Citat:
Lägg ner ditt bullshit nu och svara på frågan istället. Vad har du som styrker att religionsfriheten (som är en del av de mänskliga rättigheterna och regleras av europakonventionen), var tänkt att fungera annorlunda såsom du påstår.Varken "mänskliga rättigheter" eller "europakonventionen" har jag diskuterat.
Nej.
Slöja har jag inte ens berört. Men det är förstås ett sätt att offentligt utöva religion och på ett offentligt sätt som är otänkbart för svensken i gemen. Ett annat är påbudet om separata badtider eller öht kvinnans (separata, underordnade) plats i samhället. Där har vi utmärkta exempel på olika utfall. Religionsfriheten i ett svenskt Sverige skulle aldrig ha haft detta som följd.
Skillnaden är ofantlig. Skillnaden i utfallet är ofantligt. Medan svensken ser religionen som en privatsak så ser islamister den som något att torgföra i offentligheten, att politiskt markera sin separata plats, sitt samhälle i samhället. Om du inte förstår den skillnaden så vet jag inte vad du begriper. En abstrakt rättighet blir konkretiserad på enormt olika sätt beroende på vem som bebor landet.
Nej.
Slöja har jag inte ens berört. Men det är förstås ett sätt att offentligt utöva religion och på ett offentligt sätt som är otänkbart för svensken i gemen. Ett annat är påbudet om separata badtider eller öht kvinnans (separata, underordnade) plats i samhället. Där har vi utmärkta exempel på olika utfall. Religionsfriheten i ett svenskt Sverige skulle aldrig ha haft detta som följd.
Skillnaden är ofantlig. Skillnaden i utfallet är ofantligt. Medan svensken ser religionen som en privatsak så ser islamister den som något att torgföra i offentligheten, att politiskt markera sin separata plats, sitt samhälle i samhället. Om du inte förstår den skillnaden så vet jag inte vad du begriper. En abstrakt rättighet blir konkretiserad på enormt olika sätt beroende på vem som bebor landet.
Citat:
Det är dina egna ord:
Citat:
Visa gärna någotsomhelt belägg för de orden eller inse att du har fel.
Den religionsfriheten var aldrig tänkt att innefatta stora mängder främmande folkslag utan var avsett för ett land bestående av svenskar. Det är således ett exempel på hur något som fungerar i en viss omgivning, med vissa förutsättningar, upphör att fungera som det en gång var tänkt.
nä men alltså min poäng var att man skall få gå före & åka gräddfil pga att det är frågan om religion. Varför kan fan int hårdrockaren ha en egen hårdrocks religion liksom så att säga?