2016-12-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Kulisserna? De hade ju flera timmars bilfärd tillsammans om de hade sälle till Värmland!

Förlåten hur omoget reagerade inte Bertil???
Sladda iväg med mercan sådär. Woho!

Lite segt att hon skulle sitta och berätta det där med en annan kille osv 😒

Bertil är nog det största psykfallet i årets säsong. Brandon var bara osäker. Bertil var beräknande och obehaglig.
Citera
2016-12-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vad är Sigrid Bergåkras psykiska tillstånd?

Hon känner att det inte fungerar utan åtrå. Tycker hon växt nåt otroligt med sin ärlighet och raka sätt.
Citera
2016-12-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tycker det blev lite fel när Jennifer skulle ha val och alla var samlade och så var Brandon sådär ledsen. Kändes så stelt men det var ju väntat också. Det verkar ju som att Jennifer bara har ögon för Charlie men det är inte äkta. Hon borde själv inse att han bara vill få synas i tv. Hoppas att hon ser att David passar henne bättre. Med Charlie kan det bli en tillfällig romans men med David kan hon bygga ett långvarigt förhållande.

Trodde först inte att Sigrid skulle skicka hem allihop men tycker det var rätt beslut. Anders ständiga kommentarer om Bertil var lite för mycket, blev mer som en pappa. Samtidigt så var ju Bertil väldigt omogen och barnslig.

Ja en annorlunda situation vid ett val var det ju. Där gjorde ju Lina en insats och tog hand om Brandon när han var ledsen. Tror inte Jennifer kommer se dessa uppenbara saker utan har redan beslutat sig för Charlie som väcker nåt inom henne och till och med lyckats få henne att inte vara rädd för kärleken. Tror inte David kommer komma så mkt längre där......
Citera
2016-12-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Men vad är det för tafatta pojkar som inte klarar göra vid Sigrid egentligen?
Hade en annan fått vara med så hade det blivit knull på köksbordet osv precis som hon sukta efter.

Haha, ja eller hur. En flashback-tuffing minsann!
Citera
2016-12-01, 10:51
Medlem
Citat:
Håller verkligen med om att BSF har blivit mer som en dokusåpa. Det är mest hobbybönder och sökande som bara vill synas i tv. Det känns inte äkta längre, man får knappt se något av "böndernas" vardag och hur det är att bo på en gård, är bara en massa drama och intriger och det är som vilket annat dejtingprogram som helst. Så antingen återgår de till det gamla konceptet eller så är det lika bra att lägga ner programmet. Nu är inte det ens några roliga karaktärer utan allt känns bara segt och trist.

"Fortsätter det såhär är du utan jobb snart för de sköter ju utröstningen själva" var en av kommentarerna och det kan man ju verkligen säga. Är ju flera stycken bara den här säsongen som valt att lämna frivilligt. Tycker att hela programmet går åt fel håll och jag som har följt BSF sedan starten har nu börjat tröttna och jag hoppas nästan att det inte blir någon fler säsong.

Ja man behöver verkligen gå tillbaka till de ursprungliga säsongerna, se hur det var då och göra likadant nu. Så jag hoppas det återgår till det nästa år, för trots årets värdelösa säsong så hoppas jag på flera säsonger av BSF.
Citera
2016-12-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Charlie ger ett trevligt intryck MEN det är verkligen stor varningsflagg att han tycks ha så stort bekräftelsebehov att han vill valsa runt i varje tv-produktion. Jennifer släppte ämnet lite väl snabbt i förra avsnittet.

Han har ju varit med i Ensam mamma söker och Jennifer är ju också ensam mamma.
Så, har han en böjelse för just ensamstående mammor eller är det rampljuset som lockar?

Det är ju det där med att hans pappa drog när han var liten. Både bekräftelsebehovet och dragningen till mammor med småbarn kan säkert härledas från det traumat.
Citera
2016-12-01, 10:54
Medlem
Citat:
Varför söker man till BSF om man nu är så svartsjuk? Hela konceptet går ju ut på att flera tjejer ska dejta samma kille, hur kan då Linnea tro att det är bara är hon som ska få all uppmärksamhet? Hon säger att hon inte vill dela Erik med någon annan eftersom hon har starka känslor för honom men om de andra också känner så? Löjligt att hon ska börja gråta så fort det inte passar. Nej, hon verkar besatt av Erik och det är inte det minsta gulligt. De verkar dessutom inte ha ett dugg gemensamt.

Fast han verkar ju besvara Linneas känslor och Lina som åkte hem tyckte ju även att Erik och Linnea passade bäst för varandra, han skulle ha kul med My men funka bäst med Linnea enligt henne.
Citera
2016-12-01, 11:01
Medlem
Citat:
Varför var Sigrid tvungen att berätta om den nya killen hon har på gång? Räckte det inte med att bara säga som det var? Hon sa själv att det kändes jobbigast att berätta för Rickard men han var också den som tog det hela väldigt bra. Han reagerade ju inte på något speciellt sätt. Anders visade ju ganska tydligt att han tyckte det var jobbigt och Bertil lät rätt bitter där i slutet när han "hoppades" att det skulle gå bättre för Sigrid med hennes nya kärlek. Är egentligen inte förvånad över det som hände, känns som Sigrid är en person som är väldigt rak och ärlig och som följer sitt hjärta och göra det som känns rätt för henne. Hon var nog ganska säker på att det inte skulle utvecklas några mer känslor och då är det ju bättre att göra något åt situationen och inte bara låta tiden gå.

Det var ju bara att strö salt i såren på killarna att dra upp det tycker jag och om hon nu skulle vara ärlig med saker så kunde hon ju lika gärna berätta om sina äventyr med Erik på slottet också. Kul för de tre killarna att se det sen på TV, detta var ju enbart slöseri med deras tid och jag tycker än mer att Sigrid är ett kräk. Hon kunde sagt det snyggare och man såg ju att Linda inte gillade beslutet hon tagit, tror Linda ångrar att hon tog med Sigrid i programmet och har lärt sig en del inför kommande säsonger. Men visst, Sigrid får väl ha det så bra med sin nya karl....är väl ingen slump att han är miljonär......hon går ju inte efter de inre om man säger så.
Citera
2016-12-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Fast han verkar ju besvara Linneas känslor och Lina som åkte hem tyckte ju även att Erik och Linnea passade bäst för varandra, han skulle ha kul med My men funka bäst med Linnea enligt henne.

Jag håller inte med om det med svartsjuka, att det skulle vara något bra och ett bevis på att man verkligen har starka känslor för någon. För mig är svartsjuka mer ett tecken på osäkerhet och överdrivet bekräftelsebehov. Om Erik och Linnea blir tillsammans, får han då umgås med andra tjejer eller ska han bara hålla sig till henne? Jag tycker att man ska kunna lita på varandra och även kunna umgås med andra utan att den man lever med blir svartsjuk och brister ut i gråt så fort det inte passar. Jag upplever att både Linnea och Erik är alldeles för omogna och inte har hittat sig själva. Det Lina syftade på var väl mer att hon vet att Linnea är kär i Erik och det verkar vara besvarat.
Citera
2016-12-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det var ju bara att strö salt i såren på killarna att dra upp det tycker jag och om hon nu skulle vara ärlig med saker så kunde hon ju lika gärna berätta om sina äventyr med Erik på slottet också. Kul för de tre killarna att se det sen på TV, detta var ju enbart slöseri med deras tid och jag tycker än mer att Sigrid är ett kräk. Hon kunde sagt det snyggare och man såg ju att Linda inte gillade beslutet hon tagit, tror Linda ångrar att hon tog med Sigrid i programmet och har lärt sig en del inför kommande säsonger. Men visst, Sigrid får väl ha det så bra med sin nya karl....är väl ingen slump att han är miljonär......hon går ju inte efter de inre om man säger så.

Jag tycker att det där som hände med Erik är ganska ointressant i sammanhanget. Är ju bättre att hon sa som det var och hur hon kände än att hon skulle ha fortsatt när hon visste att det inte skulle bli något mer. Då tycker jag att Per var betydligt mer feg som istället för att vara ärlig undvek Annelie och Annette och trodde att situationen skulle lösa sig av sig självt. Det var riktigt dåligt.
Citera
2016-12-01, 11:21
Medlem
Citat:
Jag håller inte med om det med svartsjuka, att det skulle vara något bra och ett bevis på att man verkligen har starka känslor för någon. För mig är svartsjuka mer ett tecken på osäkerhet och överdrivet bekräftelsebehov. Om Erik och Linnea blir tillsammans, får han då umgås med andra tjejer eller ska han bara hålla sig till henne? Jag tycker att man ska kunna lita på varandra och även kunna umgås med andra utan att den man lever med blir svartsjuk och brister ut i gråt så fort det inte passar. Jag upplever att både Linnea och Erik är alldeles för omogna och inte har hittat sig själva. Det Lina syftade på var väl mer att hon vet att Linnea är kär i Erik och det verkar vara besvarat.

Hur det skulle bli ifall de nu blir ihop och lever ihop vet man ju inte. Men i den åldern blir det väl lätt att man är osäker och svartsjuk. Kanske skulle hennes svartsjuka släppa ifall My försvinner och hon får vara ensam med Erik, att dem då utan kameror och TV får utvecklas tillsammans kanske i sin egen takt....man vet ju aldrig. Tycker du man ser att han vill ha Linnea mer än My??
Citera
2016-12-01, 11:24
Medlem
Citat:
Jag tycker att det där som hände med Erik är ganska ointressant i sammanhanget. Är ju bättre att hon sa som det var och hur hon kände än att hon skulle ha fortsatt när hon visste att det inte skulle bli något mer. Då tycker jag att Per var betydligt mer feg som istället för att vara ärlig undvek Annelie och Annette och trodde att situationen skulle lösa sig av sig självt. Det var riktigt dåligt.

Jo hon kunde sagt som det var men inte att hon skulle ta in en ny brevskrivare, det var att såra i onödan men gjort är gjort och männen som åkte kan få mycket bättre kvinna tycker jag. I alla fall Anders och Rickard.

Per har varit feg hela tiden och det var ju löjligt när han låtsades läsa tidningen när Annette och Annelie kom och ville ha ett allvarligt snack med honom. Per visste ju inget om hur man ska hantera flera damer på gården och lindade in sig i sin feghet. Men slutligen fick han vara med bara Carola och man får hoppas det blir bra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in