Citat:
Ursprungligen postat av
Teleslinga
Varför skriker du VI hela tiden? Bara jobbigt. Det behöver väl inte kosta många kronor mer än till lite fika. Lokaler finns väl och repatrieringen kan kanske ske i andra redan existerande föreningars regi. Eller är exempelvis Svenska kyrkan helt utmanövrerad och nedlagd i Upplands svar på Den Heliga Staden?
Har du inga kommentarer till mitt förra inlägg om idiotin att över huvud taget engagera sig i en församling typ Knutby Filadelfia? Du verkar innästlad på något sätt, så du kanske själv kan svara på varför man frivilligt står och vevar med händerna och ropar halleluja till en självpåtagen pastor som egentligen mest är nån slags deltidsbrandman?

Hej!
Mitt svar på din fråga är: Tanken om medmänniskor, lika generösa som Svenska folket är i alla insamlingar, kunde detta bli en utsträckt hand till behövande i Sverige!
Ja, jag är innästlad på följande vis: Under min tid på FB har mitt behov att på något sätt hjälpa barnen ökat!
Under en längre period har jag inte skrivit på FB, på grund av att mitt jag har varit så splittrat, nu när äntligen denna öppning har skett, ser jag åter en möjlighet!
Nej jag är inte medlem i någon som helst församling!
Jag förstår inte (precis som du) hur man har kunnat lyssna till dessa ynkliga sk. pastorer.
Vet också med 100% säkerhet att VI (nu kom ordet igen) är många här på FB som genom åren har lagt ner tusentals timmar på att få Knutbysekten under upplösning, när detta nu ser ut att äntligen hända finns det förhoppningsfullt människor som känner för att rensa i ruinerna efter ÅW!
Med vänlig hälsning Nedslepp!