Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Du som är så uppfylld av hat gentemot Bosse Åström och Mark Safarik och föraktar deras program mer än något annat, du även förlöjligar och föraktar ALLA som följer serien. Hur kommer det sig då att det endast är i tråden om mordet på Eva Söderström som du spyr din galla över dessa herrar och alla korkade tittare? Du lyser med din frånvaro i stort sett i samtliga andra fall som BÅ och MS tar upp, sånär som på "2 ovanligt sansade och trevliga kommentarer" i Pernilla-fallet, varför känner du inte något maniskt behov av att förnedra tittarna och berätta om hur mycket du avskyr "supersnutarna" även i dessa trådar?
Du verkar ha ett stort egenintresse för just detta fall, varför?
Varför är det så viktigt för dig att förklara för alla andra i tråden att Bosse och Mark är helt fel ute, att dom inte har någonting konkret som pekar på att Mr P är skyldig, att hela mordutredningen är proffissionellt skött, att Mr P. givetvis är mycket noggrant utredd osv...
Låt oss alla få höra nu JoeBlow, vad har du för förklaring till ditt märkliga beteende?
Låt mig först styra upp ditt ordval. Jag hatar inte alls Bosse och Mark. Däremot tycker jag att dom är usla och skrattretande TV-personligheter. Det gäller inte bara i Kramfors-fallet utan även i alla andra program. Jag föraktar dessutom alla TV-konsumenter som inte är ifrågasättande när man matas med information på ett uppenbart utstuderat och skickligt sätt.
Vad som skiljer Kramfors från samtliga av denna säsongs fall är att här har inte polisen gett dom en mördare att presentera. Alla andra fall har varit "polisiärt uppklarade" och dom håller med. I fallet Eva presenterar dom en egen gärningsman utan att ha sett en bråkdel av hela utredningen. Två timmar med Börje är allt. Detta talar man inte om utan försöker få det att framstå som om dom är väldigt väl pålästa. Man utelämnar uppenbart relevanta frågor för tittarna. Man pratade med väninnan som ar med på kvällen men frågade henne inte hur P var när dom lämnade honom. Eller så frågade dom men tog inte med det då det hon svarade inte stödde deras hypotes. Till exempel. Jag håller det heller inte för uteslutet att man var kreativ vid klippbordet i samtalet med P. Jag hävdar alls inte att det inte är så bara att jag vet hur bedrägliga TV-program kan vara. Jag skrev till produktionsbolaget och ville ha hela intervjun från början till slut men fick inget svar.
Om du hade läst mina inlägg utan noggrannare så borde du sett att jag inte tycker att Bosse och Mark är fel ute i sak. Det är så jävla grundläggande att krypa upp i röven med ett mikroskop och syna allt vad gäller en sådan bekantskap som P. Den senaste man som man vet såg henne i livet är ju alltid höggradigt misstänkt. Allt annat är en stor megaskandal. Med alla från rikskrim på plats i flera veckor tar jag för givet att man gjorde detta. När så Bosse och Mark kommer och påstår att detta inte är gjort utan att låta polisen kommentera detta så är det så bottenlöst uselt. Bara dårar sväljer detta utan att bli skeptisk för fortsättningen.
Strax därpå vaknar denna tråd till liv och så gott som alla gapar och skriker om skandal och tror på varenda stavelse som yttrats i TV. Jag skiter i hur stor erfarenhet Bosse och Mark har i allmänhet då dom i detta specifika fall inte har några detaljkunskaper. Dom vet inte ett skit mer än vad Öhman berättade. Ändå står dom och förväntar sig att bli trodd därför att dom tycker sig göra bra TV med teatraliska svordomar, grimaser och billig deckarjargong.
Jag har aldrig någonsin sagt att utredningen är professionellt skött. Men då jag vet att t.ex. Ölvebro (som ansågs vara landets vassaste på den tiden) var där så är jag så gott som 99% säker på att man åtminstone inte missat grundläggande utredning av de mest naturligt misstänkta. Självklart står P och Evas nya pojkvän högt upp på listan.
Något egenintresse i fallet har jag sannerligen inte vad är medlemmarna i Klubb Kramfors (sannolikt inte en underavdelning av Mensa...) inbillar sig.
Så, till slut, vad tror jag om skuldfrågan? Även om jag inte tror på dina supersnutars hafsverk så tror jag att dom är på rätt spår. Men jag vill se konkreta bevis och inte vad någon jävla lallarmobb på Flashback upprepar in absurdum och hetsar varandra till att tycka. Jag tycker det är pinsamt och vettlöst när man börjar häva ur sig att "vi skall lösa det här på Flashback", "vi har gjort mer än..." o.s.v. Kom igen. Det är trettio år sedan. För två månader sedan visste ni ingenting. Sedan kom en timmes dålig TV och alla är övertygade experter på fallet. Har någon ännu kontaktat förundersökningsledaren och begärt att få ut dokument? Nej, jag tänkte väl det.
Om du tycker det är ett märkligt beteende och förhållningssätt så säger det mycket mer om dig än mig.