spegeln, men vi kommer inte vidare i detta caset.

Din syn på att allt som den statliga televisionen sänder beror på att alla vill se det och har underhållningsvärde delar jag inte. Lev du i den tron. Det finns en röd/grön politisk agenda som är starkare, my two cents..

.
Citera
2016-11-28, 14:22
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:
Jag trivs med mig själv, kanske rent av gillar det jag ser i spegeln, men vi kommer inte vidare i detta caset.

Din syn på att allt som den statliga televisionen sänder beror på att alla vill se det och har underhållningsvärde delar jag inte. Lev du i den tron. Det finns en röd/grön politisk agenda som är starkare, my two cents..

.

Jag tror inte allt bara styrs av underhållningsvärde i den statliga televisionen. När har jag sagt det?

Men just detta case gör det. Kändisar gråter ut i alla kanaler och i alla medier. Inte bara svt. Och det är underhållningsvärdet, intresset som är det drivande.

Lev du i tron att du gillar dig själv. När du vaknar till. (Eller nyktrar till kanske?) Kommer du förstå att du inte gör det.

Det gör ingen som har ett sådant behov av att häva ur sig skit på andra som du har.
Citera
2016-11-28, 15:31
Medlem
Citat:
Jag tror inte allt bara styrs av underhållningsvärde i den statliga televisionen. När har jag sagt det?

Men just detta case gör det. Kändisar gråter ut i alla kanaler och i alla medier. Inte bara svt. Och det är underhållningsvärdet, intresset som är det drivande.

Lev du i tron att du gillar dig själv. När du vaknar till. (Eller nyktrar till kanske?) Kommer du förstå att du inte gör det.

Det gör ingen som har ett sådant behov av att häva ur sig skit på andra som du har.

"Skulle ingen bry sig så skulle det inte sändas. Det skulle inte finnas något underhållningsvärde.

Men det kanske är en för enkel förklaring för dig? "

Jag svarade på din fråga. Vi har olika uppfattningar om vad som är underhållning. Jag håller inte med dig och kan inte påstå att jag känner för Per.

Jag inser att Pers öde är något som berör dig och du blir upprörd när man tycker annorlunda.

Kommer följa Per's framtid här på FB. Den är inte lika skönmålande som den underhållningen du uppskattar.
Citera
2016-11-28, 15:49
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:
"Skulle ingen bry sig så skulle det inte sändas. Det skulle inte finnas något underhållningsvärde.

Men det kanske är en för enkel förklaring för dig? "

Jag svarade på din fråga. Vi har olika uppfattningar om vad som är underhållning. Jag håller inte med dig och kan inte påstå att jag känner för Per.

Jag inser att Pers öde är något som berör dig och du blir upprörd när man tycker annorlunda.

Kommer följa Per's framtid här på FB. Den är inte lika skönmålande som den underhållningen du uppskattar.

Du får gärna tycka annorlunda än mig. Men jag har rätt.

Underhållningen, dvs Pers story, var ju inte speciellt skönmålande. Snarare tvärtom.

Men fortsätt du gärna och gnäll på flashback om företeelser och personer du inte förstår dig på. Om den typen av underhållning får dig att må bättre.
Citera
2016-11-28, 16:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Det verkar som Anna Hedenmo antydde att det bara var påhitt. Proffsmytoman ?
Som jag förstod så ägde han en villa medan han var "bostadslös", det var väl det som antydes i programmet!? Någon som förstod?
Hans framställningar är väldigt dramatiserade, nånstans övergår sådant i lögn.

Men vissa delar av det budskap han har är sympatiska:
- Mycket lidande går att undvika om man har förmågan att be om hjälp.
- Tesen att alkoholister kan lära sig att dricka lite grann är oerhört riskfylld.

Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Han lutade sig fram mot intervjuaren likt en hök hela tiden, gav ett oroligt intryck. Nog är jantelagen tröttsam, men visst fan skryter han och framställer varje sak han gjort som den största saken i världen.
Han är emotionellt intensiv, han ockuperar den han talar med. Bara en professionell intervjuare i balans kan stå emot sådant.

Citat:
Å ena sidan skryter han om gamla vänner som stått vid hans sida, men samtidigt har han sårat sin egen bror så denne ej vill ha kontakt med honom.
Finns dessa vänner på riktigt undrar jag. Sorgligt om han ljuger om detta.

Citat:
Sen blir jag inte klok på hans kvinnoaffärer. Damerna känns mer som troféer som ska visas upp på premiärer än några han verkligen är kär i. Möjligen är han smygbög.
Det har med bekräftelsebehov att göra, inte sexualitet.
Citera
2016-11-28, 17:52
Medlem
mr.demons avatar
Var det bara jag eller har Per gigantiska öron?
Citera
2016-11-28, 19:52
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var det bara jag eller har Per gigantiska öron?

Nej öronen är normalstora, däremot har han ett väldigt litet huvud.
Citera
2016-11-28, 20:05
Medlem
Schlesien:

"Han är emotionellt intensiv, han ockuperar den han talar med. Bara en professionell intervjuare i balans kan stå emot sådant."
-----------------------------------------------------------------

Jag tyckte absolut inte att den vanligtvis så vassa Anna Hedenmo klarade att stå emot. Hon verkade genuint påverkad av Holknekts manipulerande utläggningar och satt där och tyckte synd om/om honom. Vart tog de kritiska frågorna vägen, vart tog det fräna tonfallet vägen? Näää, Hedenmo, det här var klart under din lägstanivå.
Citera
2016-11-28, 20:40
Bannlyst
Han gick in i Big brother huset efter att ha varit nykter i några få månader. Det måste han ha cred för och sedemera bilda klädkedjan Odd Molly. Det tyder på ett enormt entreprenörskap!
Citera
2016-11-28, 21:29
Medlem
_Dante_s avatar
Det känns som att det vilar en enorm sorg över karln.
Han lät tillverka en mugg i rent guld. Undrar om det var ett märkligt sätt att rättfärdiga sitt drickande genom att dricka alkoholen i en guldbägare?
"Typ att dropparna skulle bli heliga och nyttiga på det sättet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in