Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Han lider ju av minnesförlust genom hela förhöret. Sen kan man ju fundera över om någon normalt begåvad person överhuvudtaget skulle klara av att sitta med i den bilen då alla var överens om vad som skulle hända. Fula vidriga personer allihop som borde tillhöra jordens avskum.
Lätt för dig att döma. Detta handlar om fattiga och missbrukande människor på samhällets botten. Flera har raljerat över hur de köpt mat och kläder osv. med Madeleines kort efter mordet. Förstår ni då inte hur absurt fattiga MGM är? Att de behöver
God man, säger en hel del om deras utsatthet, mentalt och ekonomiskt (kom ihåg att jag inte försvarar deras mord). Hur många av MGM har God man?
M.J beskriver att både hon och J.H har gode män. J.H hade missat att förlänga sitt sjukintyg några månader innan mordet, och Försäkringskassan drog in hans sjukpenning. Då lånade han pengar av sin Gode man. Vad i h-e är det för god man?! Varför hjälpte han/hon inte J.H att ta kontakt med Socialtjänsten? J.H lånade också pengar av Madeleine till sitt uppehälle och enligt M.J betalade J.H av sin skuld till Madeleine 500:-/mån (FUP, s.1246). Att gänget bara mjölkade Madeleine på pengar verkar således inte stämma. De betalade tillbaka så gott de kunde. Madeleine lade dessutom på ränta på en del av sina utlånade pengar (läste i förhör med P-O, tror jag det var). Gänget gjorde en hel del tjänster åt Madeleine, hon var också hemlös och bodde en längre tid (månader) hos M.J och J.H.
-----------
M.J beskriver Madde som "
klängig" när hon blev berusad (FUP s.1245).
Menar hon sexuellt? Förhörsledaren frågar inte vidare vad "klängig" betyder.
I förhör med D.M, dyker följande kommentar upp:
Citat:
H: [...] Med tanke på att jag och Madde varit väldigt bästa vänner så pass länge. Vi var nästan varit om man säger i förtroendeingivande mellan varandra som ... en flickvän. (FUP, s.1220).
Att Madeleine kallade M.J för hora, var kanske för att hon var svartsjuk. J.H blev ju mycket upprörd över detta. Jag tror fortfarande att det sexuella även är inblandat i denna soppa, förutom pengar och hot. Visste M.J ens att hennes pojkvän varit otrogen med Madeleine (enligt tidigare redovisad FUP, förhör med M.B)?