2016-11-28, 21:18
Avslutad
Hörde på Ekot nyss att terrornivån har höjts på olika ställen i Europa, i Spanien har man gripit insmugglade jihadister;
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6574306

Även i Frankrike har gripanden gjorts. Hur många insmugglade jihadister tror ni finns i Sverige?

Jag är rädd för stora folksamlingar, o sen brukar jag gå på teater och bio, o tänker alltid på det som hände i Paris, samt det som hände i Moskva 2002;
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gisslandramat_p%C3%A5_Dubrovkateatern
Citera
2016-11-28, 21:23
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Smuggla in å smuggla in ? Det är väl bara åka in i Sverige med valfritt kommunikationsmedel.
Citera
2016-11-28, 21:45
Medlem
Får väl se om det smäller lite runtom i Europa i samband med julhandeln. Skulle säga att risken är högre i år än tidigare år - just med tanke på att IS tappar rejält med mark i Mellanöstern nu. Motreaktionen kanske kan få Europa att vakna till lite och göra rejäla krafttag för att få ordning på folkvandringarna till EU. Kanske kan vara det som krävs.
Citera
2016-11-28, 21:59
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Jag är rädd för stora folksamlingar, o sen brukar jag gå på teater och bio, o tänker alltid på det som hände i Paris, samt det som hände i Moskva 2002;
Man ska inte vara rädd men absolut ska man undvika alla stora folksamlingar i tunnelbana, bussar, julhandlar, centralstationer etc..
Citera
2016-11-28, 23:21
Medlem
Med tanke på clownerna som vi har till poliser i Sverige nu för tiden är det väl ingen högodssare på att det smäller i Stockholm eller Göteborg. Jämför med andra länder där man arresterar jihadister hela tiden, här står de öppet och värvar själmordsbombare till nästa attentat. Förhoppningsvis är det Reinfelt och hans moderata landsförrädare som sprängs i luften av någon galen mohamedan nästa gång det smäller.
Citera
2016-11-29, 09:49
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Med tanke på clownerna som vi har till poliser i Sverige nu för tiden är det väl ingen högodssare på att det smäller i Stockholm eller Göteborg. Jämför med andra länder där man arresterar jihadister hela tiden, här står de öppet och värvar själmordsbombare till nästa attentat. Förhoppningsvis är det Reinfelt och hans moderata landsförrädare som sprängs i luften av någon galen mohamedan nästa gång det smäller.

Det dröjer nog inte länge förrens det smäller i sverige, någon med La Bomba kommer att terrorrisera någonstans, jag gissar framåt jul när det är gott om folk i stora klungor/hav överallt.
Citera
2016-11-30, 18:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jo nog känns det som att något är på gång. Det har varit lugnt länge nu. Gissar på att något händer i helgen.

Men de är så många i Sverige nu så jag tror på något stort. Kanske en koordinerad attack i Stockholm? Några spränger sig och några som skjuter omkring sig.

Vilka ställen bör man undvika? Är riktigt rädd faktiskt.
Citera
2016-11-30, 18:34
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Hörde på Ekot nyss att terrornivån har höjts på olika ställen i Europa, i Spanien har man gripit insmugglade jihadister;
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6574306

Även i Frankrike har gripanden gjorts. Hur många insmugglade jihadister tror ni finns i Sverige?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gisslandramat_p%C3%A5_Dubrovkateatern

Jag vet inte om ni har hört att koalitionsstyrkorna beslagtagit mer än 10 000 dokument i norra syrien som visar att IS planerar tusentals terroristattacker i hela världen. En terroristattack i stor skala var planerad att utföras i morgon, men har förhoppningsvis blivit stoppad.

Seized documents reveal thousands of planned ISIS attacks around world
Citera
2016-11-30, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag vet inte om ni har hört att koalitionsstyrkorna beslagtagit mer än 10 000 dokument i norra syrien som visar att IS planerar tusentals terroristattacker i hela världen. En terroristattack i stor skala var planerad att utföras i morgon, men har förhoppningsvis blivit stoppad.

Seized documents reveal thousands of planned ISIS attacks around world
Nu fick jag allvarligt en klump i magen...

Atombomba sönder hela deras jävla kalifat, synd om de oskyldiga civila, men det måste göras. Sätt span på varenda person som minsta lilla sysslar eller visar intresse för jihadism... Eller ja, jag följer ju jihadismen själv o leker Mulla Krekar, men jag tror span på mig vet att jag inte är någon jihadist...
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-11-30 kl. 20:38.
Citera
2016-12-02, 11:32
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Nu fick jag allvarligt en klump i magen...

Atombomba sönder hela deras jävla kalifat, synd om de oskyldiga civila, men det måste göras. Sätt span på varenda person som minsta lilla sysslar eller visar intresse för jihadism... Eller ja, jag följer ju jihadismen själv o leker Mulla Krekar, men jag tror span på mig vet att jag inte är någon jihadist...

Ledsen om jag måste förstöra din dag igen, men denna nyhet dök upp för 5 minuter sedan.

EU Police Report Highlights Ongoing IS Threat to Europe
Citera
2016-12-02, 19:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Fast det är konstigt att det inte händer något. Jag var säker på att det skulle ske ett dåd idag. Är det bara tomma hot tror ni? Undviker att vara i centrum, men borde kanske strunta i det och leva livet istället...

Edit: Dagen är inte slut än i och för sig.

Edit2: here we go? http://www.expressen.se/nyheter/sju-personer-halls-som-gisslan-i-paris/
Senast redigerad av Hamsterboll 2016-12-02 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in