2016-11-27, 17:43
Medlem
DjPuttes avatar
Kalla undersöks i morgon i STHLM!
2016-11-27, 17:48
Medlem
Kan det vara en hjärtmuskelinflammation som spökar? Kan komma från ingenstans och i vissa fall ger de inte upphov till några symtom förrän det har gått en tid. Drabbades själv av en sådan och det läskiga var att alla mina blodprover såg bra ut innan jag kollapsade en dag utan förvarning. Kan tänka mig att Kalla och många elitidrottare inte spar på krafterna bara för att det rör sig om småförkylningar eller milda infektioner men det kan sätta sig på hjärtat och bli fatalt innan man hinner säga hej.
2016-11-27, 18:57
Medlem
Utan att veta något om Kalla och hennes situation så misstänker jag i första hand överträning. Känns som att hon har hamnat i ett läge där hon ökade redan sin träningsdos rejält inför förra säsongen och kroppen inte hann återhämta sig vilket ledde till att resultaten uteblev. Detta gjorde att Kalla kände sig pressad och har tränat ännu hårdare inför denna säsong och har hamnat i en ond cirkel där kroppen bryts ned.

Tänkte på intervjun innan loppet, hon såg varken glad eller tänd ut för att tävla utan bara sliten.
2016-11-27, 19:05
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Gissar på lagen till Lillehammer
Halfvarsson, hellner, Peterson, Jönsson, Richardsson, Svensson
Nilsson, Falk, ingemarsdotter , Sundling, Haag, Kalla (Settlin)
2016-11-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H

ditt lag är nog väldigt nära.... Kalla klart ? ändå sedan vet man inte hur dom tänker runt Sofia H heller
2016-11-27, 19:37
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H

Om Kalla inte blir uttagen är väl Ebba ett alternativ? (för att säkra poäng till "kvoten" om inte annat)
Senast redigerad av Stefan4 2016-11-27 kl. 19:40.
2016-11-27, 19:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Om Kalla inte blir uttagen är väl Ebba ett alternativ? (för att säkra poäng till "kvoten" om inte annat)

Finns ju ingen kvot på det sättet att säkra på det sättet längre. Och nej, Ebba lär inte bli aktuell. Stina, Falk och Ida är givna. Och om inte Kalla, Haag och/eller Wikén skall åka så finns det en "reservlista" bestående av Sundling, Settlin, Nordström, Dyvik, Dahlqvist, Sömskar och Mohlin.
2016-11-27, 19:49
Medlem
rainbowias avatar
Enligt FIS statistik sida var det Björgens 94:e WC-seger idag. Virpi Kuitunen kom upp i 97st topp-10 för att få lite perspektiv på det
2016-11-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Finns ju ingen kvot på det sättet att säkra på det sättet längre. Och nej, Ebba lär inte bli aktuell. Stina, Falk och Ida är givna. Och om inte Kalla, Haag och/eller Wikén skall åka så finns det en "reservlista" bestående av Sundling, Settlin, Nordström, Dyvik, Dahlqvist, Sömskar och Mohlin.

Det är väl helt spikat att Ebba inte åker något före touren är färdig. Låter det som. Vilket är tråkigt för oss som tittar på men säkert rimligt för att hon ska vara i form senare på säsongen och ev. åka VM.
2016-11-27, 20:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är väl helt spikat att Ebba inte åker något före touren är färdig. Låter det som. Vilket är tråkigt för oss som tittar på men säkert rimligt för att hon ska vara i form senare på säsongen och ev. åka VM.
Ebba sparas inför JVM som är hennes stora mål....
Sedan att alla vill se hur hon står sig emot eliten är en annan femma!
2016-11-27, 20:31
Medlem
rainbowias avatar
Slog mig nu att Falk är högaktuell för VM-stafetten (Ja, jag vet. Jag är inte så snabbtänkt).

Är Sofia H helt ur diskussionen när det gäller Lillehammer?
2016-11-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ebba sparas inför JVM som är hennes stora mål....
Sedan att alla vill se hur hon står sig emot eliten är en annan femma!

Jo målet är JVM men om hon är tillräckligt bra under säsongen har hon chansen att få åka VM också som Nilsson gjorde 2013. Det är några veckor emellan och går att kombinera om man lagt upp säsongen på ett bra sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in