2016-11-30, 17:39
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/rykte-mff-intresserat--av-martin-odegaard/

Citat:
Ihärdiga rykten påstår att Malmö FF följer Norges supertalang Martin Ödegaard, 17, för ett eventuellt lån. Vålerengens mångsidige mittfältare Ghayas Zahid. 22-åringen har gjort tre mål och en assist på elva U21-tävlingslandskamper för Norge. Han är högerfotad, utgår oftast från vänsterkanten och påminner en hel del om Emil Forsberg i sin spelstil. Zahid är snabb med bollen, har fin teknik och bra tillslag.

Zahid verkar de vara mest intresserade av.
2016-11-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Eventuellt ingen. Gör ju inte bajens tränare spännande bara för att han är mest spännande.

Özcan i DIF om det blir klart känns spontant mer spännande. MP i MFF på gott och ont känns mer spännande.

Eller ni bajare kanske har hypat och längtat efter den här dansken i år?
Tyckte bara det verkade vara en extrem historierevision när en dansk om fram till för typ 2 veckor sen var helt okänd för typ alla nu blir ett helt SJUKT SPÄNNANDE tränarval.

Han kanske är grym. Antagligen inte. Det är inte direkt Bajen att rekrytera bra tränare som blir långvariga.
Vilken Allsvensk klubb har under de senaste åren rekryterat en bra tränare som blivit långvarig? Knappt någon som vunnit titlar och blivit kvar länge.

Michelsen blev framröstad som årets tränare förra säsongen och har visat sig vara duktig på att kräma ur mesta möjliga av det spelarmaterial som finns tillgängligt. Huruvida det räcker får framtiden utvisa men jag ser ingen av de potentiella tränarna i Sverige som mer intressanta. Hade väl varit Graham Potter men med tanke på att han nyss kritade på för 3 år till så är det knappast aktuellt.

Du kanske är nöjd med Lennartsson?
2016-11-30, 17:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vilken Allsvensk klubb har under de senaste åren rekryterat en bra tränare som blivit långvarig? Knappt någon som vunnit titlar och blivit kvar länge.

Michelsen blev framröstad som årets tränare förra säsongen och har visat sig vara duktig på att kräma ur mesta möjliga av det spelarmaterial som finns tillgängligt. Huruvida det räcker får framtiden utvisa men jag ser ingen av de potentiella tränarna i Sverige som mer intressanta. Hade väl varit Graham Potter men med tanke på att han nyss kritade på för 3 år till så är det knappast aktuellt.

Du kanske är nöjd med Lennartsson?

Var inte min poäng från början. Reagerade bara på den extrema jävla hype Elvi drog till med gällande denne Michelsen. Jag tyckte det var extremt roligt att läsa ett så extremt okritiskt inlägg till en tränaren som ingen fram till 2 veckor sen ens visste existerade.

Men det är klart man ska vara positiv och älska sin egna klubbs val.

Det är inte Pep Bajen har värvat. Eventuellt är han dock bättre, och mer spännande.

Nej, är inte nöjd med Lennartsson. Men det gör det inte omöjligt för mig olikt många andra att ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.

Men då är det väl bara för mig att gratulera er till Årets tränarepriset samt att han är den mest spännande tränaren 2017
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-30 kl. 17:47.
2016-11-30, 17:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Var inte min poäng från början. Reagerade bara på den extrema jävla hype Elvi drog till med gällande denne Michelsen. Jag tyckte det var extremt roligt att läsa ett så extremt okritiskt inlägg till en tränaren som ingen fram till 2 veckor sen ens visste existerade.

Hur kan du, som frekventerat fotbollsforumet länge, ta vad Elvi skriver på allvar? Kanske det största trollet som hänger här.
2016-11-30, 17:50
Medlem
Citat:

Men det är klart man ska vara positiv och älska sin egna klubbs val.

Det är inte Pep Bajen har värvat. Eventuellt är han dock bättre, och mer spännande.

Nej, är inte nöjd med Lennartsson. Men det gör det inte omöjligt för mig olikt många andra att ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.

Men då är det väl bara för mig att gratulera er till Årets tränarepriset samt att han är den mest spännande tränaren 2017
Värst vad du blev defensiv. Ponera att Lennartsson får kicken imorgon och ni ska ta in någon ny. Vilken tränare (Som är ett realistiskt alternativ) hade du velat att ni plockade?

Sen förstår väl de flesta att Elvi är en av de nicken här på forumet man inte ska ta seriöst.
2016-11-30, 17:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Värst vad du blev defensiv. Ponera att Lennartsson får kicken imorgon och ni ska ta in någon ny. Vilken tränare (Som är ett realistiskt alternativ) hade du velat att ni plockade?

Sen förstår väl de flesta att Elvi är en av de nicken här på forumet man inte ska ta seriöst, med tanke på hans tidigare inlägg i den här forumdelen.

Defensiv? Du tar upp massa irrelevant skit när jag skrattade åt ett inlägg om Michelsens förträfflighet.

Vilken tränare som Blåvitt tar in? Michelsen, Pep, Simeone eller Klopp tror jag. Någon av de 4. Helst Michelsen.
2016-11-30, 18:04
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Kul med ny tränare för mitt Bajen. Men till mina bajen bröder och systrar i denna tråd; "bruka allvar nu gubbar."

Han har tagit Jyske till Europa ja, har spelat upp dem till en andra plats ja.

Detta spelar ingen som helst roll när han kommer till Hammarby. Nanne hade preseterat mer och bättre över tid än honom. Det enda som betyder något är hur han kan hantera press, och om han kan vara kylig när "his chips are down" för tro mig, den tiden kommer. det gör den alltid för tränare i Bajen. Efter alla hundår går det inte att var annat än cynisk. Det kommer med territoriet om man är en storklubb antar jag.

Det ska bli intressant att se vilka han värvar. Hade ärligt talat sett att Jingbland tog sitt pick och pack och stack med Nanne.
2016-11-30, 18:05
Medlem
Marskens avatar
Att Bajen blir till sig i trasorna då en ny tränare anställs är sedan gammalt.

Vi minns hur det lät då demontränaren Berhalter skulle ta Bajen till toppen.

https://www.youtube.com/watch?v=_caj93OgBak

Det gick sådär.
2016-11-30, 18:09
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Att Bajen blir till sig i trasorna då en ny tränare anställs är sedan gammalt.

Vi minns hur det lät då demontränaren Berhalter skulle ta Bajen till toppen.

https://www.youtube.com/watch?v=_caj93OgBak

Det gick sådär.

Ja, jag har lite svårt att bli hypead av ett tränarbyte efter det eviga mörkret under superettan-åren. han har mycket att bevisa innan vi sitter still i båten.
2016-11-30, 18:13
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han kommer känna sig som hemma där
2016-11-30, 18:34
Medlem
Citat:
Defensiv? Du tar upp massa irrelevant skit när jag skrattade åt ett inlägg om Michelsens förträfflighet.

Vilken tränare som Blåvitt tar in? Michelsen, Pep, Simeone eller Klopp tror jag. Någon av de 4. Helst Michelsen.
Det är väl i allra högsta grad en relevant frågeställning? Du tycker inte att det är ett solklart val, inga konstigheter. Då är det väl inte orimligt att efterfråga vad du hade föredragit istället, eller?
2016-11-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/rykte-mff-intresserat--av-martin-odegaard/

Intressant angående Ödegaard. Han startar för Real idag mot ett mycket sämre lag i Spanska cupen (om 10m, 19.00). Men endå intressant!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in