2016-12-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ser man det från den ytliga sidan så är det hela rätt märkligt, ja.
Kanske har de ett connection som vi helt missar, som inte går igenom rutan?
Finns ju män som av olika anledningar har nåt slags "moderskomplex". Kanske är det fallet med Charlie? Han berättade ju hur hans pappa lämnade familjen tidigt och hur mamman fick ta allt ansvar. Detta har säkert satt spår hos honom på flera sätt rent psykiskt och fått honom att se upp till sin mamma och beundra/attraheras av ensamstående mammor... Om jag får lov att leka hobbypsykolog.

Din analys av Charlie känns rätt träffande!! Kanske han omedvetet har ett behov av att komma och 'rädda' alla ensamstående mödrar iom att hans egen mamma blivit lämnad ensam? Han försöker hitta en ny splittrad familj att ta hand om...
Citera
2016-12-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Ingen mer än jag som reagerade på det Erik sa till kameran efter daten med Linnea? Typ;

"Ja det gick ju väldigt bra på den där daten (syftandes på hånglet) så jag hoppas det går lika bra på daten med My sen."

Jo, jag reagerade och tyckte det var en verkligt konstig och barnslig kommentar. Ungefär som att enda han söker är att hångla upp nån??? Respektlöst mot Linnea om det är henne han vill ha. Att se sånt efterhand kan ju inte vara kul för nån..?
Citera
2016-12-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Din analys av Charlie känns rätt träffande!! Kanske han omedvetet har ett behov av att komma och 'rädda' alla ensamstående mödrar iom att hans egen mamma blivit lämnad ensam? Han försöker hitta en ny splittrad familj att ta hand om...

Kanske är så med Charlie, men vill han då ha en splittrad familj att ta hand om får han ju även stanna med Jennifer och inte dra när kameran slocknat eller det inte är "roligt" längre.
Citera
2016-12-01, 12:36
Medlem
Citat:
Jo, jag reagerade och tyckte det var en verkligt konstig och barnslig kommentar. Ungefär som att enda han söker är att hångla upp nån??? Respektlöst mot Linnea om det är henne han vill ha. Att se sånt efterhand kan ju inte vara kul för nån..?

Verkligen respektlöst mot Linnea som är väldigt kär i honom och som jag har fattat det är det henne han kommer välja. Tycker han borde skickat hem My tillsammans med Lina och sen fått vara ensam med Linnea likt som Per är nu med Carola.
Citera
2016-12-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker att det där som hände med Erik är ganska ointressant i sammanhanget. Är ju bättre att hon sa som det var och hur hon kände än att hon skulle ha fortsatt när hon visste att det inte skulle bli något mer. Då tycker jag att Per var betydligt mer feg som istället för att vara ärlig undvek Annelie och Annette och trodde att situationen skulle lösa sig av sig självt. Det var riktigt dåligt.

Ja Per sjönk i mina ögon. Han är så feg så feg . En vuxen man håller på på det viset...
Citera
2016-12-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kanske är så med Charlie, men vill han då ha en splittrad familj att ta hand om får han ju även stanna med Jennifer och inte dra när kameran slocknat eller det inte är "roligt" längre.

Kan hända han drar sen när det inte funkar. Söker upp nån annan ensamstående mamma... Litar inte på honom jag heller. Hade hoppats på David som är en äkta människa.
Citera
2016-12-01, 13:03
Medlem
Citat:
Ja Per sjönk i mina ögon. Han är så feg så feg . En vuxen man håller på på det viset...

Det handlar nog mer om att kamerateamet inte ville att ha skulle skicka hem resten av fruntimren. Han sa ju ganska så tidigt att han bara var intresserad av 1 person. Sedan tror jag mer att han bara ville vara artig och deltagarna är ju bara ca 1 vecka på gården så knappast en lång tid att vänta på att få åka hem.
Citera
2016-12-01, 14:28
Medlem
Headshrinkers avatar
Fan vad jag skrattade när Anders dissade Bertil om att han bara åkte runt på sin "skateboard"
Även roligt med Bertil som blev jätte arg och körde iväg i sin Mercedes i ilfart efter Sigrid annonserat att hon inte var intresserad för fem öre.
Citera
2016-12-01, 16:25
Medlem
Citat:

Tycker ändå att både Annette och Annelie tog det väldigt bra. Per har betett sig väldigt konstigt under hela BSF. Får väl se i nästa vecka hur det blir när han och Carola är ensamma på gården.
Citera
2016-12-01, 16:28
Medlem
Citat:
Hur det skulle bli ifall de nu blir ihop och lever ihop vet man ju inte. Men i den åldern blir det väl lätt att man är osäker och svartsjuk. Kanske skulle hennes svartsjuka släppa ifall My försvinner och hon får vara ensam med Erik, att dem då utan kameror och TV får utvecklas tillsammans kanske i sin egen takt....man vet ju aldrig. Tycker du man ser att han vill ha Linnea mer än My??

Jag tror det handlar mer om personlighet än om ålder. Jag tror att Erik väljer Linnea men att det kommer ta slut ganska fort. My är nog inte så intresserad av Erik, känns som hon behöver någon som är mer mogen och seriös. Jag tänker att det skulle bli jobbigt för Erik att vara tillsammans med Linnea pga. hennes svartsjuka. Det kommer ju inte funka om han inte får umgås med andra tjejer utan att börjar gråta. Så nej, jag tror inte på det där.
Citera
2016-12-01, 16:31
Medlem
Citat:
Verkligen respektlöst mot Linnea som är väldigt kär i honom och som jag har fattat det är det henne han kommer välja. Tycker han borde skickat hem My tillsammans med Lina och sen fått vara ensam med Linnea likt som Per är nu med Carola.

Det är ju inte klart än att han kommer välja Linnea, så varför ska han då skicka hem My? Dessutom blir det inte så spännande om man redan vet i förväg hur det kommer gå. Nu blir det ju inget slutval hos varken Per eller Sigrid, var ju också Lina som lämnade frivilligt och inte My.
Citera
2016-12-01, 16:39
Medlem
Citat:
Kan hända han drar sen när det inte funkar. Söker upp nån annan ensamstående mamma... Litar inte på honom jag heller. Hade hoppats på David som är en äkta människa.

Det lär nog inte dröja länge innan Charlie dyker i upp i någon ny dokusåpa. Det känns inte äkta när han säger att Jennifer har allt han söker och att han hör hemma på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in