2016-12-01, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja då borde ju hon sett Bertil som en lillebror.......nu är ju samtliga män borta och hon får väl se hur allt funkar eller inte funkar med Paul eller vad han hette.

Tycker det blev lite fel när Jennifer skulle ha val och alla var samlade och så var Brandon sådär ledsen. Kändes så stelt men det var ju väntat också. Det verkar ju som att Jennifer bara har ögon för Charlie men det är inte äkta. Hon borde själv inse att han bara vill få synas i tv. Hoppas att hon ser att David passar henne bättre. Med Charlie kan det bli en tillfällig romans men med David kan hon bygga ett långvarigt förhållande.

Trodde först inte att Sigrid skulle skicka hem allihop men tycker det var rätt beslut. Anders ständiga kommentarer om Bertil var lite för mycket, blev mer som en pappa. Samtidigt så var ju Bertil väldigt omogen och barnslig.
Citera
2016-12-01, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Mina reaktioner efter denna veckas avsnitt:

Sigrid, som fått massa oförtjänt skit här, var rakryggad och schysst mot sina killar. Har man inte rätt känslor så har man inte och då är det väl bra att man inte håller nån på halster. Berras sorti var lite lustigt.. Aders är säkert en go gubbe men hans ständiga kommentarer om bertils mognad kändes just gubbiga , och ja mer som en farsa. Trodde dock Richard o Sigrid skulle blivit ett par, men äntligen händer det lite även denna säsong, så heja Sigrid! Trodde dock att linda skulle komma till gården och ge henne lite stöd.

Jennifer känns bara störtkär i Charlie, medan David får skärpa till sig lite. Om man söker sig till ett datingprogram får man vara beredd att ta för sig lite.

Per, sicken fegis! Om Sigrid rakryggat berättar hur hon känner så gör han tvärtemot. Tror han som person fått massa cred eftersom svärson Stefan var så poppis förra året, men jag är besviken. Tycker faktiskt Annelie o Anette gjorde helt rätt, men han borde berättat själv istället för att fulspela. När man är så konflikträdd att andra såras är det inte ok. En vuxen karl som inte kan bete sig ...

Erik, lille Erik. Linnea skrämmer sliten ur mig, hon är så manipulativ att det är obehagligt. Hennes ögon är kalla och elaka och att hålla på att gråta som hon gör, det är att ta gisslan . Hon sa ju att hon och andra ser det som positivt att vara svartsjuk, men då ska man inte söka den här typen av program. Och att Erik den lille fjanten låter henne få igenom allt för att hon bölar är minst lika patetiskt. Jag tycker att hon är SÅ Obehaglig! Sedan är My alldeles för bra för honom, så jag tror att hon kommer att leta sig vidare.

Varför söker man till BSF om man nu är så svartsjuk? Hela konceptet går ju ut på att flera tjejer ska dejta samma kille, hur kan då Linnea tro att det är bara är hon som ska få all uppmärksamhet? Hon säger att hon inte vill dela Erik med någon annan eftersom hon har starka känslor för honom men om de andra också känner så? Löjligt att hon ska börja gråta så fort det inte passar. Nej, hon verkar besatt av Erik och det är inte det minsta gulligt. De verkar dessutom inte ha ett dugg gemensamt.
Citera
2016-12-01, 08:23
Medlem
tempeZZts avatar
Linda ville ha kommentarer på programmet och här är ett axplock av vad hon fick. Några var positiva, men de kommentarerna har jag plockat bort. Jag har även plockat bort minst lika många negativa till som nedan.

Citat:
- Tycker det var roligare förr - de sista åren har det blivit mer såpa av alltihop! Ja, det var bättre för med riktiga bönder, djur o vardag. Nu är det mest trams o drama!

- Bättre program förr än nu.

- Mycket bättre för, vem minns inte genuina Fredrik. Karaktärer eftersökes.

- Jag kommer nog välja nåt annat program nästa säsong... Om det kommer...

- Bättre bonde förr.

- Bättre förr då man fick se mer om arbetet på gården.

- Det heter bonde söker fru men likförbannat är de ingen bonde med vad jag kan se, vart är kreaturen o traktorerna? Vårbruket? De är för mkt gulligull o värre blir de väl.

- Ja var finns bonden i de här programmen!

- Tråkig säsong, kommer ej följa längre.

- Om ni inte har med riktiga bönder så kan det ju vara vilket dejtingprogram som helst tycker jag.

- Ni har ju inte med några riktiga bönder längre... Personligen så tycker jag att det spårat ur. Dessutom har jag nöjet att känna några före detta deltagare som varit med genom åren. Så som dessa personer framställts i tv är långt ifrån hur de verkligen är. Ni vinklar verkligen saker på ett märkligt sett. Gör om gör rätt eller lägg ner.

- Ja...det var bättre förr när man fick följa arbetet på gården. Nu verkar det flippa ur totalt.

- En bondes vardag ser verkligen inte ut så... Det är som vilken dokusåpa som helst!!

- Mer bondeliv. Annars blir det bara vanlig dejting-tv. Tråkigt att vi valde bort riktiga bönder och valde hästuppfödare istället. Inte bonde för mig.

- Denna säsongen va bonde söker fru är så dålig så det finns inte!! Va är det för bönder ni följer?? Dom är ju så blyga och gör ingenting med dom dom har hemma bjud ut som jobba lite på gården.

- Fruktansvärt dåligt i år..... inga bönder bara massa fjant!
Citera
2016-12-01, 08:42
Medlem
Håller verkligen med om att BSF har blivit mer som en dokusåpa. Det är mest hobbybönder och sökande som bara vill synas i tv. Det känns inte äkta längre, man får knappt se något av "böndernas" vardag och hur det är att bo på en gård, är bara en massa drama och intriger och det är som vilket annat dejtingprogram som helst. Så antingen återgår de till det gamla konceptet eller så är det lika bra att lägga ner programmet. Nu är inte det ens några roliga karaktärer utan allt känns bara segt och trist.

"Fortsätter det såhär är du utan jobb snart för de sköter ju utröstningen själva" var en av kommentarerna och det kan man ju verkligen säga. Är ju flera stycken bara den här säsongen som valt att lämna frivilligt. Tycker att hela programmet går åt fel håll och jag som har följt BSF sedan starten har nu börjat tröttna och jag hoppas nästan att det inte blir någon fler säsong.
Senast redigerad av AlexandraIda 2016-12-01 kl. 08:53.
Citera
2016-12-01, 08:47
Medlem
Konstaterar att årets deltagare (en del bönder och de flesta sökande) är en drös konflikträdda och osäkra mähän.
Brandon har förlorat sitt jobb och blir mordhotad.
http://www.expressen.se/noje/mordhotad-efter-bonde-soker-fru/
Citera
2016-12-01, 08:53
Medlem
Sigrid skickade hem alla. Tänk om Anders hade varit 25-30 år yngre då hade det inte det varit något snack. Han är 56 och är väl ca 30 år för gammal för Sigrid.
Citera
2016-12-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Varför söker man till BSF om man nu är så svartsjuk? Hela konceptet går ju ut på att flera tjejer ska dejta samma kille, hur kan då Linnea tro att det är bara är hon som ska få all uppmärksamhet? Hon säger att hon inte vill dela Erik med någon annan eftersom hon har starka känslor för honom men om de andra också känner så? Löjligt att hon ska börja gråta så fort det inte passar. Nej, hon verkar besatt av Erik och det är inte det minsta gulligt. De verkar dessutom inte ha ett dugg gemensamt.

Fast både Linnea och Erik är bara 21 år gamla och prövar sig mera fram. Linnea kan inte rå för hur hon känner sig och tydligen verkar det gå hem hos Erik att hon blir ledsen. Hos dem flesta killarna så skulle hennes beteende vara väldigt avtändande. Samtidigt så är ju Linnea riktigt intresserad av Erik och det verkar vara bekräftat. My verkar mera bara klaga på Linneas beteende istället för att försöka skapa passion med Erik. So what att de inte delade samma stora säng, det går väl lika bra att krypa ner hos den andra i dess säng...

Tycker synd om Brandon men han borde kanske också lära sig att ett tv program inte är så bra forum för att hitta kärleken och att man kan få en del påhopp.

Förstår inte vad Jennifer håller på med Charlie, han känns lite mera tafatt och David är lite trög men skulle nog passa bättre. Man ska inte glömma bort att bönderna kanske har sina dejter runt 1 vecka och det blir kanske lite mycket att hinna med en massa passion på den korta tiden.
Citera
2016-12-01, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Konstaterar att årets deltagare (en del bönder och de flesta sökande) är en drös konflikträdda och osäkra mähän.
Brandon har förlorat sitt jobb och blir mordhotad.
http://www.expressen.se/noje/mordhotad-efter-bonde-soker-fru/

Brandon mordhotad för vad?! Han tycker jag framstår som en bra kille, mycket märkligt.

Hade det varit nån kille/tjej från nån annan dokusåpa typ paradise hotel där det går ut på att bete sig som ett IQ-befriat svin och sen få pluspoäng för det då hade det varit lite mer förståeligt.
Citera
2016-12-01, 09:42
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Var även lite kul när Erik kåtade upp sig under fikan på pensionatet och improviserade fram en knullpromenad i skogen, men där satte sig tv-teamet på tvären och cock-blockade.

Vilken råbånge han hade där i skogen när man fick se helkropps-shot på kärleksparet. Filmat från sidan. Han byxor står rätt ut. Han är en riktig kåting den här lilla unggrabben Erik.
Citera
2016-12-01, 09:56
Medlem
vitapumpss avatar
Om man jämför denna säsongs Bonde söker fru och Tro,hopp och kärlek vinner det sistnämnda med råge. Bevare mej väl så segdraget och ointressant det varit.

Verkade som Sigrid blivit inspirerad av de kvinnliga prästerna i Tro,hopp och kärlek att ha en okänd kandidat i bakfickan och plockat fram vid rätt tidpunkt. Smart!

Per fick ju efter sitt velande till det till slut ihop det med Carola när han blev ställd mot väggen av hennes båda konkurrenter som drog från gården.

Och Jennifer som först verkade härlig med sin humor men nu blivit något jobbig gav Brandom respass men det var ju väntat.

FarmenLina växter verkligen i mina ögon när hon förklarade att barnslige Erik inte var hennes typ. Nej han är inte min typ heller. Inte klok så omogen. Visst väljer han svartsjuka egot Linnea fattas bara annat, fastän han hoppas på hångel med My.
Citera
2016-12-01, 09:59
Medlem
Varför var Sigrid tvungen att berätta om den nya killen hon har på gång? Räckte det inte med att bara säga som det var? Hon sa själv att det kändes jobbigast att berätta för Rickard men han var också den som tog det hela väldigt bra. Han reagerade ju inte på något speciellt sätt. Anders visade ju ganska tydligt att han tyckte det var jobbigt och Bertil lät rätt bitter där i slutet när han "hoppades" att det skulle gå bättre för Sigrid med hennes nya kärlek. Är egentligen inte förvånad över det som hände, känns som Sigrid är en person som är väldigt rak och ärlig och som följer sitt hjärta och göra det som känns rätt för henne. Hon var nog ganska säker på att det inte skulle utvecklas några mer känslor och då är det ju bättre att göra något åt situationen och inte bara låta tiden gå.
Citera
2016-12-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag är inte förvånad över vad som hände på Pers gård. Förstår att Annelie kände att det var onödigt att hon kom tillbaka till gården. Att hon sedan reagerade som hon gjorde visar ju att hon har tonat ner, hade bara blivit oerhört pinsamt om hon börjat smutskasta Per. Tycker mest synd om Annette som visade sina känslor för Per men som inte fick något tillbaka. Det var väldigt konstigt när de pratade om att Per var så känslokall och samtidigt kysser han och Carola varandra. Han borde ha varit ärlig istället och sagt som det var istället för att bara dra sig undan. Tycker inte att Per och Carola egentligen passar ihop, man vet inte så mycket om hur de känner för varandra men det kanske visar sig i nästa veckas avsnitt.

Erik verkade väldigt glad när Lina berättade att hon skulle lämna. Så antagligen hade han känt det ganska länge, att de inte var rätt för varandra. Linnea känns så falsk men jag tror att Erik väljer henne. My kan hitta någon bättre, som är mer mogen och redo för något seriöst.

Ja Erik verkade ju mest lättad när Lina åkte självmant men man märkte ju att han inte hade ögon för henne om man säger så.

Per har uppträtt riktigt fegt och tycker som du synd om Annette, nu får han äntligen vara ensam med Carola och jag hoppas nu att han kommer släppa på alla känslorna och bli den glada Per igen. Äntligen fick man ju se kyssar och lite passion på Pers gård. Blir intressant att se dem nästa vecka och sen deras resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in