2016-11-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Var det inte H*lge F*ssmo som drev ut demoner med samlag typ...? Eller minns jag fel? Boken "Himmel och helvete" är för övrigt en av de mest obehagliga jag någonsin läst.

vad är det för bok? Skriven av vem?
Citera
2016-11-30, 00:06
Medlem
Citat:
Var det inte H*lge F*ssmo som drev ut demoner med samlag typ...? Eller minns jag fel? Boken "Himmel och helvete" är för övrigt en av de mest obehagliga jag någonsin läst.
Han fick Sara att tro att det var det de gjorde på nätterna.
Nettan fick sitt på torktumlaren!
Citera
2016-11-30, 00:07
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cikadan
vad är det för bok? Skriven av vem?
Terese Cristiansson skrev den. Kom ut 2004.

http://www.forum.se/bocker/samhalle-politik-och-debatt/h/himmel-och-helvete/
Senast redigerad av quark 2016-11-30 kl. 00:24.
Citera
2016-11-30, 00:27
Medlem
quarks avatar
Citat:
Var det inte H*lge F*ssmo som drev ut demoner med samlag typ...?
Jo men det var inte HF som introducerade sex som själavård.

Åsa gjorde det redan som ungdomspastor i Uppsala, raggade upp PaWa.

Och "Helge berättade att när han träffade Helene gick hon på BUP. Hon skämdes mycket för att hon led av depressioner. Men det tyckte inte Helge var något att skämmas över. När de sedan kom till Knutby fick Helene höra att depressionerna berodde på släktandar som med hjälp av Samuel skulle drivas ut på följande sätt: Helene skulle ligga med huvudet i Samuels knä medan han smekte henne innanför tröjan."

Hur är det med Samuel nu?
Senast redigerad av quark 2016-11-30 kl. 00:46.
Citera
2016-11-30, 05:41
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Jo men det var inte HF som introducerade sex som själavård.

Åsa gjorde det redan som ungdomspastor i Uppsala, raggade upp PaWa.

Och "Helge berättade att när han träffade Helene gick hon på BUP. Hon skämdes mycket för att hon led av depressioner. Men det tyckte inte Helge var något att skämmas över. När de sedan kom till Knutby fick Helene höra att depressionerna berodde på släktandar som med hjälp av Samuel skulle drivas ut på följande sätt: Helene skulle ligga med huvudet i Samuels knä medan han smekte henne innanför tröjan."

Hur är det med Samuel nu?

Jag vet inte? Hur är det med Samuel?

Åsa verkar sannerligen ha en stark sexdrift. Tror ni insatta forresten att ÅW läser härinne?
Citera
2016-11-30, 08:00
Medlem
Jag undrar om Pege fortfarande står för sin sägning: "en lydig hund är en lycklig hund. En lydig fru är en lycklig fru". Det kanske inte var så lyckat sagt? Själv var han väldigt lydig under ÅW.

Av de predikningar jag hört (från mellan 2002 och 2006) var Peges och hans fru Emmas egentligen värst eftersom de bara malde på om lydnad, lydnad, lydnad, "tänk inte själv. Du behöver inte förstå. Du ska lyda".

Har inte Pege någon del i den osunda kultur han pratar om?

ÅW predikningar verkade förvirrade, tramsiga och flamsiga och hon drog sig inte för att rätt var det var namnge personer i församlingen som behövde åthutas för det ena eller andra, eller för den delen ställa sig upp, snurra och få applåder för att de bantat bra el dyl.

Kiwi eldade upp sig ganska bra om "längtan hem" och det gjorde inget om man dog i förtid.

Helges var också hemska men han var lite underhållande och verkade lite smartare än de andra kanske.

Alla de här har väl ansvar för hur kulturen utvecklats? Inte bara Ubbe och ÅW som Östby vill påskina.

Edit: Grimborg predikade också. Jag vill minnas att han mest pratade om att det skulle kriga om Rimbo eller hur det var?
Senast redigerad av joannaw 2016-11-30 kl. 08:05.
Citera
2016-11-30, 08:04
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Tomte
Beställde boken Knutbykoden. Hur ska man förhålla sig till den, ni som vet. Med en nypa salt, eller?

Nu rasslar det till i Knutbytråden minsann. Kul!

Nåväl, till din fråga. Eva Lundgren har skrivit starkt ensidigt färgad partsinlaga vid namn Knutbykoden. Hon lär ha tillbringat åtskillig tid tillsammans med Helge i anstalternas besöksrum för att låta honom kräka ur sig alla undanflykter och bortförklaringar. Nu var det några år sedan jag läste boken men har för mig att det i princip går ut på att lägga skulden för alla knutbyhändelserna på Åsa Waldau.

Apropå stark sexdrift så är det väl ingen högoddsare att Lundgren fattat tycke för den forne förkunnaren med den oljiga svadan.

Detta partiska bottenskrap från den akademiska världens soptunna, inger verkligen inget förtroende eller representerar någon akademisk hederlighet. Hon tillhör samma manshatande sosseadel som Margaretha Winberg och den forna ROKS-ordföranden Ireene von Wachenfeldt. Se gärna dokumentären Könskriget och bilda er en egen uppfattning om sopan Lundgren och hur hon har fått hålla på med sin pseudovetenskap, sanktionerad från högsta politiska ort.
Citera
2016-11-30, 08:11
Medlem
Knutbykoden har jag inte läst men skulle ta med en nypa salt. Man kanske kan se den som en partsinlaga från Helge. Dessutom har jag hört att den smaskat mycket i sexuella detaljer. Onödigt kan jag tycka.

Terese C bok skulle jag ta med en nypa salt från "andra hållet". Hon gick träningsskola hos knutbyiterna och blev love-bombad där, så hon var nog heller inte helt opartisk.
Citera
2016-11-30, 08:33
Medlem
En sak till hade jag på hjärtat innan jag måste rusa till jobbet.

Quark: Jag minns att du undersökte sms-trafiken som skulle gått från ÅW till Helge till Sara. Blev det helt utrett hur det var med den saken? Jag minns inte.
Citera
2016-11-30, 08:49
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag undrar om Pege fortfarande står för sin sägning: "en lydig hund är en lycklig hund. En lydig fru är en lycklig fru". Det kanske inte var så lyckat sagt? Själv var han väldigt lydig under ÅW.

Av de predikningar jag hört (från mellan 2002 och 2006) var Peges och hans fru Emmas egentligen värst eftersom de bara malde på om lydnad, lydnad, lydnad, "tänk inte själv. Du behöver inte förstå. Du ska lyda".

Har inte Pege någon del i den osunda kultur han pratar om?

ÅW predikningar verkade förvirrade, tramsiga och flamsiga och hon drog sig inte för att rätt var det var namnge personer i församlingen som behövde åthutas för det ena eller andra, eller för den delen ställa sig upp, snurra och få applåder för att de bantat bra el dyl.

Kiwi eldade upp sig ganska bra om "längtan hem" och det gjorde inget om man dog i förtid.

Helges var också hemska men han var lite underhållande och verkade lite smartare än de andra kanske.

Alla de här har väl ansvar för hur kulturen utvecklats? Inte bara Ubbe och ÅW som Östby vill påskina.

Edit: Grimborg predikade också. Jag vill minnas att han mest pratade om att det skulle kriga om Rimbo eller hur det var?

Precis detta! Givetvis hade alla de här halvfigurer till pastorer sin del av denna ruttna förkunnelsekaka. Det är rent vämjeligt att lyssna till dessa predikningar och hur de genom manipulativt tjatande försöker få fårskocken att lyda.

Apropå TK-ärenden i samband med Knutbyutredningen; ja man skulle gärna vilja få tillgång till slasken, alltså allt som inte kom med i förundersökningen. Där finns nog material för betydligt mer än man ansåg sig hinna få med till åtalet. Vore kul att luncha med Elin Blank och fråga henne om detta..
Citera
2016-11-30, 11:48
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Kan inte du vara snäll och berätta vad de är för sorts personligheter?
Om man vågar läsa vad Helge själv skrivit: https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.fossmo.se%2F eller Åsas biografi med stöd av Bert Karlsson och samtidigt vet hur det går till när staten vill styra upp ett havererat privatliv som Saras så måste man dra helt andra slutsatser kring orsak och verkan i denna typiska härva med i huvudsak oskyldigt utpekade istället för alla medvetet ansvariga med myndigheter i bakgrunden.
Citera
2016-11-30, 11:54
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Om man vågar läsa vad Helge själv skrivit: https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.fossmo.se%2F eller Åsas biografi med stöd av Bert Karlsson och samtidigt vet hur det går till när staten vill styra upp ett havererat privatliv som Saras så måste man dra helt andra slutsatser kring orsak och verkan i denna typiska härva med i huvudsak oskyldigt utpekade istället för alla medvetet ansvariga med myndigheter i bakgrunden.

Ok. Hur går det till när staten vill styra upp ett havererat privatliv då, menar du?
Jag tycker att det är alldeles för få utpekade i denna härva. Hela det satans ledargarnityret borde få skakat några år. Ingen är ensam skyldig men ingen av dessa avskum är oskyldiga heller.

Sara har fått den vård hon behövde och lever nu ett gott liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in