2016-11-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Årets värvning på tränarfronten, man tackar Jingblad. Oerhört bra jobbat! Vi landar alltså Danmarks bästa tränare efter ha tagit en väldigt liten klubb som Sönderjyske upp bland de stora elefanterna och hotat FCK. Riktigt imponerande. Kallas även Skandinaviens Mourinho. Har läst att många Sönderjyske-supportrar deppar och man är riktigt orolig för framtiden, ska man återgå till det normala. Jag tror dock Michelsen utbildat spelare, ledare och organisationen hur man ska agera i framtiden. Självklart kommer man att tappa, men de har fått en sjujävla grund att stå på tack vare JM's jobb.

I Bajen kommer dock det vara en annan kultur än nere i Danmark. Här gäller det att göra sitt jobb till 100% för annars kommer röster att höjas, spelet ska vara en offensiv rolig och attackerande fotboll. Tror oerhört mycket på Jakob, tror han och Jingblad kan få in några riktigt fina spelare så tror jag på en topplacering nästa år. Året efter kanske vi kan utmana om guldet!

Lite klasskillnad, Svenska mästarna plockar hem en sparkad och utskälld förbundskapten från Estland som ingen ens vill ta i tång med. Medan Sveriges största klubb sett till antalet åskådare plockar hem Danmarks i särklass bästa tränare med anbud från respekterade klubbar i Europa.

Lugna dig lite nu, man kan ju nästan tro att du är en gnagare/malmöiet. Hybris.
2016-11-30, 16:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Årets värvning på tränarfronten, man tackar Jingblad. Oerhört bra jobbat! Vi landar alltså Danmarks bästa tränare efter ha tagit en väldigt liten klubb som Sönderjyske upp bland de stora elefanterna och hotat FCK. Riktigt imponerande. Kallas även Skandinaviens Mourinho. Har läst att många Sönderjyske-supportrar deppar och man är riktigt orolig för framtiden, ska man återgå till det normala. Jag tror dock Michelsen utbildat spelare, ledare och organisationen hur man ska agera i framtiden. Självklart kommer man att tappa, men de har fått en sjujävla grund att stå på tack vare JM's jobb.

I Bajen kommer dock det vara en annan kultur än nere i Danmark. Här gäller det att göra sitt jobb till 100% för annars kommer röster att höjas, spelet ska vara en offensiv rolig och attackerande fotboll. Tror oerhört mycket på Jakob, tror han och Jingblad kan få in några riktigt fina spelare så tror jag på en topplacering nästa år. Året efter kanske vi kan utmana om guldet!

Lite klasskillnad, Svenska mästarna plockar hem en sparkad och utskälld förbundskapten från Estland som ingen ens vill ta i tång med. Medan Sveriges största klubb sett till antalet åskådare plockar hem Danmarks i särklass bästa tränare med anbud från respekterade klubbar i Europa.

Redan nu kandidat till det mest citerade inlägg till nästa säsongs tråd.

Herregud.
2016-11-30, 16:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Rykte (nåja...) gör gällande att Pierre Kanstrup (mittback) och Marc Dal Hende (vänsterback) kan vara på väg till oss. Vi är i behov av både en general i mittlåset och en bra vänsterback. Bådas kontrakt löper it 30/6 2017.
2016-11-30, 16:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Redan nu kandidat till det mest citerade inlägg till nästa säsongs tråd.

Herregud.
Save it. Han har ju en poäng i att Michelsen är den mest spännande. Men så länge Jingblad är kvar ska man inte ropa hej. Avgå din jävla fitta!
2016-11-30, 16:23
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kan du utveckla vad "lira danskt" betyder i mer detalj, och varför denna tränare som säger sig anpassa spelet efter motståndare och material skulle använda det (förutom att han är Dansk).

Dansk fotboll är ju i regel mer teknisk och kortpassningsanpassad, det var väl lite det som Nanne menade var framtidens fotboll om jag inte fått det helt fel. Problemet är ju att Hammarbys spelartrupp inte är optimerad för det spelsättet, det är en del sviter kvar från S1 åren om man uttrycker sig så.

Spelet såg ju inte bra ut förrän man kastade det tänket och började spela väldigt pragmatiskt spel istället. Det blir helt enkelt spännande att se vad för spel Michelsen tänker sig och kanske kommer det att skilja sig från traditionellt danskt vis eller så kommer det inte göra det. Jag tror att få i den här tråden har stenkoll på honom.
2016-11-30, 16:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Save it. Han har ju en poäng i att Michelsen är den mest spännande. Men så länge Jingblad är kvar ska man inte ropa hej. Avgå din jävla fitta!

Mest spännande? Varför det? För han är dansk? Bytt klubb varje säsong.
2016-11-30, 16:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Dansk fotboll är ju i regel mer teknisk och kortpassningsanpassad, det var väl lite det som Nanne menade var framtidens fotboll om jag inte fått det helt fel. Problemet är ju att Hammarbys spelartrupp inte är optimerad för det spelsättet, det är en del sviter kvar från S1 åren om man uttrycker sig så.

Spelet såg ju inte bra ut förrän man kastade det tänket och började spela väldigt pragmatiskt spel istället. Det blir helt enkelt spännande att se vad för spel Michelsen tänker sig och kanske kommer det att skilja sig från traditionellt danskt vis eller så kommer det inte göra det. Jag tror att få i den här tråden har stenkoll på honom.

Det var väl Dortmund Nanne syftade på med sitt snack om "framtidens fotboll"?
2016-11-30, 16:28
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Så var det nog. Min slutsats står kvar dock, nuvarande trupp Hammarby har kan inte spela annat än den fotboll de gjorde under hösten. Spännande att se om detta förändras, för jag har svårt att tro att Michelsen kommer att fortsätta på samma spår.
2016-11-30, 16:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Var väl Mainz/Dortmund-skolan av gegenpressing generellt.

Kanske även det Leipzig håller på med. Vilket ju återspeglas enormt i spelare som Kennedy, Haglund, Persson, Khalili m.fl och deras offensiva försvarsspel/press.
2016-11-30, 17:22
Medlem
Marskens avatar
Va fan!!!

Här har man gått runt och myst över att Malmö kickade Allan Kuhn och vad fan händer då?

Hammarby av alla jävla lag går och anställer en danskjävel.

Väck mig ur denna mardröm nu!!!
2016-11-30, 17:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Mest spännande? Varför det? För han är dansk? Bytt klubb varje säsong.
Vilken ny tränare är mer spännande?
2016-11-30, 17:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vilken ny tränare är mer spännande?

Eventuellt ingen. Gör ju inte bajens tränare spännande bara för att han är mest spännande.

Özcan i DIF om det blir klart känns spontant mer spännande. MP i MFF på gott och ont känns mer spännande.

Eller ni bajare kanske har hypat och längtat efter den här dansken i år?
Tyckte bara det verkade vara en extrem historierevision när en dansk om fram till för typ 2 veckor sen var helt okänd för typ alla nu blir ett helt SJUKT SPÄNNANDE tränarval.

Han kanske är grym. Antagligen inte. Det är inte direkt Bajen att rekrytera bra tränare som blir långvariga.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-30 kl. 17:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in