[quote=enokw|59177088][quote=Trotteri|59174992]
Jag gjorde inte mitt frisyrval som 1-2 åringen, men som 6-åring gjorde jag det och som tonåring hade definitivt inte mina föräldrar något att säga till om!
[quote]
Då klippte du helt och hållet banden till det du omedvetet och medvetet lärt dig fram till dess? Intressant.
Hahaha.

Blir jättesvårt att diskutera det här såklart när du uppvisar en gedigen brist på kunskap om svensk historia.
[quote=Trotteri|59174992]
Och visst är muslimer överrepresenterade som våltäktsmän, även om det görs desperata försök att dölja sanningen.
//massa länkar till diverse trollsidor där offentlig statistik förvanskats om omtolkats för att passa vissa politiska syften//
Citat:
Lite fakta om statistik kring brottslighet i Sverige:
-Det förs inte statistik över födelseland för dömda och tack och lov inte för religion heller, så den statistik du hävdar finns finns inte.
-Den statistik som finns kring födda i Sverige eller inte visar att de som är födda utanför Sverige är överrepresenterade i vissa brottstyper, både som offer och förövare. Och därmed alltså underrepresenterade i andra.
Tvungen? Haha, det är rätt kul att se hur låg nivå religionskritiken förs på detta forum. Själv är jag ateist och lila kritisk till kristendom, buddhism och andra religioner som jag är till islam. Men faktaresistens angränsande till rasism tror jag inte gör religionskritiken en tjänst.
Och angående kläder - låt folk klä sig hur de vill. Det är inte i kläderna förtrycket ligger, snarare i hur dessa kvinnor bemöts. Inte minst av skraja svenska män som tittar snett och kallar kvinnornas släkt och familj för hemska förtryckare.
Vi släpper frisyren då jag ärligt talat inte förstår vad du syftar på nu. Jämförelsen var väl från början att muslimska flickor tvingades till att bära slöja respektive föräldrar bestämde frisyr. Vi kan nog konstatera att svenska föräldrar inte bestämmer över tonåringars frisyr, medan däremot muslimska föräldrar påtvingar tonårsdöttrar slöja
Vad det gäller den svenska huvudduken så vet jag inte vad du avser med brist på kunskap om svensk historia. Den svenska huvudduken hade inget med varken tvång eller religion att göra. Kika gärna själv!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Huvudduk Tyvärr slår uttalandet om bristande kunskaper historia nog tillbaka på dig själv
Så var det det där med statistiken, visst finns det statistik! När denna började visa att det fanns en kraftig överrepresentation av kriminalitet hos män från bl.a. muslimska länder så mörklades den. Du kan ju kalla sidor för trollsidor, men BRÅ:s egen rapport kan du knappast kalla för trollsida. På sidan 41 rapporten kan du lösa att
utlandsfödda är kraftigt överrepresenterade vad det gäller sexualbrott, ca 550% högre sexualbrotts frekvens än svenskar. (Det uttrycks finurligt som 0,04 för svenskar och 0,22 för utlandsfödda)
https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_ och_utlandet.pdf
Vad det gäller tvånget att bära slöja så är nog varken du eller jag rätt person att göra bedömningen om det är ett tvång eller inte. Låt oss höra vad en tjej från Kurdistan säger:
Citat:
Var är debatten om alla som tvingas bära slöja?
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17328384.ab
När jag kom till Sverige bodde jag först i Rinkeby. Efter många år fick jag råd att köpa en bostadsrätt utanför Rinkeby. Nu när jag och mina döttrar vill åka och hälsa på vänner i Rinkeby så måste vi täcka våra ansikten. Varför?
Jo, annars blir vi trakasserade av män som kastar glåpord och ibland även annat på oss för att vi inte skyler våra ansikten och hår.
Kvinnor med muslimsk bakgrund har det svårt i Sverige, men de har det inte mindre svårt i sina hemländer. Kanske är det ett egenval att vara beslöjad, kanske är det det inte. Jag skulle ha en mycket större respekt för detta så kallade slöjupprop om det var män, särskilt muslimska män, som valde att vara beslöjade en eller flera dagar, så att de själva skulle få se hur begränsande detta är.
När jag flyttade till Sverige fanns en ung tjej som sjöng om den kvinnliga frigörelsen. Hon sjöng om att bränna behån.
Jag skulle välkomna unga tjejer som vågade ifrågasätta behovet av plagg som hindrar dem från att förverkliga sig själva. Jag skulle också välkomna insatser som ifrågasätter männens rätt att påtvinga oss kvinnor kläder som vi faktiskt inte behöver. Moralen kommer inifrån och behöver inte en bit tyg.
Leylah
Du kunde inte låta bli att använda ordet rasism. Om du tycker jag är rasist för att jag påpekar att muslimska kvinnor faktiskt tvingas att bära slöja och att islams syn på sexualitet verkar få muslimska män kraftigt överrepresenterade i sexbrottssammanhang. Så är jag stolt över att vara rasist.
Däremot tycker jag man skall skämmas om man som du och Elgiganten i era naiva försök att vara politiskt korrekta, medverkar till att det religiösa förtrycket får fortsätta.
Ps. På ditt sätt att argumentera med att inleda meningar med "hahaha" och envist förneka de fakta jag refererar till så blottar du din begränsade intellektuella kapacitet, och du blir inte speciellt trovärdig. Jag antar att du tillhör den grupp som tror att de har rätt och gör samhället en tjänst genom att skrika hesa om rasism så fort någon kritik framförs mot invandring.
Fundera lite istället för att bara skrika. Skall vi acceptera kvinnoförtryck maskerat till religion? Skall vi acceptera en kvinnosyn där svenska kvinnor anses vara legitima offer för våldtäkt för att de inte klär sig som muslimska kvinnor?
Skall vi acceptera att svensk lag ersätts med sharialagar i invandrarområden? Öppna ögonen, Sverige håller på att bli ett centrum för extrem islamsk fundamentalism Ds.