2016-11-29, 17:16
Medlem
Det finns arbetsgivare som begär att kvinnor ska arbeta med kläder som inte avslöjar för mycket (offentligt anställda i t ex Socialförvaltningar). Inte genomskinliga blusar, korta kjolar eller smala axelband på topen. Så långt har det alltså gått. Vi ska inte bara acceptera kläder som representerar islam, vi ska också anpassa vår egen klädsel för att inte muslimer ska ta illa upp. Det har gått för långt! Bojkotta alla som bär religiös klädsel!
Citera
2016-11-29, 20:54
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Det finns arbetsgivare som begär att kvinnor ska arbeta med kläder som inte avslöjar för mycket (offentligt anställda i t ex Socialförvaltningar). Inte genomskinliga blusar, korta kjolar eller smala axelband på topen. Så långt har det alltså gått. Vi ska inte bara acceptera kläder som representerar islam, vi ska också anpassa vår egen klädsel för att inte muslimer ska ta illa upp. Det har gått för långt! Bojkotta alla som bär religiös klädsel!

Ja precis det finns ju på YT också med SVTs barnkanalen. En svensk flicka som ansågs för lättkläd stoppades men där i mot fick en beslöjad(ja "Pestloppan" det heter faktiskt så) flicka vara med .
Senast redigerad av A-party-with-marty 2016-11-29 kl. 20:56.
Citera
2016-11-29, 21:22
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det där är din egen tolkning och den saknar helt relevans här.

En niqab kan du nog jämföra med tuppkam.
En vanlig slöja är mer jämförbart med hockeyfrilla eller page.

Eftersom vi befinner oss på ett debattforum har min tolkning och andras relevans. Om vi befann oss i en rättsal så hade du haft en poäng. Men det gör vi inte. Visst kan du dra olika paragrafer ur röven men det är inte att argumentera egentligen.

Anledningen till att gränsen för religionsfriheten töjts extremt mycket är rädslan att hamna i kollision med Islam. Det finns inga egentliga rationella skäl till varför samhället skall vara enormt tolerant mot vissa religioner men inte andra. Det bottnar i feghet och rädsla. Grundstommarna inom kulturmarxismen.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-11-29 kl. 21:25.
Citera
2016-11-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Eftersom vi befinner oss på ett debattforum har min tolkning och andras relevans. Om vi befann oss i en rättsal så hade du haft en poäng. Men det gör vi inte. Visst kan du dra olika paragrafer ur röven men det är inte att argumentera egentligen.

Anledningen till att gränsen för religionsfriheten töjts extremt mycket är rädslan att hamna i kollision med Islam. Det finns inga egentliga rationella skäl till varför samhället skall vara enormt tolerant mot vissa religioner men inte andra. Det bottnar i feghet och rädsla. Grundstommarna inom kulturmarxismen.
haha ja, du kan ju argumentera och tycka hur mycket du vill, hon har fortfarande lagstadgad rätt att klä sig i slöja iomed religionsfriheten.

Men visst, jag är inte heller något fan av "kulturmarxism" som du kallar det eller en ihopblandning och utsuddning av den kulturella identiteten som jag ser det.
Dock så är jag inte heller för förbud och tycker att folk får ha vilka kläder de vill.

Att tycka är en sak, och lagen är en annan sak.
Citera
2016-11-29, 21:30
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
haha ja, du kan ju argumentera och tycka hur mycket du vill, hon har fortfarande lagstadgad rätt att klä sig i slöja iomed religionsfriheten.

Men visst, jag är inte heller något fan av "kulturmarxism" som du kallar det eller en ihopblandning och utsuddning av den kulturella identiteten som jag ser det.
Dock så är jag inte heller för förbud och tycker att folk får ha vilka kläder de vill.

Att tycka är en sak, och lagen är en annan sak.

Religionsfriheten har man töjt på när det gäller just Islam pga rädsla och feghet. Rätten att få tro på vad man vill har börjat innebära att samhället börjar göra eftergifter och anpassa sig.
Citera
2016-11-29, 21:39
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Religionsfriheten har man töjt på när det gäller just Islam pga rädsla och feghet. Rätten att få tro på vad man vill har börjat innebära att samhället börjar göra eftergifter och anpassa sig.

Du är en lustig pajsare, känns som du motsäger dig själv.

Citat:
Eftersom vi befinner oss på ett debattforum har min tolkning och andras relevans.

Såååå, du tycker ju uppenbarligen din egen tolkning har en jävla rätt att uttryckas. Men att en muslim tolkat att hon bör bära slöja p.g.a. Sin religion är fel? Så, du och alla andra rövhattar på flashback får tolka allting, men fan ta alla som vill utöva samma rättighet? Hur folk tolkar Islam har också noll relevans i ämnet?

Jag tycker att yttrandefrihet i det här landet har töjts något förbannat när idioter som du hasplar ur sig ikonsekvent skit och sedan gömmer sig bakom att "Det är bara min tolkning". Fine, jag kan tolerera det. Men då bör dessa förbannade jävla rövhattar även kunna tolerera människors rätt att klä sig som de vill och människors rätt att tolka och följa en religion. Vilket de (ni) uppenbarligen är helt oförmögna till.

Senast redigerad av basseaker 2016-11-29 kl. 21:42.
Citera
2016-11-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Islamiseringen av Sverige vinner mark. Och många svenskar tycker det är i sin ordning.
Vad blir nästa steg?

Att Elgiganten går all in och börjar sälja slöjor?

Detta är inte islamisering.

Tycker man det, eller tror det, är man bra dum.
Islamisering av Sverige kanske pågår på sina sätt, i skolan och i diverse kulturella aktiviteter, men butiker bidrar knappast till någon islamisering av Sverige.

Idioti.
Citera
2016-11-29, 22:01
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Du är en lustig pajsare, känns som du motsäger dig själv.

Det kanske känns så, men det gör jag inte. Ibland känns det skönt att sitta på muggen också och torka sig med koranen.

Citat:
Såååå, du tycker ju uppenbarligen din egen tolkning har en jävla rätt att uttryckas.

...Ja...zzz

Citat:
Men att en muslim tolkat att hon bör bära slöja p.g.a. Sin religion är fel?

...Ja...zzz

Citat:
Så, du och alla andra rövhattar på flashback får tolka allting, men fan ta alla som vill utöva samma rättighet?

Exakt..nu börjar poletten trilla ner för sfi-turken...

Citat:
Men då bör dessa förbannade jävla rövhattar även kunna tolerera människors rätt att klä sig som de vill och människors rätt att tolka och följa en religion.

Nej.

Citat:
Vilket de (ni) uppenbarligen är helt oförmögna till.

...japp...zzz...

Citat:

Ok så du är en "snäll" människa som inte stödjer förtryck. Vad fint, då vet vi det...zzz...*gäsp*
Citera
2016-11-29, 22:21
Medlem
Citat:
Det kanske känns så, men det gör jag inte. Ibland känns det skönt att sitta på muggen också och torka sig med koranen.

...Ja...zzz

...Ja...zzz

Exakt..nu börjar poletten trilla ner för sfi-turken...

Nej.

...japp...zzz...

Ok så du är en "snäll" människa som inte stödjer förtryck. Vad fint, då vet vi det...zzz...*gäsp*
Det han menar är att du använder dubbla måttstockar, dvs att du är en hycklare.

Ungefär som att jag skulle propagera för att sänka hastighetsbegränsningarna till 30km/h medans jag själv körde runt i 200km/h.

Att du inte ser något fel med det resonemanget verkar rätt konstigt...
Citera
2016-11-29, 22:32
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Det han menar är att du använder dubbla måttstockar, dvs att du är en hycklare.

Ungefär som att jag skulle propagera för att sänka hastighetsbegränsningarna till 30km/h medans jag själv körde runt i 200km/h.

Att du inte ser något fel med det resonemanget verkar rätt konstigt...

Fast det stämmer ju inte. Hen blandar äpplen och päron. Du skrev att min tolkning är irrelevant eftersom nuvarande tolkning av religionsfriheten är en annan. Med det argumentet är ju all form av diskussion som inte är i linje med nuvarande tolkning av lagstiftningen meninglös. Det är den ju inte. Att hänvisa till nuvarande lagstiftning och påstå att alla andra tolkningar är irrelevanta är inte att argumentera öht. Du argumenterar inte, du skriver bara att lagen säger x.

Detta har i sin tur ingenting att göra vad gemene muslimsk kvinna anser om slöjor. Hon har naturligtvis rätt att tycka vad hon vill om slöjan. Finns inga dubbla måttstockar.
Citera
2016-11-29, 22:35
Medlem
trumpetsvamps avatar
Självklart får folk klä sig som de vill. Lika självklart skulle jag aldrig låta mig expidieras av någon som så tydligt exponerar sina reaktionära åsikter och tvångstankar. Nästa gång jag är i downrown Stockholm kommer jag göra annat än att gå in i den affären.
Citera
2016-11-29, 22:37
Medlem
Citat:
Fast det stämmer ju inte. Hen blandar äpplen och päron. Du skrev att min tolkning är irrelevant eftersom nuvarande tolkning av religionsfriheten är en annan. Med det argumentet är ju all form av diskussion som inte är i linje med nuvarande tolkning av lagstiftningen meninglös. Det är den ju inte. Att hänvisa till nuvarande lagstiftning och påstå att alla andra tolkningar är irrelevanta är inte att argumentera öht. Du argumenterar inte, du skriver bara att lagen säger x.

Detta har i sin tur ingenting att göra vad gemene muslimsk kvinna anser om slöjor. Hon har naturligtvis rätt att tycka vad hon vill om slöjan. Finns inga dubbla måttstockar.
Ja, det jag sa om religionsfrihet var ett svar på att religionsfriheten inte omfattar slöja.
Vilket den gör, oavsett vad du eller någon annan tycker om det.

De dubbla måttstockarna blir relevanta när du inte frågar kvinnan om vad du får ha på dig, medans du samtidigt tycker att hon ska fråga dig om vad hon får ha på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in