Citat:
Nu tror jag du börjar bli desperat i dina påståenden. Men jag står för mina inlägg och anser att dom är välformulerade om vad det rör sig om. Information som inledningsvis kommer några dagar efter mordet ger alltid lite felmarginal, men det tar inte bort något gällande själva mordet på Lotta utan det är något du inbillar dig. Du tror att om man ser att Lotta var kär så är det mer hennes fel att hon dödades. Och om man ser att hon ljög för anhöriga så är hon en lögnerska som borde insett att hon skulle dödas. Du tror att om man ser på Lotta som en sjukskriven medelålders kvinna som längtar efter barn och som bor i andra hand och som solar, så är hon mindre värd och därmed förlorar rätten till att vara ett mordoffer och rätten till skydd. Att hennes anhöriga pratar i media om den info dom har ser du som att dom ljuger osv. Du har en skev och skruvad verklighetsbild som jag inte delar.
Det finns inget i denna historia som förändrar min åsikt och det gäller oavsett vad Lotta har sagt eller gjort. Lotta är död och dödades av en man som var dubbelt så stor och hon hade inte ens chansen att försvara sig. Då tänker den som är mest imbecill att hon borde inte varit ihop med honom för hon borde veta osv. Det är inga nyheter och Lotta är inte unik gällande förhållningssättet att inte inse att hon skulle slås ihjäl. När en man inte har kontrollen och makten slår dom till sig detta och ser till att offret ljuger och isolerar offret. Att slå ihjäl en kvinna som är hälften så stor som Martin själv är liksom för den normalt tänkande människan horribelt och det är dömt och klart. Han kommer inte ut före han är gråhårig och old. Lex Lotta talar och regeringen lyssnar. Tyvärr måste jag direkt påstå att dina åsikter inte lär få gehör gällande att brottsoffret ska skylla sig själv.
Det finns inget gehör för den aspekten då en människas liv är borta pga att man slarvar och missköter sin tjänst. Det finns inte minsta gehör för att mordet ska skyllas på offret. Godnatt!
Det finns inget i denna historia som förändrar min åsikt och det gäller oavsett vad Lotta har sagt eller gjort. Lotta är död och dödades av en man som var dubbelt så stor och hon hade inte ens chansen att försvara sig. Då tänker den som är mest imbecill att hon borde inte varit ihop med honom för hon borde veta osv. Det är inga nyheter och Lotta är inte unik gällande förhållningssättet att inte inse att hon skulle slås ihjäl. När en man inte har kontrollen och makten slår dom till sig detta och ser till att offret ljuger och isolerar offret. Att slå ihjäl en kvinna som är hälften så stor som Martin själv är liksom för den normalt tänkande människan horribelt och det är dömt och klart. Han kommer inte ut före han är gråhårig och old. Lex Lotta talar och regeringen lyssnar. Tyvärr måste jag direkt påstå att dina åsikter inte lär få gehör gällande att brottsoffret ska skylla sig själv.
Det finns inget gehör för den aspekten då en människas liv är borta pga att man slarvar och missköter sin tjänst. Det finns inte minsta gehör för att mordet ska skyllas på offret. Godnatt!
Lotta är inte unik. Hon delar sitt öde med ca 16 andra kvinnor per år.
Så särskilt stor är inte denna grupp som det görs så himla mycket väsen av. Jag undrar lite “varför”. Varför är den här gruppen viktigare än t.ex. de som dödas I trafiken per år?
I trafiken försöker man reducera antalet dödsolyckor genom att göra vägarna säkrare att köra på, bilarna säkrare att köra med, utbildning av chaufförer, utbildning av fotgängare, cyklister, mopedister, man straffar de som bryter mot reglerna etc.
Men I din värld när det gäller dödligt våld mot kvinnor ska man enbart fokusera på gärningsmannen och hans beteende.
Jag tror inte man når nollvisionen på det sättet.