Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det här är viktigt nu. Jag vill att du läser detta flera gånger. På detta papper står det inte ett enda ord om homos.
Militären skulle på eget bevåg, emot order, tvångsinföra homoäktenskap? Alltså, du måste lägga ner det där. Det finns ungefär 3 militärer i USA som inte skrattar åt dig. Folket skulle finna sig i? Det är ju folket i Kentucky i detta fall som röstat fram det! Tänk ett varv till innan du kommer med redan galenskaper.
Ta nu till dig det jag skriver här. Du gör ju bort dig så det står härliga till, men är troligtvis för inskränkt för att förstå innebörden av det jag skriver.
Jag beskrev exakt hur det går till. Jag har frågat dig efter skäl att det inte kan vara som jag säger. Du har enligt egen utsago gett mig rätt. Hänger du med? Jag kan ta det igen om du vill. Pröva att läsa långsamt.
Nu är jag trött på din idioti. Du fattar alltså inte att konstitutionen tolkas av högsta domstolen och att det är vad som gäller, fram till dess att en ny tolkning kommer. Istället tror du att presidenten och kongressen ska gå emot konstitutionen, som dessutom, i artikel III visar att högsta domstolen uttolkar lagar.
Istället svamlar du på om att "det står inget om homos i konstitutionen". Det spelar ingen roll, eftersom konstitutionen säger, klart och tydligt, att det är högsta domstolen som tolkar lagarna och deras tolkning är den som gäller.
Om inte president, kongress och så vidare, följer högsta domstolens tolkning av konstitutionen, då bryter de mot konstitutionen. Det är en grund för riksrätt och så vidare.
Men, som sagt, du får gärna inbilla dig att kongressen och presidenten kommer gå emot högsta domstolens beslut och därmed bryta mot konstitutionen.
Har det hänt någon endaste gång under USAs historia?
"equal".
Har Obama infört amnesti?
Du har helt enkelt ingen koll.
Just nu är en hel del milismän väldigt upprörda över att Trump twittrat att det ska vara straffbart att bränna flaggan. Det är en 1:st amd rättighet att bränna flaggan, även om det inte uttryckligen står så i konstitutionen.
Vet du VARFÖR det är en 1:st amd rättighet att bränna flaggan?