Jag undrar om Pege fortfarande står för sin sägning: "en lydig hund är en lycklig hund. En lydig fru är en lycklig fru". Det kanske inte var så lyckat sagt? Själv var han väldigt lydig under ÅW.
Av de predikningar jag hört (från mellan 2002 och 2006) var Peges och hans fru Emmas egentligen värst eftersom de bara malde på om lydnad, lydnad, lydnad, "tänk inte själv. Du behöver inte förstå. Du ska lyda".
Har inte Pege någon del i den osunda kultur han pratar om?
ÅW predikningar verkade förvirrade, tramsiga och flamsiga och hon drog sig inte för att rätt var det var namnge personer i församlingen som behövde åthutas för det ena eller andra, eller för den delen ställa sig upp, snurra och få applåder för att de bantat bra el dyl.
Kiwi eldade upp sig ganska bra om "längtan hem" och det gjorde inget om man dog i förtid.
Helges var också hemska men han var lite underhållande och verkade lite smartare än de andra kanske.
Alla de här har väl ansvar för hur kulturen utvecklats? Inte bara Ubbe och ÅW som Östby vill påskina.
Edit: Grimborg predikade också. Jag vill minnas att han mest pratade om att det skulle kriga om Rimbo eller hur det var?